فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله در مورد کمردرد دوران بارداری

اختصاصی از فی لوو مقاله در مورد کمردرد دوران بارداری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله در مورد کمردرد دوران بارداری


مقاله در مورد کمردرد دوران بارداری

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه14

کمردرد دوران بارداری

 کمر درد از جمله متداولترین شکایات خانم های باردار است. اما نباید کمر درد را بخشی از حاملگی خود بدانید و اصلاً خم به ابرو نیاورید.

راه های زیادی برای برطرف کردن این درد وجود دارد. پس بهتر است همین حالا این تکنیک ها را یاد بگیرید چون بعد از وضع حمل هم برای بلند کردن نوزاد ۳ تا ۵ کیلوییتان لازمتان می شود.

علت کمردرد دوران بارداری چیست؟               

حداقل ۵۰% از خانم ها در دوران بارداری خود دچار کمردرد می شوند. خانم های باردار به دلایل مختلف در معرض این مشکل قرار می گیرند:

- وزن اضافی: وزنی که در دوران بارداری اضافه می کنید برای نوزاد شما خوب است اما می تواند روی کمرتان فشار وارد کند.

- تغییر مرکز ثقل: وقتی رحمتان بزرگتر می شود، مرکز ثقل بدن شما به سمت جلو تغییر می کند. به تدریج—و احتمالاً بدون اینکه متوجه بشوید—سعی می کنید حالت قرارگیری بدنتان و طریقه حرکت کردنتان را برحسب آن تغییر دهید. این اصلاحات ممکن است منجر به کمردرد شود.

- هورمون ها: در طول دوران بارداری، هورمون رلاکسین باعث می شود رباط های بین استخوان لگن صاف شوند و مفاصل شما برای آماده سازی برای وضع حمل شل شوند. هرچه ساختاری که از لگن شما حفاظت می کند نرم تر می شود، ناراحتی شما در ناحیه کمر بیشتر می شود، مخصوصاً موقع راه رفتن و بالا و پایین رفتن از پله ها.

کمردرد ممکن است در هر زمان در دوره بارداری اتفاق بیفتد. این مشکل در خیلی از خانم ها در فعالیت های روزمره و خوابیدن آنها تداخل ایجاد می کند

اغلب خانم های حامله..با پیشرفت حاملگی کمر درد را تجربه میکنند که معمولا با کاهش زمان ایستادن, افزایش زمان استراحت
وپوشیدن کمر بند های مخصوص در قسمت پائین شکم و استفاده از مسکن هایی مانند استامینوفن بهتر می شود. روشهائی که باعث افزایش قدرت ماهیچه های پشت شکم می شوند نیز گاهی مفید واقع می گردند. استفاده از کفش های مناسب و اجتناب از پوشیدن کفش های پاشنه بلند که باعث تشدید وضعیت لوردوتیک می شوند.. در این مورد سودمند هستند. کمر دردی که شدت آن افزایش یافته.. و بطور ناگهانی شروع شده است نیاز به مشاوره ارتوپدی دارد. کرامپ های ریتمیک که از پشت شروع می شوند
ممکن است علامتی از زایمان زودرس و نیازمند بررسی بیشتر باشد.

کرامپ پا
تقریبا نیمی از زنان حامله از اسپاسم درد ناک راجعه در ماهیچه های اندام های تحتانی و مخصوصا ساق ها رنج می برند. کرامپ پا شبها شایع بوده و معمولا طی سه ماهه سوم اتفاق می افتد. طرق درمانی و پیشگیری کننده متعددی از جمله استفاده
از کلسیم لاکتات پیشنهاد شده.. اما اطلاعاتی که از تحقیقات کنترل شده بدست آمده, هیچ برتری را در مورد این داروها نسبت
به دارو نما ها نشان نمی دهد. ماساژ دادن و قرار دادن ماهیچه درگیر در حالت کشش باعث بهبود کرامپ می شود

درد لیگامان گرد(round ligament pain)
عمو ما طی سه ماهه دوم اتفاق می افتد و اغلب بصورت درد یک طرفه یا دو طرفه واضح کشاله ران..بیان می شود. درد ممکن است با حرکات ناگهانی یا تغییر وضعیت افزایش یابد. درد لیگامانی شدید گاهی اوقات در وضعیتی که بیمار دست ها و زانو ها
را روی زمین گذارده, سر را به طرف کف اتاق می آورد وباسن را بالا قرار میدهد
, بهبود می یابد..

چه باید بکنید؟

این تکنیک ها می تواند به شما برای برطرف کردن ناراحتی و درد کمر کمک کند:

- توجه به حالت قرارگیری بدن: سالمترین حالت قرارگیری بدن که قبل از بارداری می دانستید برای ماه های اول بارداری که هنوز رحم بالاتر از نافتان نرفته است خوب است. شانه ها را به عقب داده، باسن را به سمت پایین فشار دهید و صافِ صاف بایستید.

با پیش رفتن بارداری و بزرگتر شدن رحم، به طور طبیعی شانه هایتان را بیشتر به سمت عقب می دهید تا کمی از وزن رحم که شما را به سمت جلو می کشد را برطرف کنید. همین عمل منجر به فشار آوردن روی کمر خواهد شد. به همین دلیل لازم است که درمورد طرز ایستادن و نشستن خود با پزشکتان مشورت کنید تا بهترین حالت را به شما معرفی کند.

- ایجاد اصلاحاتی موقع نشستن و ایستادن: وقتی می نشینید پاهایتان را کمی بالاتر قرار دهید و به هیچ عنوان چهارزانو ننشینید. در نشستن های طولانی مدت، هر از گاهی وضع نشستنتان را تغییر دهید. اگر لازم است که مدتی سر پا بایستید، یک پا را روی یک پله کوتاه استراحت دهید.

- تنظیم بالش ها موقع خواب: به پهلو بخوابید، درحالتی که یکی یا هر دو زانو را خم کرده باشید. بالشی بین زانوهایتان و یک بالش دیگر هم زیر شکمتان قرار دهید.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله در مورد کمردرد دوران بارداری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.