فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله تئوری یادگیری و انواع آن

اختصاصی از فی لوو دانلود مقاله تئوری یادگیری و انواع آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله تئوری یادگیری و انواع آن


دانلود مقاله تئوری یادگیری و انواع آن

 

مشخصات این فایل
عنوان: تئوری یادگیری و انواع آن
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات :85

این مقاله درمورد تئوری یادگیری و انواع آن می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله تئوری یادگیری و انواع آن

- انواع مختلف تئوریهای یادگیری
دیکشنری آکسفورد واژه «یادگیری» را چنی تعریف می کند: «بدست آوردن دانش یا مهارت بوسیله ترمین، مطالعه یا تفکر» ولی یادگیری یک فرد و یادگیری یک سازمان یکسان نیستند. بنابراین در ادامه به تشریح تئوری های یادگیری شخصی، یادگیری گروهی و یادگیری سازمانی می پردازیم:
2-1-1- تئوری یادگیری فردی:
تعریف ذکر شده در مورد یادگیری معمولاً در مورد یادگیری فردی بکار می رود. شناخته شده ترین و پرکاربردترین تعریف در مورد یادگیری فردی..... (ادامه دارد)

یاتدگیری درون سازمانی و یادگیری سازمانی:
یادگیری سازمانی را می توان بر مبنای منبع و منشاء آن به درون سازمانی و برون سازمانی تفکیکی کرد. نوناکا (Nonaka) پیشنهاد می کند که دانش باید به دو دسته صریح (explicit)  و ضمنی یا تلویحی (tacit) تفکیک شود. با توجه به این مطلب همانطور که در شکل دیده می شود دارای 4 نوع متفاوت تبدیل دانش می باشیم. که عبارتند از:
Combination (ترکیب) (از دانش صریح به دانش صریح)، internalization (درونی سازی) (از صریح به تلویحی) بروین سازمانی Externalization (از تلویحی به صریح)، همگانی سازی Socialization (تلویحی به..... (ادامه دارد)

فاکتورهای‌ اولیه‌ی‌ یادگیرزی‌ سازمانی‌:
یادگیری‌ دو حلقه‌ای‌ اغلب‌ پس‌ از فرصت‌ها و تهدیدهای‌ جدید اتفاِ می‌افتد. اگرچه‌ تهیددیها وفرصت‌ها شرط‌ لازم‌ هستند ولی‌ بتنهایی‌ برای‌ فاکتورهای‌ اولیه‌ کافی‌ نیستند. شرط‌ کافی‌ بنظر می‌آید تنهابا قرار دادن‌ افراد درست‌ در جای‌ مناسب‌ بعنوان‌ کاتالیست‌ میسر می‌شود که‌ این‌ افراد می‌توانند داخلی‌یا خارجی‌ باشند.
2-4-1- فرصتها بعنوان‌ فاکتورهای‌ اولیه‌ برای‌ یادگیری‌ سازمانی‌
فرصتهای‌ می‌توانند یادگیری‌ سازمانی‌ را موجب‌ شوند. یک‌ ذخیره‌ سازمانی‌ بمنظور شناخت‌ محیط‌ وآزمون‌ پروژه‌های‌ ابتکاری‌، لازم‌ است‌. ولی‌ تنها سازمانها اندکی‌ با ذخیره‌ لازم‌ این‌ کار را دو عمل‌ انجام‌داده‌اند. دلیلش‌ شاید اینست‌ که‌ آن‌ موفقیت‌ها در جهت‌ تأیید تئوری‌های‌ مورد استفاده‌ بوده‌ و نه‌ برای‌متمایل‌ کردن‌ سازمان‌ به‌ تلاش‌ برای‌ استراتژی‌های‌ جدید. همچنین‌ کمبود منابع‌، مشکلات‌ بزرگ‌ ومحیط‌ نامناسب‌، شرایط‌ نامطلوبی‌ را برای‌ یادگیری‌ سازمانی‌ بوجود..... (ادامه دارد)

بحث و انتخاب روش تحقیق:
زمانی روش تحقیق مشخص می شود که پرسشنامه آماده شده باشد و لازمه اینکار اینست که بدانیم کدام مناسب تر است، (1) یک مطالعه طولی (Longitudinal) (پایش در طول زمان) یا یک مطالعه عرضی (Cross-sectional) (یک مشاهده سریع)
(1) مزیت اصلی قابلیت مقایسه ای است که بین دو یا چند بررسی در زمانهای متفاوت به ما می دهد . زمانیکه تغییری در یک نقطه ی مشخص رخ داد می توان دو یا چند مرحله تغییر را مقایسه کرد (قبل و بعد از تغییر) و به این..... (ادامه دارد)

چرخه های یادگیری پیشرفته با حافظه
سومین گروع چرخه های یادگیری پیشرفته با حافظه گفته می شوند، زیرا هم عمل و یادگیری سازمانی و هم فردی را دربر می گیرند، این گروه همچنین شامل دانش سازمانی نیز می شوند.
مولر – استرونس (Muller-Strevens) و Pautzke مدلی ارائه کرده اند که شامل گامهای کسب دانش است. فرآیند یادگیری با یک «عمل» که بسو.ی یادگیری فردی هدایت می کند انجام می گیرد که بر مبنای «تجربه»‌ فردی یا احساس تفاوت در محیط است.
در طول فرآیند «یادگیری جمعی» دانش فردی تبدیل به دانش سازمانی میشود.
این مدل یک ضعف آکار دارد و آن اینست که همانطور که تجربه در تیم نمی تواند بدست آید..... (ادامه دارد)

تعریف‌ حافظه‌ سازمانی‌
آرگریس‌ و شاون‌ تنها روی‌ نقشه‌های‌ گذشته‌ متمرکز شده‌ و حافظه‌ی‌ سازمانی‌ را چنین‌ تعریف‌ می‌کنند:
«حافظه‌ی‌ سازمانی‌ نوعی‌ نقشه‌ است‌، نقشه‌ای‌ از گذشته‌ی‌ سازمان‌.»
گرچه‌ تعریف‌ آرگرس‌ و شاون‌ این‌ مزیت‌ را دارد که‌ کوتاه‌ است‌ ولی‌ در عین‌ حال‌ این‌ عیب‌ را دارد کامل‌نبوده‌ و دانش‌ اکتسابی‌ افراد را از دیگر چیزها مجزا نمی‌کند.
هربرگ‌ تاکید می‌کند که‌ یک‌ سازمان‌ فقط‌ روش‌ خودش‌ را برای‌ یادگیری‌ ندارد ولی‌ هر سازمان‌ روش‌ذخیره‌ دانش‌ خودش‌ را دارد که‌ با شویه‌های‌ اعضایش‌ متفاوت‌ است‌:
«سازمانه‌ مغز ندارند، ولی‌ آنها سیستام‌ شناسایی‌ و حافظه‌ دارند. مانند یک‌ فرد که‌ خصوصیات‌ فردی‌،عادت‌های‌ فردی‌ و باورهایش‌ در..... (ادامه دارد)

بررسی پرسشنامه
طرح یک مدل تحقیق برای بررسی بر مبنای پرسشنامه در اینجا طرح شد. (نتایج بررسی در بخش 8 ارائه شده است). بدین ترتیب، مفاهیم یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده بوسیله سوالات بررسی عملیاتی شدند. سؤالات این پرسشنامه برای آزمون فرضیه های ذیل استفاده شدند.
فرضیه کلدیدی، یادگیری سازمانی را از دو راه بررسی می کند:
فرضیه اول بر تأثیر مثبت مشخصه های سازمان یادگیرنده بر خروجی های یادگیری سازمانی شان تاکید دارد (یادگیری درون سازمانی)
دومین فرضیه در مورد این است که این مشخصه های سازمان یادگیرنده از برخی روابط خودروسازان و یا قطعه سازان ژاپنی حاصل میشود. (یادگیری بین سازمانی)
6-3-3-1- تشریح فرضیه ی اول: پرسش اول تحقیق، رابطه ی عملی میان شاخصه های سازمان یادگیرنده و ظرفیت یادگیری آنها برای تولید خروجی های یادگیری سازمانی، مشخص می کند.
گرچه برخی صاحبنظران رابطه ی میان شاخصه های سازمان یادگیرنده و ظرفیت یادگیری را بیان..... (ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله تئوری یادگیری و انواع آن

- فرصتها بعنوان‌ فاکتورهای‌ اولیه‌ برای‌ یادگیری‌ سازمانی‌ ۲۷
۲-۴-۲- تهدیدیها بعنوان‌ فاکتورهای‌ اولیه‌ برای‌ یادگیری‌ سازمانی‌ ۲۷
۲-۴-۳- اشخاص‌ بعنوان‌ فاکتورهای‌ اولیه‌ یادگیری‌ سازمانی‌ ۲۸
۲-۵- فاکتورهای‌ بازدارنده و تحریک‌ کننده‌ یادگیری‌ سازمانی‌. ۲۸
۲-۵-۱- فاکتورهای‌ تقویت‌ کننده‌ یادگیری‌ سازمانی‌ ۲۸
(۲) تنوع‌ در تفکرات‌ (Thinking in alternatives) 30
(3) ترویج‌ و گسترش‌ آزمایش‌ (Promoting of experimentation) 31
2-5-2- فاکتورهای‌ مانع‌ یادگیری‌ سازمانی‌ ۳۲
۲-۶- حافظه‌ سازمانی‌ (Organizational Memory) 34
2-6-1- دیدگاههایی‌ در مورد حافظه‌ سازمانی‌ ۳۴
۲-۶-۲- تعریف‌ حافظه‌ سازمانی‌ ۳۷
۲-۷-۱- چرخه‌های‌ اولیه‌ی‌ یادگیری‌ سازمانی‌ ۳۹
۲-۷-۲- چرخه‌های‌ پیشرفته‌ یادگیری‌ سازمانی‌ ۴۱
۲-۷-۳- چرخه های یادگیری پیشرفته با حافظه ۴۳
۶-۲-۱- بحث و انتخاب فلسفه تحقیق ۴۷
۶-۲-۲- بحث و انتخاب روش تحقیق ۵۱
۶-۳- روش تحقیق تجربی ۵۳
۶-۳-۱- رویه تحقیق اولیه ۵۳
۶-۳-۲- مصاحبه های اکتشافی با تامین کنندگان قطعات خودرو ۵۴
۶-۳-۳- بررسی پرسشنامه ۵۴
۶-۳-۳-۱- تشریح فرضیه ی اول


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله تئوری یادگیری و انواع آن
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.