فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله هوش جمعی و کاربردهای آن

اختصاصی از فی لوو دانلود مقاله هوش جمعی و کاربردهای آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله هوش جمعی و کاربردهای آن


دانلود مقاله هوش جمعی و کاربردهای آن

 

مشخصات این فایل
عنوان:هوش جمعی و کاربردهای آن
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات:75

این مقاله در مورد هوش جمعی و کاربردهای آن می باشد.

 

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله هوش جمعی و کاربردهای آن

مقدمه
ما در این پروژه به تعریف هوش جمعی می پردازیم که هوش جمعی یکی از شاخه­های هوش مصنوعی می­باشد.در واقع بیان می کنیم، هوش جمعی ویژگی از سیستم است که بر اساس آن رفتار گروهی عامل­های غیر پیچیده که به صورت محلی با محیطشان در ارتباط هستند منجر به وجود آمدن الگوهای یکپارچه و...(ادامه دارد)

1-1 مقدمه
هزاران سال است بشر تلاش می کند بفهمدکه چگونه فکر می­کند، یعنی چگونه یک موجود می تواند حس کند، بفهمد، پیش بینی کند و دنیایی بسیار بزرگتر و پیچیده تر از خود را کنترل کند. رشته هوش مصنوعی از این حد هم جلوتر می رود : نه تنها برای درک موجودات هوشمند تلاش می کند، بلکه قصد دارد موجودات هوشمند نیز بسازد....(ادامه دارد)

1-2 تاریخچه هوش مصنوعی
هوش مصنوعی را باید عرصهٔ پهناور تلاقی بسیاری از دانشها، علوم و فنون قدیم و جدید دانست. ریشه‌ها و ایده‌های اصلی آن را باید در فلسفه، زبان‌شناسی، ریاضیات، روان‌شناسی، نورولوژی، و فیزیولوژی نشان گرفت و شاخه‌ها، فروع، و کاربردهای گونه‌گونه و فراوان آن را در علوم رایانه، علوم مهندسی، علوم زیست‌شناسی و پزشکی، علوم ارتباطات و زمینه‌های بسیار دیگر....(ادامه دارد)

1-6 عامل‌های هوشمند
عامل‌ها قادر به شناسایی الگوها، و تصمیم گیری بر اساس قوانین فکر کردن خود می باشند. قوانین و چگونگی فکر کردن هر عامل در راستای دستیابی به هدفش، تعریف می‌شود. این سیستم‌ها بر اساس قوانین خاص خود فکر کرده و کار خودرا به درستی انجام می‌دهند. پس عاقلانه رفتار می‌کنند، هر چند الزاما مانند انسان فکر نمی‌کنند....(ادامه دارد)

2- 2 تعریف هوش جمعی
اصطلاح هوش جمعی ، در سال 1989 توسط گرادوبنی و ژینگ وانگ، به همراه رباتیک سلولی معرفی گردید.هوش جمعی ویژگی از سیستم است که بر اساس آن رفتار گروهی عامل های غیر پیچیده که به صورت محلی با محیط شان درارتباط هستند منجر به وجود آمدن الگو های منسجم، یکپارچه و کارا میشود . هوش جمعی زمینه ای را فراهم می آورد که در آن امکان کاوش حل مسئله به صورت گروهی ( توزیع شده) بدون کنترل متمرکز کننده یا تهیه مدل کلی ممکن است....(ادامه دارد)

3-3-2 الگوریتم بهینه سازی کلونی مورچه ها
الگوریتم بهینه سازی کلونی مورچه ها ، و یا به اختصار الگوریتم مورچه ها ،از رفتار مورچه های طبیعی که در مجموعه های بزرگ در کنار هم زندگی می کنند الهام گرفته شده است. الگوریتم های دیگری نیز بر این اساس ساخته شده اندکه همگی سیستم های چند عاملی هستند و عامل های مورچه های مصنوعی یا به اختصار مورچه هایی هستند که مشابه با مورچه های واقعی رفتار می کنند . الگوریتم مورچه ها، یک مثال...(ادامه دارد)

3-3-4 الگوریتم مورچه برای مسئله فروشنده دوره گرد:
مسئله فروشنده داره گرد احتمالا معروف ترین مسئله کامل NP است. فروشنده دوره گرد باید از شهر ها عبور کند تا فروش داشته باشد ولی برای کم کردن هزینه های سفر مرد فروشنده تنها می تواند از هر شهر یک بار عبور کند. این مسئله به عنوان مدار همیلتون نیز شناخته می شود. فروشنده دوره گرد...(ادامه دارد)

3-4 الگوریتم بهینه سازی زنبور
3-4-1 تعریف

وپروردگارت به زنبور عسل وحی کرد: در کوه­ها و درخت­ها و از داربست­های انگور برای خودت لانه بساز. پس، از تمام میوه­های خدا داده تناول کن و راه­های پروردگارت که همواره پدیدار فرموده بپیما. به واقع در این پدیده برای کسانی که به تفکر قیام کرده­اند نشانه هایی است.(سوره نحل آیات 68 و 69) ...(ادامه دارد)

3-6 الگوریتم ژنتیک :
3-6-1تعریف

از دیگر کاربردهای مهمی که هوش جمعی دارد الگوریتم ژنتیک می باشد. الگوریتم ژنتیک که به‌عنوان یکی از روشهای تصادفی بهینه یابی شناخته شده، توسط جان هالند در سال ۱۹۶۷ ابداع شده‌است. بعدها این روش با تلاشهای گلدبرگ ۱۹۸۹، مکان خویش را یافته و امروزه نیز بواسطه تواناییهای خویش، جای مناسبی در میان دیگر روش­ها دارد. روال بهینه یابی در الگوریتم ژنتیک براساس یک روند تصادفی- هدایت...(ادامه دارد)

فصل چهارم : نتیجه گیری
هوش جمعی، هوش مصنوعی است که بر پایه رفتار گروهی سیستم­های غیرمتمرکز و خودسازمانده بنا شده است. سیستم­های هوش جمعی، معمولا از مجموعه ای از عامل های ساده که به صورت محلی با یکدیگر و به محیط شان در تعامل هستند تشکیل شده است....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله هوش جمعی و کاربردهای آن در پایین آمده است.

مقدمه  1
1-فصل اول : هوش مصنوعی و ارتباط آن با هوش جمعی  2
1-1 مقدمه 2
1- 2 تاریخچه هوش مصنوعی 3
1- 3 هوش چیست؟ 4
1- 4 فلسفه هوش مصنوعی  5
1-5 مدیریت پیچیدگی  6
1-6 عامل¬های هوشمند  7
1- 7 سیستم¬های خبره  8
1- 8 رابطه هوش جمعی با هوش مصنوعی  8
2- فصل دوم: تعریف هوش جمعی  10
2- 1 مقدمه  10
2- 2 تعریف هوش جمعی  11
2- 3 خصوصیات هوش جمعی  14
2- 4 اصول هوش جمعی  15
2- 5 طبقه بندی هوش جمعی  16
2- 5 -1 طبیعی در مقابل مصنوعی 16
2- 5 – 2 علمی در مقابل مهندسی 16
2- 6 تعامل دو دسته طبیعی/ مصنوعی و علمی/ مهندسی 17
3- فصل سوم:‌ کاربردهای هوش جمعی  18
3- 1 مقدمه  18
3- 2 تعریف بهینه سازی  18
3- 3 الگوریتم بهینه سازی کلونی مورچه¬ها  19
3- 3- 1 تعریف  19
3- 3- 2 الگوریتم  20
3- 3- 3 خواص عمومی کلونی مورچه¬ها  23
3- 3- 4 الگوریتم مورچه برای مسئله فروشنده دوره-گرد  24
...(ادامه دارد)

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله هوش جمعی و کاربردهای آن
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.