فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اعتیاد نوجوانان

اختصاصی از فی لوو اعتیاد نوجوانان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اعتیاد نوجوانان


اعتیاد نوجوانان

اعتیاد نوجوانان - 13 صفحه مفید و مجزا - در قالب وورد

 

 

نمونه ای از متن : 

 

 

 

مقدمه

      مهم ترین عامل اجتماعی شدن در زندگی هر انسان ، تجارب دوران کودکی وی در محیط خانواده است . کودک درجریان اجتماعی شدن ، عواطف مختلفی از قبیل مهر و محبت ،‌فداکاری ، گذشت ، حسادت ، کینه ، خشم و ..... را در کنار والدین خواهران و برادران خود تجربه می کنند اعضای خانواده به حدی به هم وابسته اند که هر نوع مشکل یا مسئله یک عضو خانواده به طور مستقیم بر زندگی سایر اعضای خانواده تاثیر می گذارد ،‌تا آن جا که اکثر روانشناسان بالینی در درمان یک فرد ترجیح می دهند همه اعضای خانواده را از نزدیک ملاقات کنند و گاهی رویکرد خانواده درمانی را اتخاذ کنند.

     امروز روانشناسان می کوشند با ابثیر خانواده را بر چگونگی رشد شخصیت روشن کنند.جریان اجتماعی شدن کودک فرایند نیست که محدود به محیط خانواده باشندبلکه همسالان ، فضای مدرسه و نهادهای اجتماعی د راین فرایند نقش بسزایی دارند. دربسیاری از کشورهای امروزی، فرایند اجتماعی شدن کودکان و نوجوانان را به دنیای همسالان مربوط می دانند .

            در جریان اجتماعی شدن کودک است که هنجارهاو نابهنجارها ی رفباری عاطفی اجتماعی و روانی د روی شکل می گیرد و اعبیاد نیز به عنوان یک ناهنجاراز این قاعده مستثنی نیست . بنابراین علل گرایش به اعتیاد را د رکانون هایی باید جست که کودک در آنها فرایند اجتماعی شدن خود راطی می کند .

            مشکل اعتیاد یک دیده مهلک و مخرب جهانی ست که اثرات سوئی درزمینه های مختلف اجتماعی ،‌اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی جامعه به جا می گذارد . نوجوانان و جوانان به عنوان گروههای د رمعرض خطر د ربرابر این پدیده خطر ناک بیش از سایر گروهها آسیب پذیرند . تمایل نوجوانان به مصرف مواد مخدر علل متنوعی دارد یکی ازعلل عمده ای که می تواند د رافزایش آمار اعتیاد نقش داشته باشد ، قابل دسترس بودن آن است .اکثر نجوانان ماجراویند و معتقدند که بانصرفمواد هرگز

معتاد نمی شوند باتوجه به این خصلت ،در دسترس بودن مواد می توانند زمینه را برای افزایش اعتیاد هموار کنند . از دیگر علل اعتیاد نوجوانان می توان به فشارگروه همسالان اشاره کرد . منظور از همسالان لزومان افرادی که سن مشابهی دارند نیست ، بلکه این مفهوم شامل کسانی است که از جهاتی به هم شبیه اند( مثل جنسیت ، هم کلاس بودن،داشتن شباهت طبقاتی و هم سن و سال بودن)

            همسالان د رسوق دادن نوجوانان به طرف مواد مخدر نقش موثری دارند . یکی از بهترین راهکارهای در پیش بینی این که آیا نوجوانان در آینده به دام اعتیاد خواهد افتاد با نه ، این است که بدانیم اعتیاد چه آیا دوستان او معتادند ؟ و درصورت اعتیاد چه ماده ای اعتیاد آوری مصرف می کنند؟ وقتی همسالان مصرف مواد را تائید نکند ،‌نوجوانان نیز به چنین موادی کمتر گرایش نشان خواهند داد .

            سایر علل اعتیاد درنوجوانان عبارتند از :‌روابط خانوادگی ،‌گریز از فشارهای زندگی ،‌اختلالات هیجانی ، از خود بیگانگی یا طرد اجتماعی.

            باتوجه به گسترش موضوع موردبحث ، در این نوشتار سعی شده است نقش خانواده در پیش گیری از اعتیاد مورد بررسی قرار گیرد و در تین مسیر آن چه والدین به عنوان سکاندار کشتی نجات خانواده درپیش گیری از اعتیاد فرزند خود باید بدانند ،‌عنوان گردد .

خانواده کانون اولیه شکل گیری شخصیت کودک

خانواده اولین و مهم ترین محیطی است که کودک درآن از کیفیت روابط انسانی آگاهی پیدا می کند به اعتماد اکثر روان شناسان تجارب سالهای اولیه دوران کودکی که معمولا در خانواده پی ریزی می شود ، سازنده زیربنای شخصیت و رفتارهای بعدی کودک است . حتی د راین میان برخی از روانشناسان چون روید اعتقاد دارند که تنها تجارب چند سال اول زندگی کودک ، شخصیت ،‌او را شکل می دهد و تجارب بعدی در اساس ایم شکل گیری تغییر چندانی نمی تواند ایجاد کند...


دانلود با لینک مستقیم


اعتیاد نوجوانان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.