فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود گزارش کارآموزی بررسی ارقام مختلف پنبه

اختصاصی از فی لوو دانلود گزارش کارآموزی بررسی ارقام مختلف پنبه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود گزارش کارآموزی بررسی ارقام مختلف پنبه


دانلود گزارش کارآموزی بررسی ارقام مختلف پنبه

 

مشخصات این فایل
عنوان: بررسی ارقام مختلف پنبه
فرمت فایل : word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 88

این گزارش کارآموزی درمورد بررسی ارقام مختلف پنبه می باشد .

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از گزارش کارآموزی بررسی ارقام مختلف پنبه

خصوصیات گیاهی:
پنبه گیاهی است ذاتاً چند ساله که به صورت گیاهی یکساله مورد زراعت قرار می گیرد. پنبه از تیرة پنیرک (Malvaceae) و جنس گوسیپیوم تعلق دارد. به نظر می رسد که منشاء تمام گونه ها از آفریقای استوای باشد. بیشتر ارقام زراعی از گونة G.hirsutum می باشد.
پنبه دارای یک ریشه اصلی است که در شرایط مختلف محیط، عمق نفوذ و طول آن در خاک متفاوت می باشد. طول ریشه در انواع مختلف و شرایط متفاوت جوی معمولاً بین 40 تا 60 سانتی متر و گاهی اوقات 20/1 و تا حداکثر 3 متر می رسد. پوست ریشه خیلی قوی تر و قطور تر از پوست ساقه است و ریشه تقریباً بطور عمودی در خاک فرورفته، خیلی سریع توسعه یافته و ریشه های فرعی ایجاد می کند. در .....(ادامه دارد)

زمان کاشت پنبه:
با اینکه دمای پایه رشد پنبه حدود 15 درجه سانتی گراد می باشد، اما در این دما سرعت جوانه زنی و سبز شدن بسیار کم بوده و احتمال خسارت بیماری فوزاریوم و نماتد مواد گال زیاد خواهد بود. به طور کلی، در اثر کاشت در این زمان گیاهچه ضعیف می شود و استقرار نامطلوبی بدست می آید. دمای مناسب خاک برای جوانه زنی و سبز شدن سریع بذر پنبه 21 درجه سانتی گراد و بیشتر است. از آنجایی که دورة رشد پنبه طولانی است، لازم است کاشت در اولین فرصت مناسب انجام گیرد تا گیاه به مای پایین و یا بارندگی های مستمر در پاییز برخورد ننماید. بر این اساس، تاریخ کاشت مناسب پنبه هنگامی است که میانگین دمای شبانه روزی هوا به حداقل 18 درجه سانتی گراد رسیده و پیش بینی وضع هوا به طرف گرم شدن باشد. این دما در ناحیه ای مانند اصفهان (حد نهایی سرد ترین منطقة‌ کاشت پنبه) در اواسط اردیبهشت و در نواحی گرم .....(ادامه دارد)

آبیاری:
پنبه از گیاهان مقاوم به خشکی محسوب می شود. اما وقوع تنش رطوبتی می تواند موجب کاهش شدید عملکرد گردد. حساسیت پنبه به تنش رطوبتی با پیدایش جوانه های گل آغاز می شود، تا اواخر گلدهی ادامه می یابد و طی اواسط دوران غوزه بندی به حداکثر میزان خود می رسد. در بسیاری شرایط، حداکثر تبخیر و تعرق گیاه در حدود 100 تا 150 روز پس از کاشت مشاهده می شود. دقت در آبیاری به موقع در این دوران، بخصوص از شروع غوزه بندی تا اواخر گلدهی، ضرورت زیادی دارد. وقوع تنش رطوبتی می تواند موجب سقط جوانه های گل، ریزش گلها و غوزه ها، کاهش اندازه غوزه‌ها، عملکرد وش و الیاف و در نهایت نقصان درصد روغن و پروتئین دانه شود. از سوی دیگر، فراوانی رطوبت می تواند موجب تحریک رشد رویشی، تأخیر در باز شدن غوزه ها و رسیدگی محصول، افزایش خوابیدگی بوته، توسعه بیماریها و پوسیدگی غوزه ها و کاهش عملکرد گردد. .....(ادامه دارد)

برداشت با دست:
در برخی ممالک تولید کننده پنبه و در اکثر مناطق ایران برداشت پنبه به وسیله دست کارگران انجام می شود. زمانی که قوزه ها باز و کاملاً رسیده و وش ها آماده برداشت باشند، کارگران آنها را با نوک انگشتان خود از داخل قوزه های باز شده خارج و به داخل سبد با وسایل مخصوصی که در دست دارند و یا به پشت خود بسته اند ریخته و پس از پر شدن، در محلی از مزرعه روی هم جمع آوری می نمایند. درموقع برداشت باید دقت نمود که شاخه ها نشکنند و قوزه ها نیز از جای خود کنده و وارد محصول نشوند، همچنین نباید برگ پنبه داخل وش ها گردد.
در مناطق مرطوب برای آنکه کیفیت و ارزش الیاف کم نشود بهتر است وش های برداشت شده را به وسیله نور یا وسایل دیگر خشک نمایند.
پنبه های برداشت شده با دست چون یکنواخت و خالص و تمیز می باشند ارزش بیشتری نسبت به پنبه های برداشت شده توسط ماشین دارند. .....(ادامه دارد)

توصیه های زراعی:
رقم های پنبه نسبت به تاریخ کاشت حساس بوده و تأخیر در کشت آنها سبب افت شدید محصول می‎شود. تاریخ کاشت مناسب این رقم در مناطق مورد کشت آن اول تا سی ام اردیبهشت ماه می‎باشد. مقدار بذر برای روش کاشت مکانیزه 20 کیلوگرم و برای روش دستی 40 کیلوگرم توصیه می‎شود و مقداری نیز برای واکاری منظور می‎شود. بهتر است از بذوری که کرک زدایی شده اند برای کشت سریعتر و با قدرت ناحیه بیشتر استفاده شود. تراکم 62500 بوته در هکتار با آرایش 20 * 80 سانتی متر بهترین نتیجه را در تولید .....(ادامه دارد)

پنبه رقم کوکر 100 ویلت
این پنبه نیز در کمپانی بذر Harts Vills تولید شده و دارای قدرت باروری بسیار زیادی است و در شرایط زراعتی خوب محصول قابل توجهی خواهد داد. بوته های آن قوی و نسبتاً کم برگ می‎باشد. برگها کرکدار و قوزه آن تخم مرغی شکل و نوک دار و نسبتاً کم برگ می‎باشد. قوزه ها پس از رسیدن کاملاً باز می شوند، لکن وش از داخل قوزه به زمین نمی ریزد رنگ وش ها سفید و شفاف است. لکن وش از داخل قوزه به زمین نمی ریزد رنگ وش ها سفید و شفاف است. کیل وش آن 37 تا 39 درصد و طول الیاف آن 75/28 تا 8/33 میلی متر است. این نژاد نسبت به مرض بوته میری مقاوم و در بیشتر نقاط ایران قابل کشت می‎باشد. این پنبه در آمریکای شمالی به علت خواص بهتری که نسبت به کوکر معمولی دارد .....(ادامه دارد)

توصیه های زراعی:
در آزمایش هایی که در جهت تعیین مناسب ترین تاریخ کاشت پنبه در مغان و شمال خراسان صورت گرفته بهترین تاریخ کشت دهه اول اردیبهشت ماه مشخص گردیده است ولی چنانچه مناطق مشکل تداخل آخرین آب غلات را دارند کشت این رقم به علت کوتاه بودن دوره رویش بدون تقلیل در محصول تا 25 اردیبهشت ماه نیز امکان‌پذیر است. بهترین تراکم برای رقم پنبه مهر 62500 بوته در هکتار با فواصل 80 سانتی متر بین ردیف و 20 سانتی متر روی خطوط است حداکثر 25 کیلوگرم در هکتار بذر توصیه می‎شود مقدار کود بسته به مصرف گیاه و کربن عالی و فسفر و پتاسیم قابل جذب موجود در خاک متفاوت است توصیه کودی باید براساس آن صورت گیرد. نتایج بررسیهای انجام شده نشان می‎دهد که نیاز بافت های پنبه به ازت، فسفر، پتاس، کلسیم و منیزیم بیش از سایر گیاهان زراعی است و مقدار ازت، فسفر و پتاس در بذر آن نیز خیلی زیاد است. به طور کلی مقدار 50-20 کیلوگرم پتاس و صفر تا 200 کیلوگرم فسفات آمونیوم قبل .....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب گزارش بررسی ارقام مختلف پنبه

فصل اول    1
زراعت پنبه    1
تاریخچه و کلیات    2
اهمیت اقتصادی پنبه    4
خصوصیات گیاهی    5
ترکیبات پنبه     7
تناوب زراعی     11
مواد غذایی مورد نیاز پنبه    11
زمان کاشت پنبه    14
آبیاری    17
کنترل علفهای هرز     20
آفات و بیماریها    20
برداشت    23
میزان عملکرد پنبه    24
فصل دوم    27
گونه ها و ارقام    27
فصل سوم    31
معرفی ارقام مختلف پنبه    31
معرفی رقم ورامین    32
معرفی رقم ساحل     35
معرفی رقم اولتان    38
معرفی رقم دلتاپاین 16    41
معرفی دکتر عمومی     44    
معرفی رقم مهر    47
معرفی رقم بختگان    50
معرفی رقم بلغار 433    52
معرفی رقم آریا    52
معرفی رقم آکالا    53
معرفی رقم امپایر    53    
معرفی رقم پی مستر     54
معرفی فیلستانی    54
معرفی رقم کوکر 100    54
معرفی رقم کوکر 100 ویلت    55
معرفی رقم گیزا    55
معرفی رقم لاکت    56   
معرفی رقم 108 اف    56
فهرست منابع     57

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود گزارش کارآموزی بررسی ارقام مختلف پنبه
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.