فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت درباره آشنایی با مفاهیم امنیت شبکه

اختصاصی از فی لوو پاورپوینت درباره آشنایی با مفاهیم امنیت شبکه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت درباره آشنایی با مفاهیم امنیت شبکه


پاورپوینت درباره آشنایی با مفاهیم امنیت شبکه

فرمت فایل : power point  (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد اسلاید  : 29 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

بخشی از اسلایدها :

امروزه امنیت برای سازمانها و شرکت ها خیلی مهم شده چون تهدیدهای پیشرفته ای از سوی تروریست های فضای سایبر به سیستم ها و شبکه ها انجام میشود .رویکرد امنیت شبکه لایه بندی شده یک استراتژی است که ابزار و امکانات مختلفی را در سطوح مختلف در زیر شبکه فراهم میکند

رویکرد امنیتی شبکه لایه بندی شده در 5 لایه قابل تعریف میباشد :

  1. پیرامون
  2. شبکه
  3. میزبان
  4. برنامه کاربردی
  5. دیتا

و یک دید کلی از ابزار ها و سیستم هایی امنیتی گوناگون که روی هریک عمل میکنند ارائه میشود و هدف ایجاد درکی در سطح پایه ، از امنیت شبکه هایی لایه بندی شده میباشد .محافظت از اطلاعات به منابع مالی نامحدود احتیاج ندارد با درک کلی از مساله ،خلق یک طرح استراتژی و تاکتیکی میتوان کا را اسان حل کرد .

افزودن به ضریب عملکرد هکرها :متخصصان امنیت شبکه از اصطلاحی با عنوان ضریب عملکرد work factor استفاده میکنند که مفهومی مهم در پیاده سازی امنیت شبکه لایه بندی شده دارد . ضریب عملکرد بعنوان میزان تلاش مورد نیاز توسط یک نفوزگر بمنظور تحت تاثیر قرار دادن یک یا چند سیستم و ابزار های امنیتی تعریف میشود که باعث رخنه کردن در شبکه میشود . شبکه با work factor بالا به سختی مورد دستبرد قرار میگیرد

 

لایه امنیت شبکه

سطح شبکه در مدل امنیت لایه بندی شده به wan ,lan داخلی شما اشاره دارد .

شبکه داخلی شما ممکن است شامل چند کامیپوتر و سرور و یا شاید پیچیده تر یعنی شامل اتصالات نقطه به نقطه به دفترهای کار دور باشد بیشتر شبکه های امروزی در ورای پیرامون باز هستند یعنی هنگامی که داخل شبکه قرار دارید میتوانید به راحتی در میان شبکه حرکت کنید .

تکنولوژی ذیل امنیت را در سطح شبکه برقرارمیکنند :

ids ها (سیستم تشخیص نفوز ) و ipsها (سیستم جلوگیری از نفوز ) :

تکنولوژی ids و isp ترافیک گذرنده در شبکه شما را با جزئیات بیشتر نسبت به فایروال ها تحلیل میکنند .

مشابه سیستم انتی ویروس ابزارهای ids , ips ترافیک را تحلیل و هر بسته اطلاعات را با پایگاه داده ای از مشخصات حملات شناخته مقایسه میکنند . هنگامی که حملات تشخیص داده میشود این ابزار وارد عمل شده .

ابزارهای ids مسوولین it را از وقوع یک حمله مطلع میکند ابزارهای ips یک گام جلوتر رفته و به طور خودکار ترافیک اسیب رسان را مسدود میکند .ids ها و ips ها مشخصات مشترک زیادی دارند در حقیقت بیشتر ips ها در هسته خود یک ids دارند تفاوت کلیدی بین این دو تکنولوژی ها از نام انها استنباط میشود و محصولات ids تنها ترافیک اسیب رسان را تشخیص میدهند در حالیکه محصولات ips از ورود چنین ترافیکی به شبکه شما جلوگیری میکنند .

مدیریت اسیب پذیری – سیستم های مدیریت اسیب پذیری دو عملکرد مرتبط را انجام میدهند :

شبکه را برای اسیب پذیری ها پیمایش میکنند و روند مرمت اسیب پذیری یافته شده را مدیریت میکنند در گذشته این تکنولوژی va (تخمین اسیب پذیری ) نامیده میشود اما این تکنولوژی اصلاح شده است و بیشتر سیستم های موجود عملی بیش از va انجام میدهند .

سیستم مدیریت اسیب پذیر تمام راهای نفوز را پجستجو میکند انها پایگاهای داده ای data base از قوانین را نگه داری میکنند که اسیب پذیری شناخته شده را خود جای میدهد . این سیستم روند باسازی را مدیریت میکند


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت درباره آشنایی با مفاهیم امنیت شبکه
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.