فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق کامل درمورد اعتیاد و ایدز

اختصاصی از فی لوو دانلود تحقیق کامل درمورد اعتیاد و ایدز دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق کامل درمورد اعتیاد و ایدز


دانلود تحقیق کامل درمورد اعتیاد و ایدز

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 27

 

از جلوی در دادگاه عبور کردم که کودکی را دیدم که سیل آسا گریه می کرد و اشک امانش نمی داد . بی اختیار جلو رفتم و علت بی تابی اش را پرسیدم .با کمی منومن شروع به دردودل کرد و فهمیدم که علت ناراحتیش اعتیاد پدرش و طلاق پدر و مادرش است .

سعی کردم خودم را به او نزدیک کنم و کمکش کنم . که برایم تعریف می کرد که مدتی بود که پدرش دیر وقت به خانه می آمد و هر وقت علت دیر آمدنش را من و مادرم می پرسیدیم بدون اینکه جوابمان را بدهد می خوابید و دوباره فردا مثل دیروز . تا این که کم کم متوجه اعتیادش شدیم و ای کاش حداقل اعتیاد مثل یک بیماری بود چرا که پدرم با معتاد شدنش :   1-کارش را از دست داد ، 2-از طرف خانواده و دوستان و آشنایان طرد شد ،  3-و بدتر از همه مبتلا به بیماری ایدز شد .

چراکه دیدم پدرم از طریق تزریق مواد مصرف که می کرد و در یکی از این تزریق هایش سرنگ آلوده مصرف کرده و مبتلا به بیماری HIV شده است .

مادرم هم اوایل سعی می کرد ترکش دهد و چند بار هم این کار را کرد و فایده نداشت و اکنون که مادرم متوجه شد که پدرم به بیماری HIV مبتلا شده حاضر نیست که حتی یک لحظه هم با او زندگی کند . در همین زمان پدر و مادر آن کودک را دیدم که از دادگاه بیرون می آیند . مادر درمانده و نگران و پدر هم این طور می نمود که مواد به او نرسیده و حسابی کلافه است . به سراغ پدر رفتم و علت معتاد شدنش را جویا شدم که اول با کمی بد و بیراه مواجه شدم .ولی کم کم لب به سخن گشود و گفت : اعتیاد نه زلزله ، مرگ چرا که یک معتاد نه تنها از نظر جمعی بیمار است ، بلکه از نظر روحی و معنوی نیز دیگر یک انسان واقعی نمی تواند باشد و هر زمان مواد به او نرسد حاضر است فرزندش را نیز بفروشد و تن به هر کار ناپسندی بزند . وقتی که معتاد شدی مثل من احتمال مبتلا شدن به بیماری HIV هزاران برابر بالا می رود و وقتی که از کسی کمکی می خواهی می بینی که چگونه از تو می گذرد آنوقت است که می فهمی چه بلایی بر سرت آمده و همان لحظه مادر دست کودکش را گرفت و نزدیک آمد و رو کرد به شوهرش و گفت : برای همیشه خداحافظ .

و مرد اشک ریزان و نگران با صدایی مبهم گفت : از امروز باید بنشینم به استقبال مرگ بروم و من با خودم گفتم که ای کاش این مشکل خانمانسوز فقط به این یک نفر ختم می شد . چرا که طبق آمار جهانی حداقل 20% مردم جهان به دام اعتیاد گرفتار هستند .

و تقریباً 20% مبتلایان به بیماری ایدز نیز از طریق اعتیاد گرفتارشده اند و آنگاه آرزو کردم که ای کاش می شد که جامعه و جامعه هایی پاک و بدون داشتن چنین مشکلاتی داشتیم .

اعتیاد سرمنشاء تمام معضلات اجتماعی و بیکاری و عدم برنامه ریزی صحیح و نداشتن شغل مناسب می باشد و آیا فکر نمی کنید آنهایی که به جرم های متفاوت در ندامت گاههای کشور گرفتار آمده اند اکثراً در اثر نداشتن کار مناسب و عدم توانایی فکری و جسمانی و بی هدف بودن برنامه های آنها به این راه ها کشیده می شوند و ما باید برای غلبه بر این نقص اجتماعی راه های مختلفی را امتحان کنیم . ازجمله : کار فرهنگی ، ورزشی و بکار گماردن جوان‌ها در کارهای خلاق و برنامه ریزی صحیح اقتصادی و اجتماعی می‌توان به این معضل غلبه کرد .

اعتیاد به عنوان بلای خانمان سوز و از هم پاشیده شدن کانون گرم خانواده نیز می شود . فرهنگ اعتیاد را کشورهای غربی و متمدّن بر کشورهای جهان سوم تحمیل می کند و زمین های زیادی را در کشورهای جهان سوم به کشت این بلای خانمان سوز اختصاص می دهند . ما باید برای مبارزه با این ترفند آنها با راه های مختلف از جمله مرزهای خود را شدیداً کنترل و از ورود این مواد به داخل کشور شدیداً جلوگیری کنیم و یا قانون مجازات شدیدی را برای افرادی که در کار اعتیاد و ساخت آن دخالت دارند در نظر بگیریم .

یکی از راه های علمی برای تبدیل کردن ماده مخدر اعتیاد به داروهای مورد مصرف مفید به وسیله اساتید دانشگاه که کار علمی بسیار زیادی را می طلبند انجام گیرد .

به نظر می رسد که کشورهای جهان سوم در ارتباط با تبدیل مواد مخدر به مواد دارویی مفید کمتر کار شده است . در حال حاضر از بین بردن و سوزاندن مواد مخدر که سازمان های انتظامی از افرادی که در قاچاق این مواد نقش دارند کار چندان درستی نیست . لازم به ذکر است که عمده‌ترین منبع ورود مواد مخدر از کشور همسایه ما افغانستان می باشد . حرکت و کار جمهوری اسلامی ایران برای کشت جایگزین در کشور همسایه و صرف مخارج هنگفت کار بسیار پسندیده و خوبی هم برای مردم افغانستان و هم برای ملت بزرگ ایران است . برای ما بسی افتخار است که جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای منطقه بیشترین و بهترین مبارزه را بر علیه اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر را به خود اختصاص داده است . به امید آینده ای پاک و بی مشکل دعا می کنیم و از خدا می خواهیم جوانان این مملکت را به راه راست هدایت فرماید .

پیشینه مصرف دخانیات :

مصرف دخانیات به طور تخمینی به حدود ده هزار سال پیش می رسد .در چین و یونان باستان بر اساس نوشته های تاریخ نویسان و آثار حکاکی شده از تنباکو و توتون به عنوان گیاهان دارویی شده است .

شروع اعتیاد از درون خانواده :

پدر و مادران باید در مورد عادات خود به مصرف سیگار وداروهای آرام بخش و ... کاملاً هوشیار باشند هرگز نگویند خیلی خسته ام و خوابم نمی‌رود . مجبورم این قرص را بخورم یا عصبانی هستم ...این توجیهات به کودک می‌آموزد که برای مقابله با بی خوابی ، خستگی و عصبانیت به مواد پناه ببرد.

عوامل روانی زمینه ساز اعتیاد :

برخوردهای تحقیر آمیز توهین ، سرزنش ، خردکردن شخصیت جوانان ، احساس تنهایی ، غربت ، سرخوردگی ، وحشت و نگرانی از آینده و یا ناامیدی و ...

شروع اعتیاد با  سیگار :

اکثر معتادان سیگار می‌کشند و نیز اعتیاد را از سیگار شروع کرده اند . سازمان بهداشت جهانی سیگار را در ردیف مواد اعتیاد آور آورده است . سیگار در ورودی و چراغ سبزی برای سایر اعتیادهاست .چهارهزار نوع ماده سمی در سیگار وجود دارد که تعدادی از آنها سرطان زا هستند .سیگار عامل مهم سرطان ریه است. مصرف هر سیگار بیش از ده دقیقه از عمر انسان کم می کند . هر پک سیگار پس از 8 ثانیه جذب خون می شود و هر نخ سیگار حدود 10 پک است .

این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق کامل درمورد اعتیاد و ایدز
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.