فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد بازی های آموزشی بر اساس نظریه گانیه

اختصاصی از فی لوو تحقیق در مورد بازی های آموزشی بر اساس نظریه گانیه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد بازی های آموزشی بر اساس نظریه گانیه


تحقیق در مورد بازی های آموزشی بر اساس نظریه گانیه

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه6

نمونه هایی از بازی های آموزشی بر اساس نظریه «گانیه »

  • 1- بازی تشخیص رنگ ها

تعدادی قطعات سیاه و سفید را بر روی میز بگذارید . یکی از قطعات سفید را برداشته و به کودک بدهید تا آن را مشاهده و لمس نماید . سپس از او بخواهید تا از میان قطعات موجود برروی میز یکی از قطعات همرنگ (سفید ) را به شما بدهد . بر روی کلنه همرنگ تکیه کنید تا کودک در هنگام انجام دادن این عمل ، مفهوم همرنگ را دریابد . از به کار بردن و نامیدن رنگ در این فسمت خودداری کنید . هر گاه کودک قادر گردید که قطعات سفید را از میان قطعات سیاه جدا نماید آن گاه رنگ های دیگر را به ترتیب در داخل مجموعه قرار دهید  و از کودک بخواهید تا بر حسب رنگ آن ها را دسته بندی کند . (مهارت فکری – تمیز دادن ).

  • 2- بازی شناخت بزرگتر

تعدادی قطعات بزرگ و کوچک را آماده کنید . یکی از بزرگترین قطعات را بردارید ، آن را در کنار کوچک ترین قطعه قرار دهید . به نو آموز بگویید : و این یکی بزرگ است (به قطعه بزرگ تر اشاره کنید ). از نو آموز بخواهید تا کلمات بزرگ و کوچک را تکرار نماید . سپس نو آموز را تشویق نمایید تا قطعات بزرگ را از میان قطعات موجود انتخاب نماید . قطعات انتخاب شده را در یک گوشه میز قرار دهید . (مهارت فکری – مفهوم عینی ).

  • 3- بازی آشنایی با اعضاءبدن

( این بازی مخصوص نو آموزانی است که با اعضاء بدن خود آشنا هستند ). دایره ای از  نو آموزان را در حالت ایستاده بسازید . خود در مرکز دایره قرار گیرید . با آرامش به نوآموزان بگویید : دست راست خود را بلند کن – پای چپ خود را لمس کن ، و ... شروع بازی به صورت آهسته خواهد بود . اما همزمان با پیشرفت بازی فرمان ها سریع تر خواهند شد . (مهارت فکری – مفاهیم تعریف شده ).

  • 4- بازی شناخت کوچک تر

قطعهات را به صورت دو به دو در کنار یکدیگر قرار گرفته وجود داشته باشد . به قطعه کوچک تر اشاره کرده و به نو آموز بگویید: این قطعه کوچک تر از آن قطعه است ( به قطعه بزرگ تر اشاره کنید ). نو آموز را تشویق به تکرار کوچک تر بنمایید . سپس از نو آموز بخواهید تا از میان قطعات چیده شده قطعه کوچک تر را نشان دهد . این عمل را تا جائی که از یاد گیری اطمینان یابید ادامه دهید . (مهارت های فکری قانون ).

  • 5- بازی آشنایی با پول

تعدادی از سکه های 5 ، 10 ، 20 ، 50 ریالی و تعدادی اسکناس 100 ، 200، 500،1000ریالی را تهیه فرمایید . اگر از اسکناس های ساختگی استفاده کنید بهتر است ، پول ها را به صورت جدا از هم بچینید و تعدادی اشیاء و خوراکی هایی تهیه فرمایید. به نو آموز بگویید:این سکه 5 ریالی است – سکه ای 5 ریالی را به او نشان دهید . با این سکه 5 ریالی می توان یک عدد شکلات خرید ، حال من 5 ریال به شما می دهم و شما نیز به جای این 5 ریال یک شکلات 5 ریالی را به من بدهید . به تکرار کلمه 5 ریالی توجه فرمایید.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد بازی های آموزشی بر اساس نظریه گانیه
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.