فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق بررسى سرقت در ابعاد مختلف

اختصاصی از فی لوو دانلود تحقیق بررسى سرقت در ابعاد مختلف دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق بررسى سرقت در ابعاد مختلف


دانلود تحقیق بررسى سرقت در ابعاد مختلف

مقدمه
نوجوانى، دوره جالبى است; زیرا براى هر عبارتى که درباره نوجوان به کار مى‏رود، مفهوم مقابل آن نیز مى‏تواند مورد استفاده قرار گیرد; مثلا نوجوانانى که با والدین خود سازگارى دارند یا نوجوانان ناسازگار که علیه والدین خود شورش و طغیان مى‏کنند.
به نظر مى‏رسد که اختلاف عمده نوجوانان با والدین و دیگر بزرگسالان، در کسب آزادى به منظور آزمودن انواع نقشها و فرصتهاست تا بتوانند الگوهاى جدید احساس، افکار و اعمال را فرا گیرند. در این میان عده‏اى از نوجوانان دوره نوجوانى تا بزرگسالى را با موفقیت و حداقل مشکل مى‏گذرانند. در حالى که عده‏اى از این نظم اجتماعى به سوى فرهنگ بزهکارى، انحراف پیدا مى‏کنند. اعمال بزهکارانه در جوامع و حتى طى زمانهاى مختلف در یک کشور متغیر است، همچنین همه افراد بزهکار الزاما به چنگ قانون گرفتار نمى‏شوند; در نتیجه نمى‏توان گفت که تعداد دقیق بزهکاران چقدر است و نمى‏توان ادعا کرد کلیه نوجوانان بزهکار، منحصر به کسانى هستند که در کانون اصلاح و تربیت گرفتار آمده‏اند. همچنین، وجود دارند افرادى که بزهکار نیستند، و صرفا به خاطر یک رفتار که ناشى از انگیزه‏هاى بزهکارى باشد، به دام قانون گرفتار آمده‏اند.
تعریف بزهکارى
از لحاظ تکنیکى، نوجوان بزهکار کسى است که به ارتکاب رفتار ضد اجتماعى یا قانون شکنى متهم است; ولى به علت اینکه به سن قانونى (معمولا 18 سالگى) نرسیده مانند یک مجرم بزرگسال، مجازات نمى‏شود. رفتار نوجوان بزهکار موجب مى‏گردد تا به چنگ قانون بیفتد; زیرا رفتار او، نه تنها خود نوجوان، بلکه دیگر افراد جامعه را نیز به مخاطره مى‏اندازد.

به این ترتیب بزهکارى نیز، بویژه توسط روان‏شناسان، به جرائمى اطلاق مى‏شود که افرادى که به سن قانونى نرسیده‏اند مرتکب آنها مى‏شوند.
با اینکه بزهکارى یک مشکل اجتماعى است و به دلایل زیاد در بین نوجوانان رو به ازدیاد مى‏باشد، ولى بزرگسالان نباید فراموش کنند که حداقل 95 درصد از نوجوانان، برحسب تعریف قانونى و حقوقى، بزهکار نیستند و نیمى از حدود 5 درصد بقیه، مرتکب جرم شدید و جدى نشده‏اند. و صرفا به علت‏سهل‏انگارى والدین و یا شرایط خانوادگى نامناسب و همکارى با مجرمان و بزهکاران بزرگتر، به چنگ قانون افتاده‏اند .
از نظر روان‏شناسان، سازگار کسى است که بتواند خود را با اهداف اندیشیده حیات و ضوابط و مقرراتى که جهت وصول به آن وضع شده، تطابق دهد و در مسیر صراط مستقیم و در تلاش براى بهبود وضع خود و بهسازى محیط باشد. بر این اساس، ناسازگار کسى است که در خلاف چنین جهتى باشد و ناسازگارى، وجود همه احساسات، انگیزه‏ها و عملکردهایى است که نقش مخرب دارند و زمینه را براى درهم ریختن نقشه و هدف تکامل فراهم مى‏کنند.
بر این اساس ناسازگار کسى است که در خلاف مسیر و موازین مورد قبول گام برمى‏دارد; کسى که کارى خلاف رفتار انسانهاى منضبط و معقول انجام مى‏دهد، رفتارى مشوش و مغشوش، بر خلاف انتظار و غیر قابل تحمل دارد و در برابر مشکلات زندگى ابراز ضعف نموده، به اعمال خلاف شرع و منافى با اخلاق در جامعه دست مى‏زند; مثل کودکى در اثر مشکلات اقتصادى و اجتماعى و.. بر اموال دیگران دست مى‏یازد و اقدام به سرقت مى‏کند.
دزدى یا سرقت، از جلوه‏هاى خطرناک ناسازگارى است که در آن، دست فرد به مال دیگرى، دراز مى‏شود و چیزى را که از آن او نیست و در کسب آن، کوشش و تلاشى نکرده است‏به دست مى‏آورد و از عمل خویش، پشیمان نیست.

 

شامل 20 صفحه Word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق بررسى سرقت در ابعاد مختلف
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.