فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق برنامه دوم توسعه قضایی

اختصاصی از فی لوو دانلود تحقیق برنامه دوم توسعه قضایی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق برنامه دوم توسعه قضایی


دانلود تحقیق برنامه دوم توسعه قضایی

مقدمه
 اصولاً فعالیت سازمانها در جغرافیای متلاطم محیط متغیر کنونی ، بدون وجود و کاربرد نقشه ای ذهنی یا عینی از مسیر یا مسیرهایی که سازمانها را به سر منزل مقصود می رساند ، مقرون به صرفه نمی باشد. بنابراین سازمانها می کوشند با بهره گیری از متدها وتکنیکهای مدیریتی تاثیر تهدیدات محیط را بر سازمان کاهش و در صورت امکان این تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده، ضعف ها را بهبود بخشند ، قوت ها را برجسته تر نموده و در نهایت از پیوند این عناصر راه کار مناسبی برای ساخت آینده و دسترسی به آن طراحی نمایند.
     با عنایت به این مهم، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راستای چشم انداز بیست ساله نظام و برنامه چهارم توسعه اقدام به طرح ریزی استراتژیک سازمان نموده است که گزارش حاضر به تفصیل به ابعاد و زوایای این موضوع پرداخته است.
     آینده نگری و ژرف اندیشی به منظور آینده سازی از ویژگیهای اعمال مدیریت استراتژیک در سازمانهایی است که نقش کلیدی در ساماندهی شرایط اقتصادی و اجتماعی دارند. بدیهی است نگرش فوق با صرفاً اداره امور جاری سازمان متفاوت است.
ادعا شده است:
“ آینده را اگر ما نسازیم دیگران برای ما خواهند ساخت ”
“ بهتر آنکه معماران آینده باشیم ، نه مدافعان زوال ”

طرح ریزی (برنامه ریزی) ، مهمترین عنصر مدیریت است و راهنمای تمام فعالیتهای سازمان به حساب می آید و در واقع هر چه جامع تر به تنظیم آن پرداخته شود موفقیت سازمان در انجام مأموریتش بیشتر تضمین می گردد.
تلاش برای دستیابی به آینده ای بهتر ، طراحی وتبیین ویژگی ها و موقعیت جامعه ای پویا در عین حال که از وظایف ملی هر سازمان استراتژیک به حساب می آید، آرمانی است که در اندیشه ناب اسلامی جای دارد.
در راستای این ضرورت، جمهوری اسلامی ایران رهنمودی تحت عنوان چشم انداز بیست ساله تبیین نموده است که می تواند راهنمای تبیین چشم اندازها و طرح ریزی های استراتژیک سازمانها ازجمله سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باشد و بی شک در ساخت زیربناهای لازم برای تداوم رشد اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی وحتی سیاسی کشور نقشی چشمگیر دارد.
بنا بر اهمیت چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران که باید راهنمای طرح ریزی های استراتژیک کلیه سازمانهای عمده کشور قرار گیرد، طرح ریزی استراتژیک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با الهام گرفتن از چشم انداز بلند مدت  توسعه کشور تدوین گردیده و با بیان چشم انداز سازمان ثبت اسناد و املاک کشورآغاز گردیده است .
همانگونه که در تدابیر استراتژیک کشور برای تحقق اهداف این چشم انداز، چهار برنامه پنج ساله در نظر گرفته شده است، طبعاً برای تحقق اهداف مطرح شده در چشم انداز سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز لازم است (در تبعیت از برنامه های پنج ساله توسعه کشور) در چهار برنامه پنج ساله تنظیم شود تا همسویی حرکت سازمان با حرکتهای استراتژیک کشور تامین گردد.
همانطور که در تدوین چشم انداز توسعه جمهوری اسلامی ایران، تبیین سیاستهای کلی نظام ، محورهای اساسی ، الزامات و راهبردها با سرمشق :
“ توسعه پایدار ملی با رویکرد جهانی  ”
شکل گرفته ، لازم است تمام سازمانهای عمده کشور در راستای همین راهبرد، چشم انداز و طرح های استراتژیک خود را تدوین نمایند. بنابراین چشم انداز سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که با تبادل نظر مسئولین محترم سازمان تبیین گردیده در همین راستا قرار دارد.
طبعاً سرمشق قرار دادن توسعه پایدار ملی با رویکرد جهانی، نه تنها مأموریتی درون مرزی برای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ایجاب می کند، بلکه سازمان را ملزم به رعایت مقررات و محدودیتهای بین المللی و جهانی می نماید. شاید اهمیت مقوله مالکیت معنوی و رعایت حقوق ثبتی این نوع مالکیت ها از آن جمله به حساب آید.
علاوه بر چشم انداز و سیاستهای کلی نظام ، توجه و پیگیری ماموریتها و سیاستهای عالی نظام قضایی کشور مصرح در برنامه دوم توسعه قضایی که به تصویب حضرت آیت ا... هاشمی شاهرودی ریاست محترم قوه قضاییه رسیده است در تدوین اهداف و راهبردهای سازمان نصب العین بوده است.

 

 

شامل 93 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق برنامه دوم توسعه قضایی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.