فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد انواع کاج ها

اختصاصی از فی لوو تحقیق در مورد انواع کاج ها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد انواع کاج ها


تحقیق در مورد انواع کاج ها

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه13

 

بخشی از فهرست مطالب

نابودی هزاران اصله کاج در زنجان

 

معرفی برخی از گونه های گیاهی مناسب برای ترمیم و گسترش فضای سبز منطقه

 

گونه های گیاهی - پوشش علفی و خاکی مابین پوشش درختی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نابودی هزاران اصله کاج در زنجان

 

مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری زنجان: سرمای کم سابقه زمستان سال گذشته، سبب نابودی بسیاری از درختان شهر گردید300 اصله درخت کاج توپی در سطح شهر از بین رفته است.

 

سرمای کم سابقه و یخبندان های شدید زمستان سال گذشته که به جهان سیبریایی معروف است ،سبب نابودی بسیاری از درختان از جمله کاج های توپی ومعمولی و سروها شد .

 

ادیبان ،مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری زنجان در گفتگو با خبر نگار سرویس شهرخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان – با اشاره به شواهد علمی و بررسی های کارشناسی انجام شده در سازمان گفت : انتخاب گونه ای از درختان برای کاشت در شهر نیازمند مطالعه وسیع در بازده زمانی حداقل 30 ساله دارد تا درختان قابلیت خود را در خصوص مقاومت در سرما و شرایط اقلیمی موجود نشان دهند و با شرایط محیط سازگارشوند . بنابراین دلیل اصلی عدم استقرار بسیاری از گونه های گیاهی در شهر زنجان ، بروز چنین شرایط به ویژه سرمای طوفانی زمستان زنجان است که باعث حذف بسیاری از گونه های گیاهی شده است . وی وضعیت غیر مترقبه زمستان سال گذشته را به فال نیک گرفت و آن را شاخصی برای انتخاب گونه های مقاوم درختان همیشه سبز از جمله انواع سروها ( سرو خمره ای ، سرو بادبزنی ، سرو ناز و سرو نقره ای و ...) عنوان کرد .ادیبان تصریح کرد : با حفظ حداکثر سرانه فضای سبزدر فصول سرد سال ، دیگر شاهد حذف حجم زیادی از درختان نخواهیم بود .وی افزود : سایر درختان از جمله خزان پذیرها نیز دچار سرمازدگی شدند که در فصل بهار سالجاری این تغییرات محسوس تر خواهد شد . مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری زنجان بیان داشت : طبق آمار موجود در سازمان ، 300 اصله درخت کاج توپی در سطح شهر از بین رفته اند .وی انتخاب گونه های کاج و سرو را محدود به باغچه ها و نقاط محفوظ و شرایط ویژه نگهداری در زمستان عنوان کرد .ادیبان بیان داشت : ازبین کاج ها ، کاج سیاه با حداقل واکنش در سرمای زمستان سال گذشته از وضعیت خوبی برخوردار است .وی با بیان اینکه سوز سرمای زمستان سال گذشته در کنترل و پیشگیری شیوع آفات در امسال تا حدودی مؤثر بوده است ، به تمامی علاقه مندان به فضای سبز توصیه کرد تا قبل از انتخاب درخت یا هر نوع دیگری از گیاهان برای کاشت در محوطه و باغچه های منازلشان با واحد مشاوره و کارشناسی سازمان مشورت انجام دهند تا بهترین گزینه برای طرح های کاشتی انتخاب شود .این مقام مسئول در پایان گفت : واحدهای علمی و کارشناسی سازمان با جمع آوری و تفسیر تمام اطلاعات از جمله هواشناسی ، خاکشناسی و شرایط فرهنگی و اقلیمی شهر زنجان در انتخاب گونه ای مناسب از درختان و گیاهان در شهر، بهترین راهنمای شهروندان در امر فضای سبز خواهند بود .

 

معرفی برخی از گونه های گیاهی مناسب برای ترمیم و گسترش فضای سبز منطقه

 

بهترین مصرف برای انتخاب گونه های گیاهی مناسب برای ترمیم و گسترش فضای سبز گیاهان بومی و سازگار منطقه می باشد

-        افراها  Acer sp  : از درختان پهن برگ با چوب صنعتی و بعضاً زینتی هستند . برگها اکثراً پنجه ای متقابل و شانه ای شامل 5-3 برگچه نوک دله با دندانه های نامنظم است که در زمستان خزان می کنند میوه های


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد انواع کاج ها
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.