فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله مولوی

اختصاصی از فی لوو دانلود مقاله مولوی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله مولوی


دانلود مقاله مولوی

 

مشخصات این فایل
عنوان: مولوی
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 11

این مقاله در مورد مولوی می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله مولوی

مولوی :
شهرت مولوی (بمولاناءروم ) مسلم است و بصراحت از گفته ی حمد الله مستوفی و قول اغلب تذکره نویسان مستفاد می گردد و در مناقب العارفین هر کجا لفظ مولانا ذکر می شود مراد همان جلال الدین محمد است.احمد افلاکی در عنوان او لفظ (سر الله الاعظم ) آورده ولی در ضمن...( ادامه دارد )

مولانا و جهان ما :
17
دسامبر (٢٦ آذرماه) برای تمام جهان روز بزرگی است، این روز، روز وصال مولانا با مرگ در سال ١٢۷٣میلادی است.
روز جهانی "مولوی" بزرگداشت سٿر ?بزرگترین صوٿی ایرانی قرن سیزدهم میلادی از دیار ما است.چرا صدای مولوی پس از ۷٠٠ سال همچنان در گوش جهانیان پیچیده است؟
مولانا می گوید: «من نه مسیحی و نه یهودی ام، نه هندو، نه بودایی و نه ذن. من از شرق یا غرب نیامده ام، من به معشوقم تعلق دارم.
»تیمی ام ز ترکستان، نیمی ام ز ٿرغانه                   نیمی ام ز آب و گل، نیمی ام ز جان و دل "مولوی" بیش از هر شاعر دیگری ، "نادیده ها" را دیده و به توصیٿ غیر قابل وصٿ ها پرداخته است. او عرش را در هر چیزی جست و جو کرده است؛ در آواز، در سماع، در طبیعت و در دوستی و خدا برای او در حکم ...( ادامه دارد )

چند بیت از اشعار مولوی :

آن شکل بین وان شیوه بین وان قد و خد و دست و پا                    آن رنگ بین و آن هنگ بین وآن ماه بدر اندر قبا
از سرو گویم یا چمن از لاله گویم یا سمن                                   ز شمع گویم یا لگن یا رقص گل پیش صبا
ای عشق چون آتشکده در نقش و صورت آمده                           برکاروان دل زده یکدم امان ده یا فتی
در آتش و در سوز من شب می برم تا روز من                              ای فرخ پیروز من از روی آن شمس الضحی  برگرد
ماهش می تنم بی لب سلامش می کنم                                 خود را زمین بر می زنم زان پیش کو گوید صلا

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله مولوی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.