فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق کامل درمورد آلودگی آب

اختصاصی از فی لوو دانلود تحقیق کامل درمورد آلودگی آب دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق کامل درمورد آلودگی آب


دانلود تحقیق کامل درمورد آلودگی آب

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 13
فهرست و توضیحات:

آلودگی آب

عوامل آلوده کننده آب

آفت کش ها

آلودگی با نفت و هیدروکربن ها

اکسیژن خواهی فاضلاب

شوینده های مختلف

آلودگی حرارتی

 

آلودگی آب

واقعیت این است که همه به ارزش حیاتی آب برای موجودات زنده و از جمله گیاهان  آگاهی دارند. هیچ یک از محصولات کشاورزی و دامی، بدون آب کافی و سالم به دست نمی آید. آب فراوان ترین مادة موجود در زمین است و به دو صورت آب‌های سطحی و زیرزمینی وجود دارد. آب در عین فراوانی. گران‌بهاترین مواد است.

میانگین بارندگی در ایران 250 میلی متر است که حدود  میزان بارندگی در جهان به شمار می آید و این موضوع موجب شده است تا کشور ما با مسئلة‌ کم آبی روبه رو شود. اما همین آب ناکافی که برای استمرار زندگی ما ارزش حیاتی دارد به وسیلة تخلیه فاضلاب های صنعتی، زیستگاه های مسکونی، دفن غیرفنی مواد زاید، مصرف غیراصولی کودهای شیمیایی و سموم، پیوسته آلوده می شود. اکنون تهران به تنهایی با بیش از 7 میلیون نفر جمعیت دارای 4 هزار واحد صنعتی است که بسیاری از آن‌ها فاضلاب صنعتی تصفیه نشدة خود را در آب‌ها و خاک‌های پیرامون جاری می کنند. همچنین با آنکه 9/94 درصد از شیکة فاضلاب استفاده می کنند از این رو فاضلاب های آلودة‌ شهر یکسره وارد خاک ها، سفره‌های زیرزمینی، رودخانه، دریاها و دریاچه ها می شوند و در نتیجه از یک سو خسارت های جبران ناپذیر انسانی به بار می آورند و از سوی دیگر، گونه‌های مختلف آبزیان را نابود می کنند.

طبق بند 2 مادة‌10 آئین نامه جلوگیری ازآلودگی آب مصوب 24/9/1363 آلودگی آب عبارت است از : تغییر مواد محلول یامعلق یا تغییر درجه حرارت و یا دیگر خواص فیزیکی و شیمیایی و بیولوژیکی آب در حدی که آب را برای مصرفی که برای آن مقرر شده است مضر یا غیر مفید سازد

در کنگره کارشناسان اروپایی در سال 1971 در ژنو آلودگی آب را این گونه تعریف کرده اند: جریان از آب را آلوده می گویند که در نتیجة فعالیت های انسانی، به طور مستقیم یا غیر مستقیم، ترکیبات یا حالت آن به طوری تغییر یافته باشد که دیگر نتوان به آسانی در کلیه یا در برخی مصارف به عنوان آب طبیعی از آن استفاده کرد.

بر اساس این تعریف، فعالیت های انسانی سبب آلودگی آب‌ها شناخته می شوند و در ایجاد مشکلات ناشی از این آلودگی نقش دارند.

این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق کامل درمورد آلودگی آب
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.