فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد شیشه

اختصاصی از فی لوو تحقیق در مورد شیشه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد شیشه


تحقیق در مورد شیشه

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه10

شیشه : شیشه جسمی است بی‌رنگ ، سخت ، شکننده نور از آن می‌گذرد از پشت آن جسم پیدا است در جاهای زندگی برای گذر دادن روشنی ( حفظ کردن زیستگاهها از اثر‌های جوی بویژه برف و باران . باد کم و زیاد شدن گرما مصرف می‌شود .

تاریخچه : تاریخ کشف شیشه دقیقاً مشخص نیست ولی تصور می‌رود که در دوره یونانی‌ها و فنیقی‌ها صنعت شیشه را در ساحل مدیترانه نزدیک شهر صیدا ایجاد کرده باشند. شیشه‌گری از قدیمیترین حرفهای بشری است که وجود آتش‌ برای آن لازم و ضروری است . ظروف شیشه از 3000 سال قبل از میلاد تولید شده است اشیای شیشه‌ای به خاطر جذابیت و زیبایی طرفداران زیادی دارد از شیشه به دلیل شفافیت ، مقاومت در برابر خوردگی و عایق بودن استفاده‌های فراوانی می شود. شیشه در برابر اثر جسم‌های شیمیایی پایدار است . گرما رسانی و برق‌رسانی و تاب ضربه‌ای شیشه کم است بخاطر این مسأله با ضربه خوردن می‌شکند و در برابر کم و زیاد شدن گرما خیلی حساس می‌باشد و در آن تنش پیدا می‌شود و می‌ترکد هرچه شیشه ضخیم‌تر باشد تکیه کوچکتر گرفتن از آن مشکل است.

هدف اصلی استفاده از شیشه در ساختمان عبور نور طبیعی بودن ایجاد ناراحتی و مزاحمت بر ساکنین آن است و مسائلی از قبیل صرفه جویی در انرژی و کنترل دما و ایمنی و زیبایی را نیز در هنگام انتخاب شیشه و نصب آن در ساختمان‌ها باید در نظر گرفت.

شیشه‌ها را از نظر کار برد بر 2 دسته : الف : شیشه‌های ساختمانی  ب: شیشه‌های غیر ساختمانی تقسیم می‌شوند.

الف: شیشه‌های ساختمان :

شیشه پنجره : بر شیشه پنجره شیشه جام هم می‌گویند و شیشه‌ای است صیقل نخورده که بیشترین استفاده را در ساختمان دارد این شیشه به علت اینکه در زمانهای گذشته بر شکل جام بود و کمی گودی داشته است به شیشه جام معروف است که این شیشه به طور وارانه در محل خود نصب می‌شده است. شیشه‌های جام باید کاملاً صاف و شفاف و بدون موجب و حبابهای هوا را با هر نوع عیب باشد و ضخامت آن در تمام سطوح  باید یکنواخت باشد صافی و یکنواختی شیشه باید طوری باشد که اگر با زاویه 45 درجه از پشت شیشه به شی که در فاصله یک متری قرار دارد نگاه کنیم آن شی کج و معوج به نظر برسد شیشه جام از مخلوط سیلیس slo­2 و آهک cao و مواد Na2o می‌باشد و شیشه جام به عوض cm180 تولید می‌شود شیشه جام 84 تا 90 درصد نور مرئی را از خود عبور میدهد و در ضخامتها 3 – 4 – 5 – 6 – 8 – 100 – 12 میلی‌متر تولید می‌شود.

2ـ لوله‌های شیشه‌ای : در لوازم پزشکی استفاده می‌شود. لوله‌های شیشه برای نصب کابلهای برق توکار، کابل تلفن ، انتقال مایعات و گاز‌های خورنده استفاده می‌شود . مزیت لوله های شیشه‌ای به لوله‌های فولادی و آهنی مقاومت شیمیایی بالای آن است سطح داخلی آنها صیقلی‌تر از لوله های فولادی و‌ آهنی است کنترل فرآیند‌ها در داخل آنها به دلیل شفافیت ساده‌تر است

3ـ بلوک‌های شیشه‌ای : از بلوک‌های شیشه‌ای برای موزاییک شیشه‌ای برای موزائیک شیشه‌ای دیوار‌ها و دیوار‌های حائل استفاده می‌شود . بلوکهای شیشه‌ای به صورت دو تکه‌ای هستند و طوری آبندی می‌شوند که مابین آنها هوا قرار گیرد. بلوک های شیشه‌ای در برابر سرما  و گرما عایق هستند بلوک‌های شیشه‌ای حداقل 65 درصد نور مرئی را از خود عبور می‌دهند. کاشی‌های شیشه‌ای به صورت لعابدار و در رنگهای مختلف و یا با طرح موزائیکی از شیشه‌های نیمه مات رنگی تولید و عرضه می‌شوند. بلوک‌های شیشه‌ای را در داخل و یا نمای خارجی ساختمانها و محلهایی که از نظر بهداشتی باید نظیف و پاکیزه باشد استفاده می‌نمایند.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد شیشه
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.