فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق انواع دستگاههای جوشکاری

اختصاصی از فی لوو دانلود تحقیق انواع دستگاههای جوشکاری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق انواع دستگاههای جوشکاری


دانلود تحقیق انواع دستگاههای جوشکاری

دستگاه جوشکاری تحت پوشش گاز آرگون و CO2
دستگاه جوشکاری تحت پوشش گاز مدل KTMIG - P برخوردار از تکنولوژی یکسوسازی و تنظیم ولتاژ خروجی به روش الکترونیکی فول کنترل می باشد. این دستگاه ها براساس  استانداردهای بین المللی معتبر ISO,IEC طراحی و تولید شده اند.این دستگاه ها انتخاب مناسب برای عملیات جوشکاری سنگین به صورت پیوسته و با سرعت بالا توسط سیم جوش و تحت پوشش گازهای محافظ مانند CO2 و آرگون می باشند. دستگاههای KTMIG-P مناسب برای صنایع مختلف از قبیل صنایع خودروسازی، صنایع دوچرخه و  موتور سیکلت ، صنایع ورقکاری ، صنایع فلزی، صنایع آلومییوم و غیره می باشند.طراحی برای عملیات سنگین جوشکاری ، کنترل پیوسته ولتاژ و جریان خروجی ، 4 حالت پالسی خروجی با امکان تنظیم دامنه پالس ها ، تنظیم سرعت سیم تا 22 متر بر دقیقه ، ولتمتر و آمپرمتر دیجیتال ، 3 خروجی استابلایزر، جوشکاری اتوماتیک و منقطع ، سیستم Burn back برای جلوگیری از چسبیدن سیم جوش به قطعه کار از مزایای این دستگاه هاست. همچنین این دستگاه ها قابلیت انجام جوشکاری به روش توپودری را نیز دارا هستند.
 
 دستگاه جوشکاری تحت پوشش گاز
دستگاه جوشکاری تحت پوشش گاز مدل KTMIG برخوردار از تکنولوژی تنظیم ولتاژ خروجی به صورت سلکتوری می باشد که از جمله مقاوم ترین روش های متداول در طراحی این گونه دستگاه هاست. این دستگاهها بر اساس استاندارد های بین المللی IEC,ISOطراحی و تولید شده اند. این دستگاه ها انتخاب مناسب برای عملیات جوشکاری سنگین به صورت پیوسته و با سرعت بالا توسط سیم جوش و تحت پوشش گازهای محافظ مانند CO2 و آرگون می باشند. دستگاه های KTMIG مناسب برای صنایع مختلف از قبیل صنایع خودروسازی، صنایع دوچرخه و موتور سیکلت سازی، صنایع ورق کاری، صنایع فلزی ، صنایع آلومینیوم و غیره می باشند.
طراحی برای عملیات سنگین جوشکاری ، گستره وسیع انتخاب ولتاژ جریان، امکان انتخاب بین 3 استابلایزر ، تنظیم سرعت سیم تا 22 متر بر دقیقه ، ولتمتر و آمپرمتر دیجیتال، قابلیت جوشکاری اتوماتیک و منقطع ، سیستم Burn Back برای جلوگیری از چسبیدن سیم به قطعه کار از مزایای این دستگاه هاست.همچنین این دستگاه ها قابلیت انجام عملیات جوشکاری توپودری را نیز دارا هستند.
 
دستگاه جوشکاری تحت پوشش گاز
دستگاه جوشکاری تحت پوشش گاز مدل KTMIG برخوردار از تکنولوژی تنظیم ولتاژ خروجی به روش سلکتوری می باشد که از مقاوم ترین روش های متداول در طراحی این گونه دستگاههاست. این دستگاه  ها بر اساس استانداردهای انتخاب مناسببرای عملیات جوشکاری به صورت پیوسته و با سرعت بالا توسط سیم جوش و تحت پوشش گازهای محافظ مانند CO2 و آرگون می باشند. دستگاه های KTMIGمناسب برای صنایع مختلف از قبیل صنایع خودروسازی، صنایع دوچرخه و موتور سیکلت سازی ، صنایع ورقکاری، صنایع آلومینیوم ، صنایع استیل و غیره میباشد. گستره وسیع انتخاب ولتاژ خروجی با قابلیت تنظیم سرعت سیم تا 22 متر بر دقیقه ، سیستم Burn Back برای جلوگیری از چسبیدن سیم جوش به قطعه کار ، مصرف کم توان الکتریکی و استهلاک کم از مزایای این دستگاه هاست.
 

دستگاه ها و تجهیزات جوشکاری مقاومتی
انتخاب تجهیزات جوشکاری بستگی به طرح اتصال، موادی که باید جوشکاری شوند، کیفیت مورد نیاز، برنامه تولید و مسائل اقتصادی دارد. یک دستگاه جوشکاری مقاومتی از سه قسمت اصلی تشکیل می شود:
(1) یک مدار الکتریکی با یک ترانسفورماتور و یک رگولاتور جریان و یک مدار ثانویه که شامل الکترودهاست که جریان الکتریکی را به قطعه کار منتقل می کنند.
(2) یک سیستم مکانیکی شامل فریم دستگاه و قسمت های مربوط به نگهداری و اعمال نیروی جوشکاری.
 (3) ابزار کنترل (وسایل زمان سنجی) برای شروع جریان و مدت اعمال جریان. این ابزار ممکن است مقدار جریان، همچنین توالی و ترتیب اعمال آن و سایر زمان های سیکل جوشکاری را کنترل کنند.دستگاه های جوشکاری مقاومتی از نظر اتوماسیون به دو دسته تقسیم می شوند، دستگاه های نیمه اتومات و دستگاه های اتومات. در دستگاه های نیمه اتومات، اپراور قطعه کار را بین الکترودها قرار میدهد و سوئیچ شروع جوشکاری را فشار می دهد و برنامه جوشکاری اجرا می شود. در دستگاه های اتومات، قطعات بصورت اتوماتیک درون دستگاه قرار داده می شوند، سپس جوش انجام شده و قطعه از دستگاه خارج می شود. بدون اینکه اپراتور دخالتی داشته باشد. دستگاه های جوشکاری از نظر الکتریکی به دو گروه تقسیم بندی می شوند: انرژی مستقیم1 و انرژی ذخیره کننده2. طراحی هر دو گروه ممکن است بر اساس استفاده از برق تکفاز یا سه فاز باشد. بیشتر دستگاه های جوشکاری از نوع تکفاز انرژی مستقیم هستند. این نوع دستگاه های به دلیل سادگی، هزینه سرمایه گذاری اولیه اندک، نصب و و نگهداری آسان بیشترین کاربرد را دارند.طراحی سیستم مکانیکی و مدار ثانویه برای اکثر دستگاه های جوشکاری تقریباً شبیه به هم است اما تفاوت اصلی در طراحی ترانسفورماتور و سیستم کنترل دستگاه هاست. در یک شرایط ثابت، یک دستگاه جوشکاری تکفاز مقدار ولت – آمپر (KVA) بیشتری از دستگاه سه فاز نیاز دارد. اصول دستگاه انرژی ذخیره کننده، جمع کردن و ذخیره کردن انرژی الکتریکی و سپس دشارژ آن به منظورایجاد جوش است. انرژی معمولاً در خازن ها ذخیره می شود. معمولاً برق تک فاز برای این نوع دستگاه ها استفاده می شود. توان مورد نیاز معمولاً کم است زیرا زمان ذخیره سازی نسبتاً از زمان جوشکاری طولانی تر است.
 

 

 

 

 

شامل 16 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق انواع دستگاههای جوشکاری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.