فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله آسم ناشی از ورزش

اختصاصی از فی لوو دانلود مقاله آسم ناشی از ورزش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله آسم ناشی از ورزش


دانلود مقاله آسم ناشی از ورزش

اسم یکی از شایعه ترین بیماریهای تنفسی است که حدود 10 % از کودکان دانش آموز در اغلب کشورها به آن مبتلا می باشند . میزان بروز بیماری در بین کودکان مدارس ابتدایی بیشتر و در پسران شایعتر از دختران است . اما در زنان مسن شایعتر از مردان است . آسم در تمام نژادها دیده میشود اولین اپنیرود آن در هر سنی ممکن است که رخ دهد .

آسم میزان مرگ و میر زیادی در طی زندگی ایجاد می کند . این میزان در بسیاری از کشورها اوسط دهه 1360 حداکثر بوده و سپس در طول 10 سال بعد به طور ثابت  کاهش یافت . اگر چه در 1984 میزان مرگ در خیلی از کشورها شامل استرالیا . زلاندنو . انگلیستان و آمریکا افزایش یافته بود .

آسم ناشی از ورزش

فعالیت جسمانی یک عامل شروع کننده آسم می باشد هنگامی که این  حالت ایجاد شود به آن آسم ناشی از ورزش (EIA ) گویند . گاهگاهی ورزش تنها عامل تحریک کننده آسم می باشد . هنگامی که ورزش عامل شروع کنند آسم است تغییرات عملکرد ریه شکل خاصی دارد . به فاصله کمی بعد از شروع فعالیت جسمانی درجاتی از گشادی برونشی ها ایجاد می شود  که بعد از آن تنگی برونشی رخ می دهد . این تغییرات باعث  افزایش اولیه PEFR شده که ممکن اشت در طول تمرین باقی بماند .  بعد از کاهش تمرین PEFR به حدود 15 % مقادیر قبل از تمرین کاهش یافته و حدود 10 تا 3 % بعد از تمرین به کمترین  حد خود برسد .

برخی افراد که آسم دارند خود به خود بهبود نمی یابند و ممکن است برای بهبود از  به دارو نیاز داشته باشند . جهت ایجاد تغییرات آسمی بعد ازتمرینات ورزشی ، این حالت را با انجام تمرین های کنترل شده ایجاد می کنند و به این ترتیب اثرات انواع مختلف تمرینات انجام شده آسم و نیز مطالعه اثر وضعیت های محیطی بر روی ایجاد  و اثرات دارویی که قبل از ورزش  به افراد داده می شود بررسی می شود .

علل آسم ناشی از ورزش

علیرغم کوشش گسترده در 50 سال گذشته علت  هنوز ناشناخته است . بهترین فرضیه این بود که  در اثر آزاد شدن مواد تنگ کننده برونشی ، احتمالا در پاسخ به تغییرات اسملاریته مایع اطراف مژکها ایجاد می شود . این تغییرات در اثر از دست دادن مایع از راه های هوایی در طی تنفس می باشد . حتی هنگامی که هوای خشک صفر درجه تنفس می شود تا زمانی که به غشائ کیسه های هوایی برسد به دمای 37 درجه از بخار آب اشباع شده است . هوای خشک و سرد باعث آسیب به این بافت ظریف می شود . اغلب این تغییرات در بینی ، حلق و هفت راه اول برونش ایجاد می شود .

عواملی که پاسخ به ورزش را تعدیل می کنند

مطالعات نشان دهنده این واقعیت است که نحوه ، مدت ، شدت ، نوع تمرین ها ، وضعیت محیطی و اقدامات فارماکولوژیک بر تعدیل پاسخ آسمی ناشی از ورزش موثر هستند .

شامل 9 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله آسم ناشی از ورزش
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.