فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله زندگی نامه ابراهیم گلستان

اختصاصی از فی لوو دانلود مقاله زندگی نامه ابراهیم گلستان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله زندگی نامه ابراهیم گلستان


دانلود مقاله زندگی نامه ابراهیم گلستان

 

مشخصات این فایل
عنوان: زندگی نامه ابراهیم گلستان
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 26

این مقاله در مورد زندگی نامه ابراهیم گلستان می باشد .

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله زندگی نامه ابراهیم گلستان

گلستان در سال ۱۳۲۶ نخستین قصه اش را به نام "به دزدى رفته ها" نوشت که همان سال در ماهنامه مردم و بعدها در ۱۳۲۸ در مجموعه ای با عنوان "آذر ، ماه آخر پاییز" منتشر شد. در همین دوران داستان هایی از ارنست همینگوی ، ویلیام فاکنر و چخوف را ترجمه کرد که آن ها را در مجموعه ای تحت عنوان "کشتى ......(ادامه دارد)

مروری بر آثار ابراهیم گلستان
این مقاله نگاه کوتاهی است به سبک کار او؛ البته با توجه به محدودیت جا چون درباره این نویسنده امکان و الزام های وسیعی برای بحث و گفت وگو وجود داردسبک کار و ارزش زیباشناختی آثارشان، از تشخص و تعین مستقلی برخوردارند؛ و حتی به مثابه «شیوه ای از ادبیات داستانی» شناخته می شوند ـ از آن جمله اند دیوید سالینجر در آمریکا، ویلیام سامرست مو آم در انگلستان، رومن ......(ادامه دارد)

گلستان را می توان، هم نویسنده «رفتار گرا» دانست و هم «درونگرا» و این، یک وجه امتیاز کارهای اوست، زیرا «قالب» که زمانی مقدس شمرده می شد، امروزه از دیدگاه صاحب نظران دشمن هنرمند است. تنوع کارهای او در گزینش سبک، ژانر و تکنیک، بیانگر روح خلاق او بود. در قصه های رفتار گرایش، حدود کنش، دیالوگ، توصیف و تلخیص و روایت بطور معمول از یک نظام کلی .......(ادامه دارد)

تردیدی نیست که گلستان در عرصه تکنیک، از زمانه خود متأثر بود؛ بویژه از آثار فاکنر وهمینگوی و تاحدی توماس مان و جان اشتاین بک. اما «تأثیرپذیری» او با «خلاقیت» فردی توأم بود؛ به همان قسم که «مان» و «اشتاین بک» و دیگران هم به نوبه خود متأثر بودند ولی نقطه ثقل وتمرکزشان خلاقیت فردی شان بوده است . گلستان هم برای هرداستانی تکنیک یا ترفندی به کار می گیرد: گاهی ابتدا دیالوگ، سپس موقعیت وآنگاه ابعاد کلی شخصیت ها را تصویر می کند، زمانی .....(ادامه دارد)

نظر برخی از اهل هنر :
گفتگوی ابراهیم گلستان با پرویز جاهد که نخستین بار در بهار ۱۳۸۴ چاپ شد، حاوی نظرات و مواضعی است که گلستان پس از سال ها مجددا" در فاصله ژوئن ۲۰۰۲ تا دسامبر ۲۰۰۳ ﴿ خرداد ۱۳۸۱ تا آذر ۱۳۸۲﴾ ابراز کرده است. این بار با تفصیلی بیشتر و گردآوری شده در یک جا. نظرات و موضع گیری بسیاری از هنرمندان و هنر پردازان امروز در قبال گفته ها و نظرات گلستان جمع بندی .......(ادامه دارد)

این که گلستان می گوید باید "دوباره بیندیشیم" واقعا" درست است. باید دوباره اندیشید. تاریخ هم همین است. این برداشت آقای گلستان برداشت خیلی خوبی است. ممکن است با قضاوت و نتیجه گیری اش مخالف باشیم ولی باید آزادی باشد. هرکس باید آزاد باشد حرفش را بزند، و نهیب بزند به روشنفکر جماعت که بازنگری کنید! چه کرده اید و چه می کنید؟ و برای این کار چه کسی بهتر از ......(ادامه دارد)


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله زندگی نامه ابراهیم گلستان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.