فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق سوسیال دموکراسی چیست

اختصاصی از فی لوو دانلود تحقیق سوسیال دموکراسی چیست دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق سوسیال دموکراسی چیست


دانلود تحقیق سوسیال دموکراسی چیست

واقعیت این است که سوسیال دمکراسی چیز تازه ای نیست. حزب سوسیال دمکرات ایران حزبی نو نیست. در سال 1905 تاسیس شد و سوسیال دمکرات ها پدران جنبش مشروطه ایران بوده و قانون گذاران قانون اساسی اولین مجلس موسسان. در ایران به علت جو اختناق و سرکوب نیروهای مترقی و میهن پرست، هیچ گاه امکان فعالیت برای احزاب و گروه های مخالف نبوده است. در نتیجه سوسیال دمکراسی نیز برای اکثر ایرانیان ناشناخته مانده است. البته آن طور که تاریخ نشان داده ملت ستـم کشیده ایران در مقاطع زمانی بسیار کوتاه آزادی های جهت ایجاد احزاب و فعالیت های سیاسی داشته اند ولی متاسفانه  همیشه سردمداران حکومت وقت برنامه احزاب را به طرق مختلف از مسیر اصلی خارج ساخته و فاصله ای بین مردم و تشکل های سیاسی ایجاد نموده اند. نتیجه این شده که ملت ایران با نحوه عملکرد تشکیلاتی مانند حزب، اتحادیه و سندیکا آشنا یی چندانی ندارند و در کارهای گروهی ضعف دارند.
هدف از ذکر این مختصر این بود که تاکنون به خاطر شرایط خاص حاکم بر کشورمان مجال نیافته بودیم تحت این نام فعالیت کنیم. ضمنا سوسیال دمکرات ها مورد حمله تبلیغاتی کمونیست ها، چپ افراطی،  نیروهای فاسد مذهبی و وابسته به قدرت های بیگانه و  سلطنت طلب های مسبد و وابسته به قدرت های اجنبی نیز قرار داشته اند.کمونیست ها و چپ های افراطی  از سوسیال دمکرات ها به عنوان عوامل امپریالیسم و همکاران سرمایه داری با ظاهری چپ یاد کرده اند. خوشبختانه با گذشت زمان و رویدادهای اخیر جهان بویژه در کشورهای بلوک شرق و شوروی و فروپاشی آن، بطلان این عقاید به اثبات رسیده و امروز مجال آن را یافته ایم تا صدایمان را به گوش همگان برسانیم و بگویم همه مردم در برابر قانونی که اکثریت بدان رای داده مساوی بوده و تک تک افراد و همه گروه ها، اتحادیه ها، سندیکاها و احزاب سیاسی و مذهبی آزاد بوده و حق اشاعه اندیشه و بیان عقاید خود را بدون توسل به اعمال خشونت، تا جایی که موجب سلب آزادی دیگران نشود، دارند. بنابراین معتقدیم در فضای سیاسی کشور ما خلایی است که فقط سوسیال دمکراسی می تواند آن را پرنماید. بدین منظور برای ایجاد یک تشکل حزبی سوسیال دمکرات تلاش می کنیم.
 
سوسیال دمکراسی چیست؟
سوسیال دمکراسی به بیان ساده یعنی آزادی و عدالت اجتماعی.  برای ما این دو لازم و ملزوم یک دیگر است. بدون آزادی، عدالت اجتماعی معنایی نخواهد داشت و بدون عدالت اجتماعی آزادی به راحتی می تواند مورد معامله قرار گیرد. چنان چه در اکثر کشورهای سرمایه داری مرسوم است. آدم گرسنه در یک حکومت دمکراتیک با تضاد طبقاتی شدید به آسانی رای خود را در ازای مبلغ ناچیزی و یا حتی یک وعده غذا به آن کس که از بذل و بخشش برای به دست آوردن  آرای مردم مضایقه ندارد، واگذاری می کند.
و اما این که چرا بدون آزادی، عدالت اجتماعی تحقق نخواهد یافت احتیاج به شرح بیشتر دارد. باید توجه داشت هر گاه رای و نظر مردم نادیده انگاشته شود و حکومت به دست اقلیتی اداره شود، آن عده معدود هر چند هم در بدو امر حسن نیت داشته باشد پس از مدتی به دلیل این که خود را نخبه تر از مردم و فکر خود را صائب تر می دانند، از مردم جدا شده و به تدریج بین خود و مردم به کمک دستگاه های سرکوبگر، دیواری از خوف و وحشت ایجاد نموده تا بدین وسیله، اولا، تراوشات مغز خود را به عنوان حقیقت به زور به ملت بقبولانند و ثانیا، خود را از خطرات احتمالی مصون دارند. معمولا بین این اقلیت حاکم یکی از همه نخبه تر می شود و سلطه ی خود را بر دیگر نخبگان و بر ملت اعمال می کند و به تدریج تبدیل به دیکتاتور خواهد شد و از آنجای که اصولا انتقاد از برنامه ها، طرح ها و به طور کلی هر گونه اظهار نظر در حکومت دیکتاتورها عملی نیست، اندک اندک از اصول اعتقادی خود عدول می کنند و به جای رسیدن به برنامه های وعده داده شده به آنجا می رسند که جمهوری اسلامی رسیده و کشورهای بلوک شرق رسیدند. آن ها از مردم آزادی را گرفتند تا عدالت اجتماعی را ارزانی اشان نمایند و حال آن که به آن هم نرسیدند. بنابراین آزادی و عدالت اجتماعی رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند.
 
_ چگونه می توان به عدالت اجتماعی دست یافت و ضمنا از اصول دمکراسی نیز عدول نکرد؟
دمکراسی و عدالت اجتماعی مکمل یکدیگرند. این که برای تحقق عدالت اجتماعی باید دمکراسی را زیر پا گذاشت و به عبارت دیگر انقلاب سوسیالیستی (کمونیستی) کرد امتحان خود را پس داده است. شاید بر زمینه کار چند ده ساله ی کمونیست ها در ذهن ما عدالت اجتماعی مترادف با انقلاب و خونریزی و... باشد. باید گفت اصولا سوسیال دمکرات ها انقلابی نیستند و به انقلاب سرخ هم اعتقادی ندارند مگر در مقابل حکومتی توتالیتر، مستبد، وابسته به قدرت های اجنبی،  ارتجاعی و فاسد چون جمهوری اسلامی قرار گیرند. ما به تغییرات پیوسته و سازنده یعنی رفرم اعتقاد داریم و دقیقا یکی از دلایل حمله کمونیست ها به سوسیال دمکرات ها همین اعتقاد می باشد.

 

 

شامل 15 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق سوسیال دموکراسی چیست
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.