فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درمورد گیاه سیر

اختصاصی از فی لوو تحقیق درمورد گیاه سیر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درمورد گیاه سیر


تحقیق درمورد گیاه سیر

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:24

فهرست مطالب:

سیر قرمز به بیماری زنگ مقاوم است

نیاز اکولوژیکی

گیاهان پیازی

پیش گفتار

آلین

آلیناز

آلی سین

کلسیم

سیستین

استرویید

فلافونوئید

فسفولیپید

اسکورلینین

پلی سولفید

بتا - سیتوسترین

ویتامین ها

منیزیم

آهــن

روی

منگنز

مس

سلنیوم

سیــر

کشت و پرورش

رطوبت

شرایط

تکثیر

کاربرد

ویژگی ها

منبع

نوعی رقم سیر که مازند نام دارد به دلیل زودرس بودن به بیماری زنگ سیر مبتلا نمی شود.

مهندس ماهیار عابدی – رئیس بخش تحقیقات سبزی و صیفی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی ورامین گفت: میزان عملکرد محصول سیر در استان مازندران 5 تن در هکتار است و برای اولین بار در سال 1381 رقم مازند به ثبت رسید.وی افزود: این رقم که با استفاده از روش توده ای بدست آمد، برای کشت در منطقه مازندران مناسب است و به دلیل زودرس بودن بیه بیماری زنگ سیر مبتلا نمی شود.

مهندس عابدی مزایای این رقم را کوتاه بودن دوره رشد، قطر 5 تا 6 سانتیمتری غده ها، مصرف بذر 600 کیلوگرمی در هکتار و رنگ قرمز ذکر کرد و افزود: این رقم برای کشت در مناطقی از مازندران که دارای خاکهای سبک شنی (لومی) بوده PH حدود 6 باشند مناسب است.وی مناسب ترین زمان کشت این محصول را 15 مهرماه ذکر کرد و افزود: گیاه پرورش یافته این رقم دارای برگهای پهنی به رنگ سبز نقره ای با حاشیه ای صاف است و غده های گیاه نیز گرد بوده و قطری معادل 5 تا 6 سانتیمتر دارد و میزان بذر مصرفی آن 600 کیلوگرم در هکتار است و در ردیفهای 12 سانتیمتری قابل کشت است.

مهندس عابدی زمان برداشت این رقم را نیمه دوم اردیبهشت ماه ذکر کرد و افزود: بهترین زمان برداشت این محصول بعد از زرد شدن 60 تا 70 درصد برگها است.وی افزود؛ در حال حاضر تعداد زیادی از زارعان شیر گاو استان مازندران از این رقم استفاده می کنند

نیاز اکولوژیکی

سیر در خاکهای حاصلخیز و زهکشی شده به خوبی رشد می کند. سیر را باید در خاک قوی و رغنی از مواد آلی کاشت. این گیاه را می توان در انواع خاک از لمونی سنگین تا شنی سبک نیز کشت کرد ولی بر روی خاک لوم شنی سست که از مواد آلی غنی باشد بهترین رشد را دارد. pH خاک بین 8/6 تا 2/7 ایده آل است کاشت سیر باید در آب و هوای معتدل نیمه گرمسیری و نیمه سردسیری و نیز روزهای کوتاه و دمای پائین در پائیز و یا اوایل زمستان انجام گیرد تا گیاه بتواند رویشی خوبی داشته باشد.

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد گیاه سیر
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.