فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه شناسائی عوامل و شرایط موثر برای احراز پست مدیریت، مدیران واحدهای آموزشی . doc

اختصاصی از فی لوو پروژه شناسائی عوامل و شرایط موثر برای احراز پست مدیریت، مدیران واحدهای آموزشی . doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه شناسائی عوامل و شرایط موثر برای احراز پست مدیریت، مدیران واحدهای آموزشی . doc


پروژه شناسائی عوامل و شرایط موثر برای احراز پست مدیریت، مدیران واحدهای آموزشی . doc

 

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 168صفحه

 

مقدمه:

مدیریت یکی از مهمترین فعالیتهای انسان است. سابقه تئوریک مدیریت هرچند از لحاظ زمانی به حدود 1900می رسد ولی بی شک از زمانی که انسان گروه را ساخت و جامعه اولیه را بنیاد نهاد و نیز از آن هنگام که به شکار و در غار زیستن پرداخت و برای مشکلاتش چاره جویی کرد، در عمل مدیریت نیز پدیدار شد. حتی این مفهوم در فرهنگ قرآنی نیز مطرح است زیرا خداوند بارها خودش را مُدَبِّرُ الامور دانسته است، مانند : (( اِنَّ رَبَّکُمُ اللهُ الَذی خَلَقَ السَّمواتِ و الاَرضَ فی سِتَّهِ اَیّام ثُمَّ استَوی عَلَی العَرشِ یُدَبِّرُ الاَمرَ ))که اوج تدبیر خود را در آفرینش انسان می داند و به خود آفرین می گوید.

در عصر حاضر مدیریت را به عنوان یکی از شاخص های مهم تمدن معاصر و از جمله عوامل رشد توسعه اجتماعی و فرهنگ جوامع کنونی بحساب می آورند. توسعه هر جامعه ای مستلزم توسعه در نظام آموزش و پرورش آن جامعه است. شناسائی عوامل مؤثر در بهبود کار این نظام پیدا کردن نقاط ضعف آن و ایجاد تغییرات مفید با توجه به نیازهای جامعه از ضروریات است. برخی از صاحبنظران دنیای امروز را دنیای مدیران آگاه می دانند و علم مدیریت را در شمار یکی از پیچیده ترین رشته های علوم انسانی به حساب می آورند. زیرا به کمک مدیران توانمند و آگاه به اصول نظریه ها و سبک های مدیریت و افزایش مهارتهای انسانی، اوراکی و فنی می توان چهره سازمانها را دگرگون ساخت. از بین مدیریتها، مدیریت آموزشی از دشوارترین، پر اهمیت ترین و حساس ترین انواع مدیریت در سازمانهای عمومی و دولتی است. در واحدهای آموزشی به لحاظ اهداف پیچیده و بسیار گسترده ، فعالیتهای متعدد و متنوع و روشهای اجرایی گوناگون ، مدیریت و رهبری آموزشی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است.

مدیریت آموزشی در مدارس، مرکز ثقل فعالیتهای گوناگون قرار گرفته و به عنوان منبع انرژی روانی ، شرایط مساعد انگیزشی را برای عوامل آموزشی و پرورشی مدرسه، عوامل اداری و اجرایی و از همه مهمتر فراگیران هموار سازد.

ماندگاری و بقا، رشد و پویایی واحدهای آموزشی در عصر انفجار اطلاعات و انفجار جمعیت اتکال به محوریتی توانا و دانا دارد، رهیافت به کمال و تعالی با رهبری و هدایت سکانداران شایسته صورت خواهد گرفت.

 

فهرست مطالب:

فصل اول: کلیات تحقیق

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت

اهمیت مسأله

ضرورت مسأله

گذاره های تحقیق

اهداف اصلی

اهداف فرعی

سوالات تحقیق

شیوه تحقیق

روش تحقیق (توصیفی – کتابخانه ای)

مدل عملیاتی تحقیق

تنوع مطالعات انجام شده

قلمرو موضوعی

واژگان تحقیق

فصل دوم: ادبیات نظری و پیشینه تحقیق

مقدمه

بررسی و تحلیل مطالعات (ادبیات) نظری

بررسی و تحلیل مطالعات میدانی (پیشینه نظری)

ویژگی مدیران آموزشی

ویژگیهای تخصصی مدیر کارآمد

درآمدی بر مدیریت آموزشی و بحث استاندارد سازی

ویژگیها، وظایف، نقشها و مهارتهای مورد نیاز مدیران آموزشی

ویژگیها و خصوصیات مدیران

آسیب شناسی فرآیند انتخاب، انتصاب و تغییر مدیران آموزشی

تاریخچه مدیریت

پیشینه مختصر مدیریت

سیر تاریخی انتخاب و انتصاب مدیران واحدهای آموزشی

شرایط احراز مدیریت مدارس

پژوهشهای انجام شده

نقدی بر دستورالعمل انتخاب و انتصاب مدیران

ارائه مدل مفهومی

فصل سوم: نتیجه گیری و پیشنهادات

مقدمه

نتایج تحقیق

پیشنهادات

فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران واحدهای آموزشی

پیشنهاد تدوین فرم سنجش شرایط احراز مدیران واحدهای آموزشی بر اساس مولفه ها و متغیرهای مدل مفهومی و ارائه شیوه نامه پیشنهادی آن

منابع و مآخذ

 

منابع و مأخذ:

الف: قرآن

ب: نهج البلاغه

1- آقازاده احمد، آموزش و پرورش تطبیقی- مهر قم، چاپ دوم، بهار 1381.

2- ادیزس،‌ ایساک؛ چگونه بر بحرانهای مدیریت غلبه کنیم. ترجمه کاوه محمد سیروس، امیرکبیر 1380.

3- ازگلی،‌ محمدی،‌ «ویژگی‌هایو مهارتهای رهبران بصیر برای ایجاد تغییر در سازمان، تغییر در سازمان، تغییر و نوآوری در سازمان و مدیریت آموزشی، پژوهشکده تعلیم و تربیت.

4- افیونی زاده، محبوبه. «بررسی شرایط انتخاب مدیران مدارس از دیدگاه مدیران و دبیران دبیرستانهای دخترانه شهر اصفهان» (پایان نامه کارشناسی ارشد) به راهنمایی احمد علی فروغی ابری،‌ دانشکده علوم تربیتی،‌ دانشگاه اصفهان. 1373.

5- ام. ا. انوتینگهام. «مدیران کارآمد چه ویژگی هایی دارند «ترجمه نوشین سرآمد،‌ تازه‌های مدیریت شماره 2 و 11 – 1373.

6- ایرانی،‌ یوسف؛ بختیای،‌ ابوالفضل؛ روش تحقیق عملی (اقدام پژوهی) تهران: لوح زرین 1382.

7- برزگری محمود، «بررسی ویژگی های مدیران ( تخصص،‌ آگاهی، نگرش) مدارس نظام جدید آ‚وزش متوسطه در مناطق نوزده گانه آموزش و پرورش شهر تهران» (پایان نامه کارشناسی ارشد) به راهنمایی عزت‌الله نادری دانشگاه تربیت معلم 1377.

8- بسطامی،‌ ایرج،«الگوی پینشهادی در جهت خود سنجی مدیران» فصل مدیریت در آموزش و پرورش شماره 20.

9- بهشتی لنگرودی محمد، «انتخاب مدیران مدارس، نمایشی فرمایشی» همبستگی (16 مرداد 81)

10- پویا امیر، «ماهیت مدیریت آموزشی و شرایط احراز آن در مقطع راهنمایی تحصیلی، (پایان نامه کارشناسی ارشد) به راهنمایی مصطفی نیکنامی، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی،‌ 1374.

11- پناهی، محمود، «مقایسه نظرات مدیران و معلمان مدارس شهر تهران درباره شرایط انتخاب و انتصاب مدیران آموزشی، (پایان نامه کارشناسی ارشد به راهنمایی علی علاقه بند، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی،‌ 1373.

12- جعفری مصطفی،‌« بررسی تأثیر ویژگی‌های شخصیتی در موفقیت مدیران ارشد سازمانهای دولتی استان زنجان» (پایان نامه کارشناسی ارشد) به راهنمایی بهروز دری، دانشگاه علوم اداری 1377.

13- جوام، محمد حسین؛ مدیریت آموزشی 1369.

14- جهانیان، رمضان «طرح پژوهشی توانمندسازی دانش و مهارتهای مورد نیاز مدیران مدارس» پژوهشکده تعلیم و تربیت 1380.

15-خالقیان، بلال. «مقایسه نظرات مدیران و دبیران درباره ویژگی‌های مطلوب مدیران مدارس متوسطه «پایان نامه کارشناسی ارشد) به راهنمایی مصطفی نیکنامی، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی، 1373.

16-خنیفر،‌ حسین؛ درآمد بر مدیریت آموزشی و بحث استانداردسازی،‌ 1382.

17- رحیمی، شهرام؛ «تدوین استانداردهای عملکرد اثر بخش مدیران مدارس ابتدائی در ایران» تهران:‌ معاونت برنامه‌ریز و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش،‌ دفتر بهبود کیفیت و راهبری استاندارد اسفند 1381.

18-سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی؛ نگاهی اجمالی به موضوع: انتخاب و انتصاب و تغییر مدیران: معاونت امور مدیریت و منابع انسانی دفتر بهبود مدیریت و ارزیابی عملکرد آذر

19- سلیمانی،‌ محمد علی. «بررسی نظرات دبیران و مدیران دبیرستانهای شهر اصفهان در مورد شرایط لازم برای احراز پست مدیریت دبیرستان» (پایان نامه کارشناسی ارشد) به راهنمایی مصطفی عسگریان، دانشگاه تربیت معلم تهران، 1373.

20- صافی، احمد، سازمان و اداره امور مدارس، انتشارات رشد. 1378.

21- صافی، احمد،‌‌ «بررسی استانداردهای مدیران مدارس در بستر تاریخ آموزش و پرورش»،‌ 1382.

22- صافی، احمد، بررسی استانداردهای مدیران مدارس در بستر تاریخ آموزش و پرورش ایران،‌ 1382 .

23- طوسی محمد علی «رهبری آموزشگاهها در جهان امروز» 131.

24- عبدلی معصومه، « بررسی علل عدم تمایل افراد واجد شرایط نسبت به احراز پست مدرسه در دوره های راهنمایی و متوسطه شهر تهران در سال تحصیلی 75» (پایان نامه کارشناسی ارشد) به راهنمایی ولی الله فرزاد دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه تهران، 1375.

25- عزیز پور شوبی، علی اکبر، «بررسی شیوه‌های انتصاب مدیران آموزشی و نحوه بهبود آن» (پایان نامه کارشناسی ارشد) به راهنمایی حسام الدین بیان، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه تهران، 1370.

26- علاقه بند،‌‌؛ مقدمات مدیریت آموزشی. تهران: نشر روان، 1376.

27- غفاریان، وفا؛ شایستگی‌های مدیریتی. تهران:‌ سازمان مدیریت صنعتی،‌ 1378

28- فام و هووئه- مدیریت مدارس، ترجمه محمد علی نائلی، انتشارات دانشگاه چمران اهواز 1370.

29-فانی، علی اصغر، سخنرانی در مجمع مدیران هنرستانها و مناطق 1 و 2 کشور،‌ مرکز انقلاب اسلامی 1379.

30- فرهنگ ابوالقاسم، «بررسی نظرات دبیران دبیرستانهای شهر اصفهان در مورد شرایط انتخاب مدیر نمونه و مقایسه ضوابط مصوب انتخاب مدیر نمونه و غیر مصوب به منظور ادامه پیشنهاداتی سازنده در این زمینه»، (پایان نامه کارشناسی ارشد) به راهنمایی حسن افشار، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه اصفهان،‌ 1375.

31- قرائی مقدم، امان ا... ؛ مدیریت آموزشی، تهران: ابجد 1375.

32- کازرونی «ویژگی‌های مطلوب مدیریت در آموزش و پرورش»، ماهنامه تربیت.

33-گروه آموزشی مدیران دفتر آموزش عمومی آموزش و پرورش؛ راهبردیهای در مدیریت آموزشگاهی؛ دفتر آموزش عمومی آموزش و پرورش 1379.

34- ماهرویی، ابوالحسن، نگاهی دوبارهی به مسائل مدیریت آموزشی؛ نشریه:‌ ندای عدالت 1381.

35- محمدلو، ابراهیم، ‌«شخصیتی و توانایی های علمی و عملی مورد نیاز مدیران مدارس متوسطه» فصلنامه مدیریت در آموزش و پرورش.

36-منتظر الظهور اکرم، بررسی نظرات مسئولین ادارات آموزش و پروش، مدیران، دبیران و اولیاء دانش‌آموزان در مورد ویژگی های مدیر آموزش موفق دوره متوسطه شهر اصفهان، (پایان نامه کارشناسی ارشد)، به راهنمایی مصطفی عماد زاده، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه اصفهان، 1373.

37- موسوی محمود،‌« مقایسه نظر مدیران و دبیران مدارس راهنمایی شهرستان خمین درباره ویژگی‌های مدیران موفق سال تحصیلی 73-74» (پایان نامه کارشناسی ارشد) به راهنمایی مصطفی عسگریان دانشگاه تربیت معلم، 1374.

38- میرکمالی- محمد، مدیریت و رهبری آموزشی تهران: نشر رامین 1374.

39- مهدیان، محمد جعفر، ماهنامه تربیت، سال نهم. شماره سوم، شماره مسلسل 83.

40- نوروزی عادل، «بررسی تواناییها و شایستگیهای مدیران دبیرستانهای استان ایلام در مقایسه با وضع مطلوب» (پایان نامه کارشناسی ارشد) به راهنمایی محمد رضا بهرنگی، دانشگاه آزاد اسلامی و احد تهران ،‌‌ 1374.

41- وزارت آموزش و پرورش؛ مجموعه گفتگوها با صاحبنظران و فرهیختگان؛ دفتر بهبود کیفیت و راهبری استانداردها، 1382.

42- وزارت آموزش و پرورش؛ مدیریت آموزشگاهی با رویکرد مدرسه محوری: معاونت آموزش و پرورش نظری و مهارتی 1380.


دانلود با لینک مستقیم


پروژه شناسائی عوامل و شرایط موثر برای احراز پست مدیریت، مدیران واحدهای آموزشی . doc
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.