فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره ساز‌های بادی

اختصاصی از فی لوو تحقیق درباره ساز‌های بادی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره ساز‌های بادی


تحقیق درباره ساز‌های بادی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:4

فهرست و توضیحات:

پیشگفتار

بیان مسئله

مقدمه

 ساز‌های بادی

پیشانی بر عرشنی

نامه شقایق

 ساز آلت موسیقی که زنند یا نوازند و آن بر دو قسمت است: 1- سازهای زهی که دارای زه هستند.

2- سازهای بادی (ذوات اسنفخ) که باد میدان به صدا در آیند مانند (نی، شیپور و فلوت) 3- سازهای ضربی و کوبه ای مانند طبل و ضرب، دهل، سنج و … در اصطلاح موسیقی دان ها آن آلت را ساز می‌گویند. مخصوصاً تار را.

   قسمت اصلی و اساسی هر ساز بادی، لوله ای است، که  چون در آن دمنه ستون هوای موجود در داخل آن به نوسان در می آید. صوتی پدید می آورد و هر قدر ستون هوا کوتاه‌تر باشد صدایی که بر می خیزد زیرتر است. سازهای بادی را به دو خانواده اصلی تقسیم کردند؛ 1- سازهای بادی چوبی که از نی یا چوب ساخته می شوند. مثل: مزمار یا زمر، سورنای، صغاره، یراع، شاهین، یوق، موصول.

2- سازهای بادی فلزی که از مس یا برنج ساخته می شوند مثل: بوق، نفیر و ارغنون دهنی سازهای بادی از لحاظ شکل و طرح نواختن به دو دسته متمایز تقسیم می شوند؛ 1- دسته ای که نواختن آنها به وسیله زبانه ای صورت می‌گیرد مثل نی انبان و سورنای و رونای و در سازهای اروپایی مثل قره‌نی، ساگسوفون و چنگ چینی 2- آنهایی که هوا به ون واسطه در لوله دمیده می شود مانند قلوت و ارغنون دهنی و خانواده نای. ساز بادی از لحاظ شکل هم به دو طبقه تقسیم می شود؛ 1- آنهایی که شکل استوانه دارند. 2- آنهایی که شکل مخروطی دارند و سر و ته آنها یک اندازه نیست.

27 آبان مصادف 23 رمضان برنامه ای تحت عنوان پیشانی بر عرش با موضوع سیمای حضرت علی (ع) در ادبیات، زیر نظر انجمن علمی- ادبی سیمرغ برگزار می شود که در این برنامه شاهد سخنرانی اساتید، شعرخانی با موضوع امام علی (ع) و مداحی خواهیم بود.

 

17 مهر مصادف با هفته جانباز برنامه ای زیر نظر بسیج دانشجویی ادبیات برگزار شد، که در این برنامه شاهد حضور شاعر برجسته کشور جناب آقای عبدالجبار کاکایی، اساتید دانشگاه و دانشجویان بودیم و گفتنی است مراسم شعرخانی با 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره ساز‌های بادی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.