فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله ارتباط سلامتی بدن با سلامت ناخن

اختصاصی از فی لوو دانلود مقاله ارتباط سلامتی بدن با سلامت ناخن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله ارتباط سلامتی بدن با سلامت ناخن


دانلود مقاله ارتباط سلامتی بدن با سلامت ناخن

 

مشخصات این فایل
عنوان: ارتباط سلامتی بدن با سلامت ناخن
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 5

این مقاله درمورد ارتباط سلامتی بدن با سلامت ناخن می باشد.

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله ارتباط سلامتی بدن با سلامت ناخن

آشنایی با ساختمان ناخن
خوب است قبل از پرداختن به مشکلات ناخن ابتدا با ساختمان آن آشنا شویم:
بستر ناخن: بستر ناخن قسمتی از ناخن است که بافت عظیم و نازا نامیده میشود. بخش بستر ناخن از لبه بافت زایا و جوانه زننده یا هلالی به هیپونی کیم امتداد مییابد. بستر شامل رگهای خون، اعصاب و رنگدانه است. همانطور که ناخن از ریشه تولید میشود به سمت پایین بستر ناخن حرکت میکند که با افزودن مواد ناخن به ضخامت ناخن کمک میکند. مسطح و صاف بودن بستر ناخن برای رشد طبیعی آن بسیار مهم است.اگر اینطور نباشد .....(ادامه دارد)

ارتباط سلامت تغذیه با سلامت ناخن
ناخنهایی که به راحتی میشکنند و ترک میخورند از مشکلات احتمالی تغذیهای خبر میدهند. کمبود ویتامین Aو کلسیم باعث خشکی و ورقه ورقه شدن پوست میشود. کمبود پروتئین، فولیک اسید، ویتامین B که برای رشد سلولها و احیای سلولهای مرده ضروری است و ویتامین C موجب افتادن ناخنها میشود. کمبود پروتئین باعث ایجاد راه راههای سفید بر روی ناخنها میشود. یک نوع کمبود اسید هیدرولیک ممکن است باعث ترک خوردن و دو نیم شدن ناخن ها شود. دریافت ناکافی ویتامین B12 می تواند ایجاد خشکی، تیرهگی و گرد شدن در ناخن ها شود.
کمبود روی میتواند باعث ایجاد لکههای سفید بر روی ناخنها شود. شکستگیها در ناخنها ممکن است نشانه این باشد که بدن شما به آب و مایعات بیشتری نیاز دارد. وجود قرمزی در پوست اطراف ناخن و کوتیکول شما میتواند به واسطه فقر یا ضعف متابولیسم اسیدهای چرب در بدن شما باشد.بنابراین ناخن ها برای سالم بودن و ماندن، به مقدار زیادی کلسیم،.....(ادامه دارد)

فرو رفتن ناخن در انگشت
ناخنهای فرو رفته در گوشت ناراحتی است که بیشتر در انگشت شست پا پدید میآیدو هنگامی بروز میکند که ناخن، بد کوتاه شده باشد ویا به علت پوشیدن کفش تنگ فشار زیادی به کناره خارجی ناخن وارد شودو موجب فرورفتگی آن در داخل گوشت شود.
درمان ناخنی که در گوشت فرو رفته است در صورت بروز عفونت، ابتدا درمان عفونت و سپس برداشتن یک قسمت از ناخن از گوشه آن است. برای جلوگیری از فرورفتگی مجدد ناخن در گوشت، کوتاه کردن ناخن به روش صحیح، کم کردن حجم ناخن و از بین بردن ماده سازنده ناخن در محلی که در گوشت فرو میرود، توصیه میشود.
گوشه کردن ناخن معمولا در افرادی پدید میآید که عادت به جویدن ناخن دارند و یا دست های آنان در معرض تماس دائم با مواد شیمیایی است و ناخنها را تمیز نمیکنند و پوست های اطراف ناخن ها را بر نمیدارند. این گوشه ها که به آسانی کنده میشوند، در محل آنها آماس های دردناکی به وجود میآید که نشانه عفونت است. برای درمان عفونت.....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله ارتباط سلامتی بدن با سلامت ناخن

آشنایی با ساختمان ناخن
رشد ناخن
مشکلات شایع ناخن
فرو رفتن ناخن در انگشت
ارتباط سلامت تغذیه با سلامت ناخن


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله ارتباط سلامتی بدن با سلامت ناخن
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.