فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق مدار کنترل چیلر جذبی

اختصاصی از فی لوو دانلود تحقیق مدار کنترل چیلر جذبی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق مدار کنترل چیلر جذبی


دانلود تحقیق مدار کنترل چیلر جذبی

تصویر زیر آغازی است بر طرح مدار کنترل یک چیلر جذبی که در آن به عنوان گام اول کنتاکتور برج خنک کننده (C1)، کنتاکتور پمپ آب سرد ساختمان (C2)، پمپ محلول (C3)، پمپ مبرد (C4) نشان داده شده است.

در مسیر کنتاکتورها 10 تیغه بسته مربوط به چهار رله اضافه بار قرار گرفته است. کلیه تیغه‏های بسته رله‏های اضافه بار به صورت سری نسبت به بوبین کنتاکتورها قرار گرفته‏اند اما قطع یا باز شدن هر یک از آنها مشابه نبوده و تأثیرات متفاوتی دارد و یا به عبارت دیگر باز شدن هر یک از آنها منجر به قطع همه کنتاکتورها و از کار افتادن پمپ‏ها نمی‏شود. در این میان باز شدن تیغه‏های باز رله (OL2) که مربوط به پمپ آب سرد ساختمان می‏باشد منجر به قطع کلیه کنتاکتورها و خاموش شدن همه پمپ‏ها می‏شود. بعد از آن (OL4) قرار دارد که باز شدن تیغه‏های آن تأثیری بر کنتاکتور پمپ آب سرد (C2) نداشته ولی موجب قطع سایر کنتاکتورها می‏شود. به همین ترتیب باز شدن تیغه‏های بسته رله‏های (OL3) و (OL1) به ترتیب در قطع کنتاکتورهای (C3) و (C1) دخیل هستند و تأثیری بر سایر کنتاکتورها ندارند. در این مدار برای پمپ‏های مبردو محلول یک کلید یک پل یک راهه در نظر گرفته شده است تا بتوان آنها را از تابلوی فرمان چیلر خاموش نمود. این کلیدها در مدار با (SW3) و (SW4) نمایش داده شده است.

 

تصویر زیر مدار توسعه‏یافته‏تری است که در آن یک کلید سه حالته (روشن - خاموش و راه‏اندازی مجدد) به همراه سه رله وجود دارد. به این مدار یک کنترل‏کننده دمای کم (LTCO) نیز اضافه شده است که به صورت سری با بوبین رله نگهدارنده (HR4) قرار گرفته است و در مسیر کنترل‏کننده، تیغه باز خود رله (HR4) به عنوان خود نگهدار وجود دارد. با وصل کلید سه حالته در حالت (RESET) برای یک لحظه، رله (HR4) فعال شده و تیغه باز آن بسته می‏شود. بنابراین با بسته شدن این تیغه و بسته بودن کنترل کننده دمای کم، مسیر جدیدی برای تغذیه رله (RH4) به وجود آمده و این رله مادامی که کنترل کننده دمای کم (LTCO) باز نشود، در مدار باقی خواهد ماند. یک تیغه باز این رله نیز در مسیر فرمان سه کنتاکتور (C2)، (C1) و (C3) نیز قرار گرفته است. بنابراین لازمه روشن شدن پمپ‏های محلول، مبرد و پمپ برج خنک‏کننده، فعال شدن رله (HR4) است؛ اما کنتاکتور پمپ آب سرد ساختمان به طور مستقیم ارتباطی با تیغه باز این رله ندارد. در عین حال رله نگهدارنده دیگری تحت عنوان (HR1) نیز به مدار اضافه شده است که تیغه‏های باز آن به صورت سری در مسیر کنتاکتور همه پمپ‏ها قرار گرفته و پمپ‏ها زمانی روشن خواهند شد که رله (HR1) فعال شده و تیغه باز آن، بسته شود. یکی دیگر از تیغه‏های باز این رله در مسیر چراغ (A) قرار گرفته است، بنابراین با فعال شدن این رله، چراغ سیگنال (A) نیز به نشانه در حال کار بودن (RUN) دستگاه روشن می‏شود.

 

 

 

 

فایل ورد 13 ص


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق مدار کنترل چیلر جذبی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.