فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق چاقی و علل آن

اختصاصی از فی لوو دانلود تحقیق چاقی و علل آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق چاقی  و علل آن در 12 صفحه با فرمت ورد شامل بخش های زیر می باشد:

 تعریف

علل بروز چاقی                                                 

چه کسانی استعداد چاق شدن دارند؟

علل چاقی

علل سببی

علل اجتماعی

عوامل خطر

 چه موقع نیاز به مشورت پزشکی دارید؟

رموز کاهش وزن

مردها راحت‌تر از زنان‌ لاغر می‌‌شوند

تازه های پزشکی

 

 

 

 

 

تعریف - چاقی عبارت‌اند از ذخیره بیش از حد چربی در بدن که نتیجه آن زیاد شدن وزن بدن می‌باشد.
برای تشخیص چاقی ساده‌ترین راه وزن کردن شخص مورد معاینه است ولی چون در بعضی موارد با جمع شدن سایر مواد از قبیل آب و املاح نیز وزن بالا می‌رود نمی‌توان وزن بیمار را یک معیار قطعی دانست.              
ساده و قطعی‌ترین راه، اندازه‌گیری مقدار چربی بدن است که برای اینکار با مصرف بعضی از مواد داروئی و انتشار آنها در بدن می‌توان مقدار چربی را اندازه گرفت.                                                                    
علل بروز چاقی                                                 
۱.        سن                                                                                                                                                                                         در تمام سنین چاقی دیده می‌شود و از نظر جنس نیز تفاوتی بین زن‌ها و مردها نیست. معمولاً چاقی از سن ۲۵ سالگی شایع می‌شود، در دروان بارداری نیز گاهی اوقات چاقی زیاد عارض می‌شود                        .
۲. توارث                                          
عامل توارث نیز زمینه مساعدت برای پیدایش چاقی می‌باشد.                                         
۳. علل هورمونی                                                 
علل هورمونی و اختلالات غده‌ای نیز ممکن است موجب چاقی گردد. خوشبختانه این علت خیلی نادر است و تعداد کمی از چاقی‌ها به این علت می‌باشد                                             .
۴. عادات غذائی                          
گذشته از عوامل فوق عامل دیگری که می‌تواند ایجاد چاقی کند عادت پرخوری از یک طرف و فعالیت کم از طرف دیگر می‌باشد و این امر مورد تأیید و اتفاق‌نظر پزشکان متخصص و کارشناسان علوم تغذیه می‌باشد

چه کسانی استعداد چاق شدن دارند؟

 

بدن انسان در شرایط استراحت کامل انرژی مصرف می‌کنند و با فعالیت بدنی نسبت به نوع فعالیت به‌طور متفاوتی انرژی مصرف می‌کند. یک فرد میانسال با وزن ۷۰ کیلوگرم نیازمند ۱۶۸۰ کیلوکالری در شبانه‌روز است. بدن انسان برای این‌که ۱۰۰ کیلوکاری بسوزاند در زمان معین باید کارهای زیر را برای نمونه انجام دهد.
هرگونه گوشت با فرآورده‌های گوشتی که بیش از ۳۰ درصد چربی داشته باشند، نباید به مصرف افراد چاق برسد. چربی و روغن ماهی با ۱۷ درصد اسید چربی اشباع شده از نظر کیفیت غذائی برابر با روغن زیتون است. به‌همین دلیل است که اسکیموها به‌ندرت دچار بیماری چاقی یا ازدیاد کلسترول در خون می‌شوند. برای افراد عادی پرهیز کامل از چربی‌ها حیوانی نه تنها ضروری نیست بلکه زیان‌آور هم می‌تواند باشد. گوشت یک غذای مقوی پر ارزش و ضروری برای بدن انسان است. از نظر تغذیه، مصرف دائمی چربی هسته نخل روغنی، نارگیل به علت ازدیاد اسیدهای چربی اشباع نشده مضر سلامتی است و نباید تحت عنوان روغن گیاهی به‌صورت بی‌رویه مصرف کرده....


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق چاقی و علل آن
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.