فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپونت آسیب های دو میدانی

اختصاصی از فی لوو پاورپونت آسیب های دو میدانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .
پاورپونت آسیب های دو میدانی

پاور 27 اسلایدی

رشته تربیت بدنی

 

 آسیب های دو میدانی 

حرکت آزاد انگشتان پا در جهات مختلف (رو بجلو ،رو به خارج و رو به بالا )شرط لازم برای کندن  پا از زمین می باشد. شست پا در این رابطه بسیار مهم است .  کج شدن شست پا (با اعمال نیرو بر آن ) وکاهش ظرفیت تحمل آن به تنهایی می تواند باعث  بروز اختلال شود . متعاقب  این  اختلال  ، افزایش فشار قابل ملاحضه ای بر روی انگشتان دوم و سوم ایجاد می شود که البته تحمل آن  را ندارد .

 

بنا براین  با حضور فضای  ایجاد شده  در ناحیه پا ، جابجائی در این ناحیه پنجه براحتی صورت گرفته و متعاقب آن نیز احتمال ایجاد ناهنجاریهای اسپلی فوت (نوعی پای پت و پهن - بخصوص در تماس با زمین است)، شست کج و همچنین تغییر شکل ناخنهای  پا افزایش می یابد . غالبا دلیل این تغییرات عبارت است از استفاده از قالبهای خیلی کوچک در تولید کفش ها و همچنین استفاده از نوعی  تحت  کفش داخلی است که قسمت قدامی آن خیلی گرد می باشد.

 

صدمات ورزش دو و میدانی

صدمات مربوط به ورزش دو ممکن است در هر ناحیه ای بوجود آیند و عموما به شکل مشکلات جراحی نیز مطرح می شوند . در حین افتادن یک بازیکن بر روی زمین ، امکان سائیدگیهای شدید بویژه در ناحیه تروکانتریک وجود دارد . بریدگیها و زخمهای ایجاد شده بوسیله اجسام نوک تیز اغلب در محل زرد پی آشیل رایج هستند. همچنین دررفتگیهای مچ پا هنگامی که یک شخص بر روی زمینهای ناهموار می دود ، رخ می دهد.

 

پارگیهای خود بخودی زرد پی آشیل و تشکیل تاولها نیز از عوارض رایج دو می باشد.

قرار دادن نا درست کف پا بر روی زمین و در نتیجه عدم توزیع صحیح فشار و عدم ضربه گیری  مناسب می تواند منجر به یک سری از ناراحتیها  در ناحیه ساق پا ، استخوان لگن و ستون فقرات شود.

غالبا آسیب غضروفی  و  نرم غضروفی  در دوندگان دیده می شود .

 

آسیب های دو میدانی

صدمات ورزش دو میدانی

آسیب های رشته دو میدانی

آسیب های دو میدانی


دانلود با لینک مستقیم


پاورپونت آسیب های دو میدانی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.