فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد کلیاتى در بحث اعجاز

اختصاصی از فی لوو تحقیق در مورد کلیاتى در بحث اعجاز دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد کلیاتى در بحث اعجاز


تحقیق در مورد کلیاتى در بحث اعجاز

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه43

فهرست مطالب

کلیاتى در بحث اعجاز. 1

 

اعجاز در لغت. 1

 

اعجاز و معجزه در اصطلاح. 1

 

بهترین معجزه (فلسفه تنوع معجزات). 2

 

ویژگى هاى دیگر قرآن. 3

 

معجزات پیامبران. 4

 

انواع معجزات. 5

 

انواع معجزات. 5

 

معجزات پیامبران. 6

 

معجزه رسول اکرم(ص). 7

 

جاودانگی اعجاز قرآن و تحدی. 8

 

اعجاز قرآن کریم. 8

 

قرآن در زمان و مکان نمیگنجد. 9

 

لازمه خاتمیت معجزهای جاودانه است. 10

 

تحدی قرآن. 12

 

اعجاز عام قرآن. 13

 

معجزات امام زمان. 14

 

  1. حقّ پسرعموها. 14
  2. شمشیر فراموش شده. 15
  3. عزل خادم معصیت کار. 15
  4. پانصد درهمی که بیست درهم کم داشت. 15
  5. دستبند قلابی. 15
  6. نیاز به کفن. 16
  7. دکان‌ها به جای قرض. 16
  8. کتمان نیابت به فرمان امام(ع). 16
  9. نهی از زیارت کاظمین. 17
  10. نام و نسب غیرواقعی. 17
  11. چرخاندن انگشت و بیان حاجت. 17
  12. درخواست نانوشته. 18
  13. تغییر توقیع بر اساس سؤال جدید. 18

 

معجزات حضرت عیسی. 19

 

داستان حقیقی کابالا. 20

 

گوساله طلایی. 20

 

از مصر باستان تا کابالا. 22

 

کابالا، تعالیمی مخالف اصول آفرینش. 27

  کلیاتى در بحث اعجاز

فلسفه اعجاز از مباحث مربوط به علم کلام , در بخش پیامبرشناسى است , و ارتباطى با بحث هاى علوم قرآنى ندارد. بنابراین پاسخ به این سؤال که چه نیازى به معجزه است و چرا پیامبران بـه اعـجـاز روى مـى آوردنـد, خـارج از حـوزه علوم قرآنى است . در این جا فقط به این نکته اشاره مـى کنیم که یکى از راه هاى شناسایى پیامبران راستین از مدعیان دروغین , اعجاز بوده است .

 

زیرا اعـطـاى چـنـیـن قدرتى ازسوى خداوند بر انجام کارهایى که در توان هیچ بشرى نبوده است به کسانى که ادعاى دروغین نبوت دارند به گمراهى مردم و اغرا به جهل ایشان مى انجامید. و این با هدف رسالت که هدایت و سعادت مردم است منافات مى داشت .

اعجاز در لغت

در لـغـت بـراى ایـن واژه سه معنا ذکر گردیده است که عبارتند از: فوت و از دست دادن , ناتوان یافتن و ناتوان نمودن .

 

قاموس مى گوید: اعـجـزه الشى ء: فاته وفلانا: وجده عاجزا وصیره عاجزا, یعنى آن چیز از او فوت گردید.

 

اعجز فلانا, یعنى او را ناتوان یافت و یا ناتوان نمود.

 

اعجز فى الکلام : ادى معانیه بابلغ الاسالیب , یعنى مطالب را با رساترین شیوه بیان نمود.

 

راغب در مفردات گوید: ریـشـه و اصـل واژه عـجز, تاءخر از چیزى و وقوع آن به دنبال امرى است ولى در عرف به معناى قصور و ناتوانى از انجام کار, متداول گردیده است .

 

مـراد وى از این بیان آن است که معناى اصلى عجز همان تاءخر است , ولى چون افرادضعیف و نـاتـوان مـعـمـولا متاءخر از دیگران و به دنبال آنان مى باشند, این لغت مترادف باضعف استعمال مى گردد.

اعجاز و معجزه در اصطلاح

الـمـعـجـز الامر الخارق للعادة , المطابق للدعوى المقرون بالتحدى .

 

این بیان طریحى هـمـان تـعـریـف اصطلاحى از اعجاز و معجزه است .

 

معجزه امرى است خارق العاده که مطابقت با ادعاى نبوت داشته همراه با تحدى است .

 

آیة اللّه خوئى در تعریف اعجاز مى گوید: اعـجـاز کـارى اسـت کـه پـیامبران برگزیده الهى که مدعى منصب نبوت ازجانب خداوند, ارائه مـى نمایند به طورى که خرق نوامیس طبیعى نموده ,دیگران از آوردن مانند آن ناتوان باشند و آن چیز که معجزه نامیده مى شود,خود شاهدى بر صدق ادعاى

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد کلیاتى در بحث اعجاز
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.