فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه مفاهیم شبکه های بی سیم وایمکس. doc

اختصاصی از فی لوو پروژه مفاهیم شبکه های بی سیم وایمکس. doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه مفاهیم شبکه های بی سیم وایمکس. doc


پروژه مفاهیم شبکه های بی سیم وایمکس. doc

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 53 صفحه

 

مقدمه:

همه به یاد داریم که تا چندی پیش، اتصال به اینترنت و استفاده از آن تنها از طریق خطوط تلفن و مودم‌های Dial-Up امکان پذیر بود، اما با ورود اینترنت پهن باند و پرسرعت، دنیای تبادل اطلاعات متحول شد.

مدت ها بود که شبکه های سیمی، دنیای مخابرات را زیر سلطه داشتند. دولت ها، تولید کنندگان و اپراتورها مجبور بودند تا هزینه سنگین سیم کشی را تا آخرین کاربر در دورترین نقطه متحمل شوند. بی شک راه اندازی اولین شبکه های بی سیم، تحولی بزرگ در صنعت مخابرات بود و درهای تازه ای را پیش روی مهندسان و تولید کنندگان گشود. با گذشت زمان روز به روز بر قابلیت های فن آوری های بی سیم افزوده شد تا امروز که حجم عظیمی از اطلاعات، صورت و تصویر را می توان در کسری از ثانیه به دورترین نقاط ارسال کرد. متخصصین و مهندسین، آینده صنعت بی سیم را بسیار روشن می دانند و امیدوارند روزی بتوانند تمام نیازهای کاربران را در همه ابعاد پاسخ گویند.

نیاز به تبادل سریع اطلاعات موجب شده است تا فناوری‌های مرتبط با آن، در طول دهه‌های اخیر پیشرفت چشم‌گیری داشته باشد. فناوری‌های ADSL و WI-FI و اینترنت بی‌سیم سهم عمده‌ای در ایجاد تغییرات عظیم در دنیای اطلاعات ایجاد کرده و اکنون نیز با ورود وایمکس، جهان در آستانه تجربه‌ای نو در دنیای اینترنت قرار دارد.

یکی از مواردی که در عصر ارتباطات همواره مورد توجه بوده و هست، سرعت دسترسی به اطلاعات است.کاربران در انواع و اقسام شبکه های مختلف، همواره در پی دستیابی به سرعت های بالاتر در انتقال اطلاعات هستند و به نظر می رسد که اشتهای سیری ناپذیری در این زمینه وجود دارد. پیشرفت ها و فعالیت های صورت گرفته در این زمینه، شاهد و گواه این مساله است. از طرفی دیگر با وجود آمدن شبکه های بی سیم، روز به روز بر تعداد کاربران این نوع شبکه ها افزوده می شود. دسترسی آسان و فراگیر که کاربران را قادر می سازد تا فارغ از مسائلی مانند کابل شبکه، به شبکه دلخواه خود متصل شوند. در اینجا نیز برد شبکه بی سیم مورد توجه کاربران قرار می گیرند. بنابراین سرعت دسترسی به اطلاعات و همچنین دسترسی به صورت بی سیم، دو مسئله ای هستند که در کنار یکدیگر در قالب شبکه بی سیم پر سرعت و با برد مناسب مطرح می شوند. کاربران خواهان شبکه ای هستند که سرعت مناسب و بالایی برای انتقال اطلاعات داشته باشد و علاوه بر آن برد موثر این شبکه در حدی باشد که آنها را محدود به موقعیت و وسعت جغرافیایی خاصی نکند.

شبکه های مادون قرمز اولین دسته از شبکه های بی سیم بودند که از آنها برای انتقال اطلاعات در محیط های کامپیوتری استفاده شد. این نوع شبکه ها سرعت چندان بالایی نداشتند و از طرفی دیگر برد مناسب و کاربر پسندی برای آنها وجود نداشت.به همین دلیل و دلایل مشابه، استقبال و پیشرفت چندانی نداشتند و رفته رفته فراموش شدند.

در اوائل دهه 90 میلادی، نسل جدیدی از شبکه های بی سیم با عنوان شبکه های بی سیم Wi-Fi          ( Wireless Fidelity ) وارد بازار شدند. این دسته از شبکه ها در مقایسه با شبکه های مادون قرمز، سرعت و برد مناسبی داشتند ولی همچنان از دید بسیاری از کاربران مورد تمسخر قرار می گرفتند. عده ای از آنها سرعت پایین در مقایسه با شبکه های کابلی و عده ای دیگر نبود امنیت و یا برد پایین را بهانه و دلیلی برای استفاده نکردن از این شبکه ها مطرح می کردند. اما شبکه های Wi-Fi به رشد صعودی خود ادامه دادند و با وجود آمدن استانداردها و نسل های جدید از این نوع شبکه، تعدادکاربران آنها روز به روز بیشتر و بیشتر شد. انواع جدید شبکه های Wi-Fi ، سرعت مناسب، برد خوب  و همچنین امنیت بیشتر را به همراه داشتند.

نسل اول شبکه های Wi-Fi سرعتی در حدود 11 Mbps داشتند و می توانستند کاربران را تا محدوده ای چند ده متری مورد پوشش قرار دهند. همچنین نسل ای بعدی این نوع شبکه ها، سرعت هایی برابر با 22 Mbps و حتی 54 Mbps دارند و می توانند کاربران را تا محدوده ای چند صد متری مورد پوشش قرار دهند.

اما باز هم شبکه های Wi-Fi نتوانسته اند به نیازهای رو به رشددکاربران پاسخ دهند. زیرا برای دسترسی های بالا مانند 54 Mbps کاربران مجبور به پرداخت هزینه های سنگینی هستند در حالیکه با همین مقدار هزینه می توان یک شبکه کابلی بسیار مناسب را طراحی و تجهیز کرد. از طرفی دیگر برد شبکه های Wi-Fi در حد چند صد متری است و این برد برای شبکه های کوچک و خانگی مناسب است و نمی توان از آن برای ایجاد و یا توسعه یک شبکه تجاری و بزرگ ( مانند شبکه ای که در سطح یک شهر، گسترده است) استفاده کرد.

 

فهرست مطالب:

فصل اول: مفاهیم شبکه های بی سیم

مفاهیم شبکه های بی سیم

انواع شبکه های بی سیم

مروری بر سیستم های رادیویی پر سرعت

تکنولوژی Wimax

تفاوت Wi-Fi و WiMAX

تفاوت وایمکس با ADSL

فصل دوم: وایمکس چیست ؟

تاریخچه وایمکس

وایمکس چیست ؟

تعریف وایمکس

مدهای عملیاتی WIMAX

فصل سوم : ویژگی ها و کاربردهای  وایمکس

ویژگی های وایمکس

کاربردهای عملی وایمکس

سرویس های کاربردی وایمکس

وایمکس در فجایع طبیعی

فصل چهارم : ساختار شبکه وایمکس

اصول عملکرد و ساختار شبکه های بی سیم وایمکس

بخش های اصلی یک شبکه وایمکس

معماری وایمکس

فصل پنجم: امنیت در وایمکس

امنیت در وایمکس

اختفا و امنیت در شبکه های WiMAX

 تهدیدات WiMAX

فصل ششم: وایمکس در ایران و جهان

وضعیت وایمکس در جهان

اینتل و وایمکس

فعالیت وایمکس در ایران

دل نگرانی های وایمکس

سود و زیان وایمکس

برخی سوالات متداول در مورد وایمکس


دانلود با لینک مستقیم


پروژه مفاهیم شبکه های بی سیم وایمکس. doc
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.