فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

راههای تقویت مشارکت مردم در توسعه ی صنعت گردشگری در استان خوزستان

اختصاصی از فی لوو راههای تقویت مشارکت مردم در توسعه ی صنعت گردشگری در استان خوزستان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

راههای تقویت مشارکت مردم در توسعه ی صنعت گردشگری در استان خوزستان


راههای تقویت مشارکت مردم در توسعه ی صنعت گردشگری در استان خوزستان

فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات90

 

 

فهرست مطالب
چکیده 1
فصل اول : کلیات
1-1- مقدمه 4
2-1- بیان مسئله 4
3-1- پیشینه تحقیق 6
4-1- اهمیت و ضرورت تحقیق 7
5-1- اهداف تحقیق 8
6-1- سوالات تحقیق 8
1-6-1- سوال اصلی تحقیق: 8
2-6-1- سئوالات فرعی تحقیق: 8
7-1- فرضیات تحقیق 8
1-7-1- فرضیه اصلی: 8
2-7-1- فرضیه فرعی 9
8-1- متغیرهای تحقیق 9
1-8-1- متغیر های مستقل 9
2-8-1- متغیر وابسته 9
9-1-روش تحقیق 9
10-1-قلمرو تحقیق : 9
1-10-1- قلمرو موضوعی : 9
2-10-1- قلمرو مکانی(جامعه آماری) : 10
3-10-1- قلمرو زمانی : 10
11-1- روش نمونه گیری و تعیین حجم نمونه 10
12-1- موانع و محدودیتهای تحقیق 10
13-1- تعاریف واژه ها و اصطلاحات 11
1-13-1- گردشگری(پارسائیان، علی ، اعرابی ، سید محمد، 1377) 11
2-13-1- گردشگر 11
3-13-1- مسافر : (داروند زاده 1381) 11
4-13-1- جاذبه های تاریخی : (سایت chn، 1383) 11
5-13-1- جاذبه های طبیعی : ( همان منبع) 11
6-13-1- صنعت گردشگری : 11
7-13-1- مشارکت: (گرافت و کلاری ، 1991) 11
8-13-1- امنیت : 11
9-13-1- اعتماد به نظام: (صفدری ، 1374 : 48) 12
10-13-1- رسانه ها : 12
11-13-1- پژوهش در صنعت گردشگری : (داروند زاده ، 1381) 12
12-13-1- سازمان جهانی جهانگردی : (سایت chn،1383) 12
فصل دوم : ادبیات پژوهش
1-2- مقدمه 14
2-2- تعاریف و اصطلاحات گردشگری 18
1-2-2- تعریف گردشگری 18
2-2-2- تعریف گردشگر 19
3-2-2- مسافر 20
4-2-2- گردشگر 20
5-2-2- بازدید کننده 20
6-2-2- تور 20
3-2-تاریخچه گردشگری 20
4-2- گردشگری در جهان اسلام و قرآن کریم 22
5-2- گردشگری در دنیای حاضر 24
6-2- اَشکال گردشگری 25
1-6-2- گردشگری با انگیزه ماجرا جویان 25
2-6-2- گردشگری روستایی 26
3-6-2-گردشگری بوم شناختی (اکوتوریسم) 26
4-6-2-گردشگری حمل و نقل آبی 27
5-6-2- گردشگری مسکونی 27
6-6-2-گردشگری مذهبی 27
7-6-2- گردشگری قومی 28
8-6-2-گردشگری نوستالوژیک 28
7-2- گردشگری با توجه به هدف 28
1-7-2-گردشگری فراغتی و سرگرمی 28
2-7-2- گردشگری فرهنگی ، اجتماعی و مذهبی 29
3-7-2-گردشگری ورزشی 31
4-7-2- گردشگری تجارت و کسب و کار 31
5-7-2- گردشگری سمینارها و کنفرانسها 32
8-2- اهداف توسعه گردشگری 33
9-2- مزایای عمده گردشگری 33
10-2- برخی از نقاط ضعف گردشگری 34
11-2- گردشگری در ایران 34
1-11-2- جاذبه های گردشگری در ایران 34
2-11-2-جاذبه های فرهنگی ایران 37
3-11-2-جاذبه ها و مناظر طبیعی ایران 37
4-11-2-موانع توسعه گردشگری در ایران 38
4-11-2-1- برخی از مشکلات و موانع گردشگری در ایران 38
5-11-2- گردشگری در خوزستان 40
1-5-11-2-پیشینه تاریخی خوزستان 40
2-5-11-2- موقعیت جغرافیایی- حدود و مساحت 41
6-11-2- آثار باستانی و بناهای تاریخی و مذهبی خوزستان 42
1-6-11-2-ویرانه های شهر قدیم اهواز 42
2-6-11-2-گورستان زرتشتیان 42
3-6-11-2-مقبره علی بن مهزیار اهوازی 42
4-6-11-2-مقبره حضرت سید عباس 42
5-6-11-2-شهر باستانی شوش 42
6-6-11-2-چغازنبیل (معبد زیگورات) 42
12-2- دستگاه های امنیتی در گردشگری 44
1-12-2- امنیت 44
2-12-2-امنیت قضایی 44
3-12-2-امنیت دسته جمعی 44
4-12-2-عوامل تهدید کننده امنیت 45
1-4-12-2- تجاوز 45
2-4-12-2-ستمگری و ستم پذیری 45
3-4-12-2-تهدید و ارعاب 46
3-4-12-2-رابطه بین جهانگردی و جرم 46
13-2- مشارکت 48
1-13-2-شرایط عمده اجرای مشارکت : 49
2-13-2-کارکردهای مشارکت اجتماعی 50
3-13-2-مشارکت مردم و رابطه آن با امنیت 50
4-13-2-اعتماد به نظام جمهوری اسلامی 51
14-2- جهانگردی و رسانه ها 53


فصل سوم : روش پژوهش
1-3- مقدمه 57
2-3- جامعه آماری و حجم نمونه 57
1-2-3- جامعه آماری 57
2-2-3- شیوه نمونه گیری و حجم نمونه 57
3-3- روش جمع آوری اطلاعات 58
4-3- ابزار جمع آوری اطلاعات 58
5-3- پایایی و روائی پرسشنامه 59
1-5-3- پایایی (Reliablity ) 59
2-5-3- روائی ( validity ) 60
6-3- چارچوب نظری تحقیق 60
فصل چهارم : یافته های تحقیق و تجزیه و تحلیل آن
1-4- مقدمه 64
2-4- تجزیه و تحلیل داده های دریافتی 64
1-2-4-آمار تو صیفی 64
2-2-4-آمار استنباطی 75
فصل پنجم : بحث و تفسیر
1-5- مقدمه 81
2-5- نتیجه گیری پژوهش 82
3-5- پیشنهادهای پژوهش 83
4-5- پیشنهادات برای محققین آتی 86
منابع 88
Abstract 90

 

 

 



چکیده
انسان پیشرفته امروز ی به دلیل انگیزه ها و دلایل متعالی تری چون آشنایی با فرهنگ و تمدنهای دیگر، ملاقات دوستان و اقوام و … اقدام به سفر و مسافرت می نماید . اقدام و اشتیاق انسان به مسافرت در دنیای کنونی، صنعت بزرگی به نام «صنعت جهانگردی» را به وجود آورده است که منبع درآمد بسیاری از کشورها محسوب میشود .
در جهان حاضر توسعه و پیشرفت رمز ماندگاری و حیات پویا و مقتدرانه ملتها ، جوامع ، فرهنگها و تمدنها به شمار می رود . بـدون تـوسعه و حـرکت در سیـر تعالـی و ترقی نمی توان فقط به افتخارات گذشته متکی بود .
لذا توسعه صنعت گردشگری به وسیله ایجاد انگیزه و بررسی راه های تقویت مشارکت مردم در این توسعه، برای این صنعت امری حیاتی است.
امروزه گردشگری و صنعت جهانگردی منبع درآمد بسیاری از کشورها محسوب می شود و بسیاری از آنها از این منبع درآمد برای ایجاد اشتغال، رشد بخش خصوصی و حرکت در مسیر توسعه اقتصادی استفاده می کنند.
لذا پژوهشگر در این تحقیق برآن است تا بتواند راه های تقویت مشارکت مردم در توسعه صنعت گردشگری – گردشگری داخلی- را مورد بررسی قرار دهد. به همین دلیل با توجه به مبنای نظری تحقیق از پرسشنامه ی محقق ساخته به منظور سنجش وضعیت موجود گردشگری و نقش رسانه ها و اعتماد مردم به دستگاههای امنیتی و قضایی و نیز اعتماد به نظام جمهوری اسلامی ایران در توسعه این صنعت استفاده شد.
جامعه نمونه این مطالعه 200 نفر از شهرستانهای( شوش، آبادان، دشت آزادگان، رامهرمز و اهواز) می باشد.
هدف کلی این پژوهش شناسایی راههای تقویت مشارکت مردم در راستای توسعه صنعت گردشگری در استان خوزستان است.

نتایج بدست آمده نشان داد :
فرضیه اصلی:اعتماد مردم به نظام حاکم ،دستگاه قضایی و امنیتی و اطلاع رسانی رسانه ها بر تقویت مشارکت مردم در توسعه صنعت گردشگری موثر است.
فرضیه فرعی اول: اعتماد مردم به نظام حاکم برجامعه بر تقویت مشارکت مردم در توسعه صنعت گردشگری موثر است
فرضیه فرعی دوم: اعتماد مردم به دستگاه قضایی و امنیتی بر تقویت مشارکت مردم در توسعه صنعت گردشگری موثر است
فرضیه فرعی سوم: اعتماد مردم به اطلاع رسانی رسانه ها بر تقویت مشارکت مردم در توسعه صنعت گردشگری موثر است
نتایج بدست آمده نشان داد
1- ایجاد جو اعتماد در کشور نسبت به نظام حاکم می باشد . به عبارت دیگر در پرتو اعتماد و اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی مردم می توانند با طیب خاطر و اطمینان کامل سرمایه هایشان را در زمینه توسعه صنعت گردشگری بکار اندازند همچنین گردشگران نیز با احساس امنیت کامل مکانی را جهت گردشگری انتخاب می نمایند.
2- تحقیق حاضر نشان می دهد که پاسخ دهندگان به پرسشنامه معتقدند که افزایش امنیت داخلی و اجرای عدالت و انصاف و قانون گرایی باعث تقویت مشارکت مردم در این صنعت می شود .
3- همچنین در این تحقیق نشان داده شده است که بطور کلی رسانه ها در زمره عوامل تاثیر گزار بر مشارکت مردم در رشد صنعت گردشگری می باشد . تبلیغات مناسب در زمینه معرفی راههای سرمایه گذاری مردم و بخش خصوصی ، همچنین تهیه برنامه ها و گزارشات تخصصی در زمینه معرفی و اعلام حمایت دولت از بخش خصوصی ، همچنین تهیه برنامه ها و گزارشات تخصصی در زمینه معرفی و اعلام حمایت دولت از بخش خصوصی و همچنین حمایت دولت از مشارکت مردم در زمینه این صنعت و ا سوی دیگر معرفی جاذبه های هر استان در زمینه گردشگری از عوامل موثری میباشد که می تواند باعث تقویت مشارکت و سرمایه گذاری مردم در این صنعت می باشد . اطلاع رسانی در عمق مشارکت نهفته است .

 

 


دانلود با لینک مستقیم


راههای تقویت مشارکت مردم در توسعه ی صنعت گردشگری در استان خوزستان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.