فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله عوامل خطر اصلی بیماری قلبی

اختصاصی از فی لوو دانلود مقاله عوامل خطر اصلی بیماری قلبی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله عوامل خطر اصلی بیماری قلبی


دانلود مقاله عوامل خطر اصلی  بیماری قلبی

اولین قدم برای ایجاد تغییر در وضعیت قلب تان داشتن یک ارتباط مناسب و نزدیک با پزشک است ولی برای ایجاد تغییرات دائمی نیازمند آموختن مطالبی هستید. این مطالب شامل بیما ری قلبی و نوع رفتارها و شرایطی است که میتواند میزان خطر شما را افزایش دهد. موضوع درباره قلب شماست و شما در قبال آن مسئول هستید. مطالب بعدی اصول اولیه ای در مورد عوامل خطر بیماریهای قلبی است. با این مطالب می آموزید که چگونه این عوامل سلامت قلب زنان را به خطر می اندازند.

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن به عنوان مهمترین عامل خطر سلامتی شناسایی شده است. زنانی که سیگار میکشند 6 برابر زنانیکه سیگار نمی کشند بیشتر به حمله قلبی دچار می شوند و میزان خطر با افزایش تعداد سیگارهایی که روزانه مصرف میکنند افزایش می یابد. سیگارکشیدن همچنین خطرسکته مغزی را بالا می برد. اما بیماری قلبی و سکته مغزی تنها عوارض ناشی از سیگار نیستند که سلامت زنان را تهدید میکنند. سیگار کشیدن به میزان زیادی شانس سرطان ریه را افزایش می دهد. واقعیت آن است که در حال حاضر میزان مرگ و میر ناشی از سرطان ریه برای زنان بیش از میزان خطر ناشی از سرطان پستان است. سیگار کشیدن همچنین با چند نوع سرطان دیگر از جمله سرطان دهان، دستگاه ادراری، کلیه و گردن رحم در ارتباط است. سیگار کشیدن همچنین  می تواند باعث بیماریهای انسدادی ریه شود که شامل برونشیت مزمن و آمفیزم است. دود سیگار اطرافیان در محیط کار یا زندگی می تواند مشکلات زیادی برای سلا متی اشخاص دیگر ایجاد کند.

سیگار کشیدن به هیچ طریقی ایمن نیست. سیگارهای کم نیکوتین ممکن است احتمال سرطان ریه را تا حدودی کاهش دهند اما میزان خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و دیگر بیماریهای مرتبط را کاهش نمی دهند.  تنها راه سالم و ایمن این است که اصلاً سیگار نکشید.

فشار خون بالا

فشار خون بالا یا بیماری پرفشاری خون که همچنین بعنوان هپیرتانسیون یا به اختصار فشارخون نیز نامیده میشود از دیگر عوامل خطر اصلی برای بیماری قلبی، بیماری کلیه و  نارسایی احتقانی قلب است. فشار خون بالا همچنین عامل خطر مهمی برای سکته مغزی است. حتی افزایش سطح مختصر آن عامل خطر برای این بیماریهاست. مطالعه قند و لیپید تهران نشان داد که 20% از جمعیت بالای 20 سال بیماری فشارخون دارند. اگر اضافه وزن و یا سابقه فامیلی فشار خون بالا داشته باشید در معرض خطر بیشتری برای بیماریهای قلبی عروقی هستید.

فشار خون بالا اغلب به عنوان قاتل خاموش نامیده میشود چون معمولاً علا متی ندارد در نتیجه مردم توجه کمی به آن نشان میدهند تا اینکه به طور جدی بیمار شوند.

شامل 19 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله عوامل خطر اصلی بیماری قلبی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.