فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد اختلالات مربوط به تیک

اختصاصی از فی لوو تحقیق در مورد اختلالات مربوط به تیک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

فرمت فایل:word



تعداد صفحات:9

 

 

 

اختلالات مربوط به تیک

«تیک» ها ،‌ حرکات یا صداهای غیرعادی ، ناگهانی ، سریع ، تکراری ، ناموزون و کلیشه ای هستند.

تیکها به دو شکل کلی ظاهر می شوند : یا حرکتی و یا صوتی . هم تیکهای حرکتی و هم تیکهای صوتی به دو نوع ساده و مرکب تقسیم می شوند . تیکهای حرکتی ساده از انقباضهای سریع و تکراری گروههای عضلانی دارای عمل مشابه تشکیل یافته اند مثل : چشمک زدن ، حرکت دادن ناگهانی گردن ، بالا انداختن شانه ها و درهم کشیدن صورت . تیکهای صوتی ساده که شایع هم بود عبارتند از : سرفه کردن ، پاک کردن گلو ، غرغر کردن ، پاک کردن بینی و درآوردن صدای حیوانات .

تیکهای حرکتی مرکب به نظر می رسد هدفدارتر و تشریفاتی تر از تیکهای حرکتی ساده بوده و مشتملند بر حرکات آرایشی ، بوئیدن اشیاء ، جهش ، رفتارهای لمسی ، پژواک رفتار یا تقلید رفتار مشاهده شده و حرکات زشت و ناشایست .

تیکهای صوتی مرکب مشتملند بر تکرار واژه ها و عبارات خارج از متن ، هرزه گویی یا استفاده از واژه ها و عبارات مستهجن ، تکرار واژه های خود ، و پژواک کلام یا تکرار واژه های آخر طرف مقابل .

اختلالات تیک شامل تعدادی حالات زودگذر اما مزمن هستند که شدت آنها برای ایجاد آشفتگی کافی است .

اختلالات مربوط به تیک شامل چهار اختلال تیک است .

ـ اختلال تیک نوع «توره» ـ اختلال تیک حرکتی یا صوتی مزمن ـ اختلال تیک گذرا ، اختلال تیک نامشخص . در همه انواع فوق از تیکها ، موقعیتهای استرس آمیز و اضطراب ممکنست به تشدید تیکها منجر شود . بعضی از مبتلایان به تیک می توانند چند دقیقه یا ساعت تیک خود را مهار کنند اما بعضی دیگر بخصوص کودکان یا متوجه تیکهای خود نیستند یا آنها را مقاومت ناپذیر می دانند . تیکها در حالت خواب ، آرمیدگی ، و مجذوب یک فعالیت خاص شدن تخفیف می یابند . معمولاً در حالت خواب از بین می روند اما بعضی ها حتی در حالت خواب هم تیک نشان می دهند .

 

نوع اول اختلال تیک نوع «توره»

از علائم این تیک ،‌ داشتن تیکهای حرکتی متعدد ، هرزه گوئی و پژواک کلام یا تکرار واژه های آخر طرف مقابل است . شروع جزء حرکتی اختلال معمولاً 7 سالگی است . تیکهای صوتی تقریباً در 11 سالگی ظاهر شده ، شیوع آن در پسرها سه برابر دخترهاست . شیوع آن هم در پسرها و هم دخترها در طول عمر بین 4 تا 5 در 000/10 است.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد اختلالات مربوط به تیک
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.