فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله زندگی نامه استانلی کوبریک

اختصاصی از فی لوو دانلود مقاله زندگی نامه استانلی کوبریک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله زندگی نامه استانلی کوبریک


دانلود مقاله زندگی نامه استانلی کوبریک

 

مشخصات این فایل
عنوان: زندگی نامه استانلی کوبریک
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 12

این مقاله در مورد زندگی نامه استانلی کوبریک می باشد .

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله زندگی نامه استانلی کوبریک

تقریباً هیچ کارگردانی نتوانسته با استقلالی که استانلی کوبریک به دست آورده است، در سیستم استودیی صنعت فیلم کار کند. او به موازات اشتهار صعودی‌اش، و پذیرفته شدنش به عنوان یکی فیلم ساز با اهمیت جهانی، در زمینه‌ی نظارت هنری بر فیلم‌هایش و هدایت تولید هر یک از آنهاـ از مراحل اولیه‌ی طراحی تا فیلمنامه نویسی و حتی پس از تولید ـ اختیارات فراوانی کسب کرده اشت. کوبریک توانسته است آزادی هنری گسترده‌ای را که استودیوهای بزرگ ......(ادامه دارد)

کوبریک پس از فیلم‌های سه گانه‌اش که به آینده نظر داشت، به گذشته روی کرد و رمان تاریخی ـ بری لیندون نوشته‌ی تاچری را در سال 1975 به روی پرده آورد. کوبریک، بری ـ یک پست فطرت قرن هیجدهمی ـ و زمان وی را به همان شیوه‌ی نقادانه‌ای که تاچری انجام داده بود، به تصویر کشید فیلم، مضمونی را غالباً در بهترین آثار کارگردان یافت می‌شود، باز می‌تاباند و از اندیشه‌ها و طرح‌هایی سخن می‌گوید که با خطاهای انسانی، به انحراف کشیده ......(ادامه دارد)

از بزرگترین اثر کوبریک 2001 « حماسه فضایی » ( در تهران : رازکیهان ) شاهکار تکنیک سینما و استفاده خردمندانه از تکنیک، و همچنین یک اثر فلسفی است که فیلمساز با تصاویر آن ایدئولوژی خود را ارائه می‌دهد. این فیلم بالاتر از هر چیز، یک اثر علمی تخیلی است و سهم عمده‌ای از آن به نمایش کیفیت علوم و تکنولوژی در سال 2000 اختصاص دارد. در این فیلم ما با چشمان سال 1968 شاهد وقایع آغاز قرن بیست و یکم هستیم و وسایلی را که با کمک آنها .......(ادامه دارد)

نظر کوبریک در مورد پیام متافیزیکی فیلم چنین است: « راز کیهان یک اثر غیر لفظی است، از دو ساعت و نوزده دقیقه فیلم فقط حدود چهل دقیقه گفتار است. اثری که از قالب بندی لفظی در می‌گذرد و با مضمونی عاطفی و فلسفی مستقیماً در ضمیر لایشعر نفوذ می‌کند » نظر کوبریک در مورد اینکه آیا فیلم میمون‌هایی عاری از شعور نشان می‌دهد که در روی کرة زمین زندگی می‌کنند. در حالیکه صدها میلیون‌ها سال از عمر زمین و بوجود آمدن موجود زنده .....(ادامه دارد)

نظر کوبریک در مورد پیام متافیزیکی فیلم چنین است: « راز کیهان یک اثر غیر لفظی است، از دو ساعت و نوزده دقیقه فیلم فقط حدود چهل دقیقه گفتار است. اثری که از قالب بندی لفظی در می‌گذرد و با مضمونی عاطفی و فلسفی مستقیماً در ضمیر لایشعر نفوذ می‌کند » نظر کوبریک در مورد اینکه آیا فیلم میمون‌هایی عاری از شعور نشان می‌دهد که در روی کرة زمین زندگی می‌کنند. در حالیکه صدها میلیون‌ها سال از عمر زمین و بوجود آمدن موجود زنده در این کره گذشته است. میمون‌ها فقط از یک شعور ابتدائی و غریزی که حس دفاع از خود ......(ادامه دارد)

 مجموع سکانسهای آخر یک استحالة فلسفی است. سفینه پس از رویت قطعه سنگ، مظهر انرژی خالص و عقل کل، داخل در حیطه کائنات و مرز لامکان می‌گردد وپس از عبور از گرداب کذائی، فضانورد به مرز برتری به جایگاه استحاله قدم می‌گذارد که ناگزیر باید مکانی بسیار تمیز و سفید و پاک، نظیر رحم مادر باشد. کوبریک همچنانکه در ابتدای فیلم، عبور میمون از مرز لاشعوری به حیطه تکامل انسان امروز را بدون مقدمه و تنها با یک قطع نشان داد ......(ادامه دارد)


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله زندگی نامه استانلی کوبریک
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.