فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

کارافرینی مثلث برمودا

اختصاصی از فی لوو کارافرینی مثلث برمودا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

کارافرینی مثلث برمودا


مقاله مثلث برمودا

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:23

فهرست و توضیحات:

مقدمه

بیان مسئله

مثلث برمودا

 

موقعیت مثلث برمودا

مثلث برمودا واقعاً یک مثلث نیست، بلکه شباهت بیشتری به یک بیضی (و شاید هم دایره‌ای بزرگ) دارد که در روی بخشی از اقیانوس اطلس در سواحل جنوب شرقی آمریکا واقع است. رأس آن نزدیک برمودا و قسمت انحنای آن از سمت پایین فلوریدا گسترش یافته و از پورتوریکو گذشته ، به طرف جنوب وشرق منحرف شده و از میان دریای سارگاسو عبور کرده و دوباره به طرف برمودا برگشته است. طول جغرافیایی در قسمت غرب مثلث برمودا 80 درجه است، بر روی خطی که شمال حقیقی و شمال مغناطیسی بر یکدیگر منطبق می‌گردند. در این نقطه هیچ انحرافی در قطب نما محاسبه نمی‌شود.
در غرب اقیانوس اطلس، در آن سوی سواحل جنوب شرقی ایالات متحده ، ناحیه ‌ای وجود دارد که به شکل مثلث است . این ناحیه از برمودا در شمال آغاز می‌شود و تا قسمت جنوبی فلوریدا امتداد می‌یابد ، سپس از سمت شرق با گذشتن از جزایر باهاما و پورتوریکو، به طول جغرافیایی 40 درجه به سمت غرب کشیده می‌شود و دوباره به برمودا باز می‌گردد.


دانلود با لینک مستقیم


کارافرینی مثلث برمودا

تحقیق در مورد هوش مصنوعی

اختصاصی از فی لوو تحقیق در مورد هوش مصنوعی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد هوش مصنوعی


تحقیق در مورد هوش مصنوعی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحات:  21


فهرست مطالب :

1-    معرفی :
2-    سیستم های عامل :
3-    ویژگی ها :
4- پیاده سازی :
5- تایید (verifcation) :



سؤالی است که بارها مطرح شده است . جواب آن به طور صریح به این مسئله می پردازند کهAI  در صنعت و تکنولوژی کاربرد زیادی دارد . عامل پیشرفت یک برنامه و مؤثر شدن یک برنامه را در پیشرفت یک تکنولوژی می دانند هر برنامه ای که در پیشبرد تکنولوژی مؤثر باشد را برنامة ایده آل به حساب می آورند . اما تجربیات بیانگر آن است که ما می توانیم باتکیه بر این برنامه های نرم افزاری به شناسایی هر چه بیشتر تکنولوژی نرم افزار پی ببریم و آن را به کار گیریم . تئوری BDI در ابتدا به توصیف در AOSE در حالات آموزش نرم افزار و پیشرفت آن در نولوژی می پردازد . اما BDI فقط یک حالت از علم مربوطه به کار می برد و باعث گسترش آن تئوری می شود .
AI چیست


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد هوش مصنوعی

پایان نامه رشته علوم اجتماعی تحلیل مردم شناختی امامزاده های شهرستان خرم آباد (آیین ها و باورها و آداب و رسوم )

اختصاصی از فی لوو پایان نامه رشته علوم اجتماعی تحلیل مردم شناختی امامزاده های شهرستان خرم آباد (آیین ها و باورها و آداب و رسوم ) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه رشته علوم اجتماعی تحلیل مردم شناختی امامزاده های شهرستان خرم آباد (آیین ها و باورها و آداب و رسوم )


پایان نامه رشته علوم اجتماعی تحلیل مردم شناختی امامزاده های شهرستان خرم آباد (آیین ها و باورها و آداب و رسوم )

این فایل در قالب ورد و قابل ویرایش در 160 صفحه می باشد.

 

فهرست مطالب
فصل اول : کلیات
چکیده۲
مقدمه ۳
۱-۱بیان مسئله ۴
۱-۲اهمیت پژوهش۵
۱-۳اهداف پژوهش ۶
۱-۴سوالات پژوهش ۸
۱-۵تعریف مفاهیم۸
۱-۶تعریف رسانه هاو انواع رسانه ها ۹
۱-۷مقایسه رسانه های ارتباط جمعی بایکدیگر در ارتباط با مخاطبان ۱۰
۱-۸تعاریف مختلف ازرسانه های آموزشی توسط دانشمندان ۱۰
۱-۹رسانه های ارتباط جمعی وجامعه۱۱
۱-۱۰رسانه های ارتباط جمعی و قشر بندی اجتماعی و توسعه فرهنگی۱۲
۱-۱۱توزیع رسانه های ارتباط جمعی در جهان۱۴
۱-۱۲رسانه های ارتباط جمعی۱۵
۱-۱۳انواع رسانه های ارتباط جمعی به روش دیگر۱۵
۱-۱۴ارتباط جمعی یا عمومی۱۵
فصل دوم:
۲-۱تاریخچه رسانه ها۱۸
۲-۲پیدایش سینما،رادیو و تلویزیون۲۰
۲-۳تاریخچه پیدایش روزنامه ها۲۷
۲-۴سینما ،پیدایی و نظور آن۳۴
۲-۵تئاتر و مخاطبان۳۷
۲-۶تئاتر در شرق۳۸
۲-۷تئاتر در قبل از اسلام۳۹
۲-۸تئاتر پس از اسلام۴۰
۲-۹پژوهش در ارتباطات۴۵
۲-۱۰صدا و سیما و تعلیم و تربیت۵۷
۲-۱۱نقش رسانه های ملی در کشور های همسایه ایران۵۹
۲-۱۲نقش رسانه های غرب در تعلیم و تربیت۶۱
۲-۱۳نقش رسانه های ملی در جهان۶۴
۲-۱۴خلاصه ای از رسانه های آموزشی در ایران و جهان۶۵
۲-۱۵تئوریهای وسایل ارتباط جمعی یا رسانه ها۶۶
۲-۱۶مکتب مارکسیسم کلاسیک۶۷
۲-۱۷نظریه ی اقتصاد سیاسی رسانه ها۶۷
۲-۱۸مطالعات فرهنگی توده۶۸
۲-۱۹مکتب فرانکفورت۶۹
۲-۲۰نظریه های مربوط به مخاطبان رسانه ها:نظریه ی استحکام۶۹
۲-۲۱نظریه ی دو مرحله ای رسانه ها۷۰
۲-۲۲نظریه ی تزریقی رسانه ها۷۰
۲-۲۳نظریه ی برجسته سازی رسانه ها۷۰
۲-۲۴نظریه ی نیاز جویی رسانه ها۷۰
۲-۲۵نظریه ی وابستگی مخاطبان ۷۱
۲-۲۶نظریه ی موزاییکی رسانه ها۷۱
۲-۲۷نظریه ی سیستمی۷۱
۲-۲۸دیدگاههای پیشگامان رسانه ها ۷۴
۲-۲۹دیدگاه دیویدرایز من۷۵
۲-۳۰دیدگاه مارشال مک لوهان۷۶
۲-۳۱وظایف رسانه ها۷۶
۲-۳۲نقش تفریحی رسانه ها۷۷
۲-۳۳نقش های خبری رسانه ها۷۷
۲-۳۴نقش های همگن سازی رسانه ها۷۸
۲-۳۵نقش آگاه سازی رسانه ها ۷۸
۲-۳۶نقش تعلق اجتماعی رسانه ها۷۸
۲-۳۷دیدگاه های افراطی رسانه ها۷۹
فصل سوم : روش تحقیق
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها
۴-۱تلویزیون۸۴
۴-۲یونسکو و رادیو و تلویزیون۸۵
۴-۳نقش رادیو و تلویزیون در آموزش۸۶
۴-۴تاثیر تلویزیون بر خانواده ۸۷
۴-۵استفاده از تلویزیون در آموزش و پرورش۸۸
۴-۶نقش آموزشی تلویزیون۸۹
۴-۷تحقیق یک ایرانی درباره رادیو و تلویزیون و نقش تربیتی آن ها۹۱
۴-۸اینترنت(ویژگی ها ، کارکردها،مزایا)۹۲
۴-۹معایب اینترنت۹۴
۴-۱۰موقعیت ایران و ملل در حال توسعه در شبکه اینترنت۹۴
۴-۱۱نقش اینترنت در تعلیم و تربیت۹۵
۴-۱۲نقش اینترنت در دنیای نوجوانان۹۸
۴-۱۳نقش تلفن همراه در تعلیم و تربیت۱۰۱
۴-۱۴تلفن همراه در مدارس ایران۱۰۱
۴-۱۵فرهنگ سازی استفاده از تلفن همراه توسط آموزش و
پرورش۱۰۳
۴-۱۶یادگیری از طریق تلفن همراه۱۰۶
۴-۱۷رویکرد های یادگیری مبتنی بر تلفن همراه۱۰۷
۴-۱۸منظور از یادگیری تلفن همراه چیست؟۱۰۸
۴-۱۹از تلفن همراه چه چیزی میتوانیم یاد بگیریم؟۱۰۸
۴-۲۰برخی مزیت ها و محدودیت ها ی یادگیری تلفن همراه۱۰۹
۴-۲۱نتیجه گیری دربا ره تلفن همراه۱۰۹
۴-۲۲ماهواره چیست؟۱۱۱
۴-۲۳نحوه کار ماهواره ارتباطی۱۱۱
۴-۲۴تاریخچه ، مزایا و معایب ماهواره۱۱۴
۴-۲۵موقعیت ایران و ملل در حال توسعه در استفاده از ماهواره۱۱۵
۴-۲۶آموزش از طریق ماهواره و تجربه های جهانی۱۱۸
۴-۲۷توانایی کاربردآموزش از طریق ماهواره در کشور چین۱۱۹
۴-۲۸سینما و تئاتر و نقش تربیتی آن ها۱۱۹
۴-۲۹سینما و تلویزیون۱۲۰
۴-۳۰سینما و تلویزیون دو پدیده متمایز۱۲۱
۴-۳۱سینما و تلویزیون در برابر یکدیگر(رقابت درونی)۱۲۱
۴-۳۲نقش تربیتی سینما۱۲۲
۴-۳۳مذهب و سینما۱۲۴
فصل پنجم
۵-۱نتیجه گیری۱۲۶
۵-۲ پیشنهادات۱۲۹
۵-۳محدودیت های پژوهش۱۲۹
۵-۴ خلاصه۱۲۹
۵-۵منابع و ماخذ۱۳۸
چکیده به زبان لاتین۱۴۱

 

مقدمه:

آیین ها و باورهای عوام از نوع معیشت انسان برخاسته است و از گذشته های دور سینه به سینه و نسل به نسل به امروز رسیده و همچنان در بین مردم جاری و ساری است.این اشکال فرهنگ غیر مادی از سوی مردم با تغییر در احوال اجتماع و محیط تغییر شکل داده و باز زایی می شوند  در نهایت احساس هویت ملی را برای جامعه به ارمغان می آورند.در این بین برخی از این آیین ها و باورها در حوزه ی دین قرار دارند ,حوزه ای که جزء جدایی ناپذیر هر فرهنگی است و در فرهنگ مادی و غیر مادی ظهور یافته و با نظام های مختلف زندگی بشری مانند نظام خانواده , ازدواج و... تعامل دارد و می توان آن را گسترده ترین نهاد زندگی بشری دانست.

باور داشتهای مذهبی از ارکان هر دینی هستند و در هرجامعه ای بیانگر حقایق معینی که همه افراد آن جامعه صادقانه به آنها معتقدند.

 در فرهنگ ایرانی قبل از اسلام و در دیانت زرتشت پیامبر باستانی ایرانیان دستوراتی برای یاد کردن روح در گذشتگان مقرر شده است و این احترام به مردگان در خاطره ی قومی مردمان این سرزمین به یادگار باقی مانده است.  بعد از ورود اسلام و با توجه به همجواری ایران و موطن اصلی اسلام یعی کشورهای عربستان و عراق فعلی عده ی قابل توجه ای از نوادگان پیامبر اکرم (ص) که از جور حاکمان زمان خود به ستوه آمده بودند به این دیار سفر کرده و در نقاط مختلف پراکنده شده اند و حضور آنان در بین مردم باعث شد که خیلی زود با این امام زادگان انس بگیرند و پس از رحلت ایشان نیز نام و یادشان را گرامی دارند و ارواح آنان را واسط بین خود و خداوند برای کسب حاجاتشان قرار دهند.

لرستان پیشینه ای فراتاریخ دارد ، آثار مادی و معنوی این سرزمین، نمودگار این دیرینگی شکوهمند است. در این سزمین مفرغ و بلوط نیز تعداد زیادی از امام زادگان آرمیده اند و حتی در مواردی محل اقامت آن بزرگواران را که مدتی در آنجا می زیسته اند به شکل بقعه ساخته اند و مورد تکریم قرار می دهند و آیین ها و باورهای خاصی را در ارتباط با آنها دارند.

 این پژوهش شامل پنج فصل می باشد و تعداد پنج امام زاده موجود در شهرستان خرم آباد  مورد بررسی قرار گرفته  و سعی بر این بوده تا سر حد امکان به دیده ها و شنیده ها بسنده شود و از هر نوع قضاوت ارزشی پرهیز شود.باید توجه داشت که در این پژوهش ما  به صدق و کذب گزاره‌های دینی، ‏باورهای فرهنگی و به درست وغلط بودن ‏اعتقادات فرهنگی جامعه مورد مطالعه نمی پردازیم.

فصل اول شامل طرح تحقیق است که در آن اهداف, انگیزه ها,ضرورت, پرسشها , پیشینه و روش  تحقیق ذکر شده  است .

در فصل دوم بررسی اجمالی از جامعه ی مورد نظر صورت گرفته که شامل شناخت شهرستان خرم آباد از منظر جغرافیایی و آثار باستانی و تاریخی است.

در فصل سوم تعاریف و نقطه نظرات اندیشمندان انسان شناسی و جامعه شناسی درباره ی بنیان های ادیان ابتدایی و تعریف دین بیان شده و از نظریات کارکردگرایی و انسان شناسی نمادین و تفسیری به منظور تحلیل آیین ها و باورهای مذهبی استفاده شده است.

فصل چهارم به شناخت امام زاده های شهرستان خرم آباد از منظر  تاریخی, شجره شناسی, مکان جغرافیایی و معماری حرم آنها و نیزآیین ها و باورهایی که در باره هریک از آنها در بین مردم منطقه از گذشته ها تا کنون وجود داشته اختصاص دارد.

 نهاﻳﺘ در فصل پنجم به تجزیه و تحلیل مردم شناختی یافته های پژوهش پرداخته شده است.

بی شک این پژوهش نیز به نوبه ی خود دارای کاستی هایی است که امید است با راهنمایی اساتید فرزانه مرتفع گردد.

 

1-1 اهداف پژوهش:

به طور کلی می توان اهداف این پژوهش را به دو گروه کلی و جزئی تقسیم کرد.

هدف کلی: تحلیل مردم شناختی امام زاده های شهرستان خرم آباد (آئین ها و باورها)

هدف جزئی:

۱.شناخت آداب و رسوم و باورهای مذهبی و عامیانه مردم ساکن در این منطقه

٢.شناخت و بررسی تاثیرات باورهای مذهبی بر فرهنگ و زندگی آنان

۳.شناخت انگیزه های زیارت

 

1-2روش پژوهش:

نظر به این که این مطالعه بر اساس الگوی مطالعاتی مردم شناسی انجام می شود و موضوع مربوط به محل های خاصی یعنی امام زاده ها می باشد سعی شده است از روش مشاهده مستقیم مشارکتی که روشی ژرفانگر است استفاده شودو چرا که "مردم نگاری عمقی مبتنی بر ملاحظه دقیق و عمیق یک قبیله است که باید در عین حال کامل و جامع بوده و هیچ داده ای را از یاد نبرد."(عسگری خانقاه 1373 ص 88).  می توان گفت این شیوه بهترین روش برای مطالعه جامعه ی مورد تحقیق است.

علاوه بر این روش از روش کتابخانه ای و بررسی اسنادی و نیز مصاحبه به روش باز استفاده شده است

1-3 ابزارهای پژوهش:

در این پژوهش از ابزارهایی همچون دوربین عکاسی و فیلمبرداری و ضبط صوت نیز استفاده شده است.

 

 

1-4 پیشینه ی پژوهش:

در مورد موضوع مورد تحقیق پژوهش های در باب برخی از امامزاده ها در شهر مختلف ایران انجام شده که عبارتند از :

۱.هلیا بهرامی در پایان نامه کارشناسی خود تحت عنوان "تفسیر معنا شناختی زیارت امام زاد ها در عقاید مردم(مطالعه موردی امام زاد عینعلی و زینعلی)"به راهنمایی دکتر امیلیا نرسسیانس که در سال ١۳٨۶ در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران به این نتیجه رسیده است که آستان امام زادگان به عنوان یک نهاد معنوی-فرهنگی یک نهاد واسطه ای رفتارها آداب رسمها و نیز تابوهای ویژه ای را ایجاد می کند و با ایجاد یک فضای خاص قدسی زمان قدسی و کنشهای مخصوص را از جانب زائرین به همراه دارد.این ارتباط قدسی میان فضا و زائرین با یک انگیزه شخصی ایجاد می شود که از نیاز های متعارض کنشگران ناشی می شود.

٢.محمود رضائی صفر در پایان نامه ی خود در مقطع کارشناسی ارشد دردانشکده علوم اجتماعی و روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز  به راهنمائی جناب آقای دکتر فرجاد با نام       " تحلیل مردم شناختی گرایش مردم  به امام زاده ها و اماکن مقدس شهرستان زرن" علل فرهنگی گرایش مردم به امام زاده ها و اماکن مقدس را از دیدگاه مردم شناختی مورد بررسی قرار داده است و رفتن به این اماکن را از لحاظ روانی تامین کنند ینوعی احساس آرامش روحی در زائر می داند.

۳.رباب صادقی نژاد در پایان نامه کارشناسی به نام "باورها کنشهادر یک فضای قدسی(امام زاده صالح ابن موسی الکاظم ع )این طور بیان می کند که یک چنین مکان مقدسی شامل یک زمان خاص کنش خاص و فضای خاص خود است.آنچه تحت عنوان دین و مذهب از آن نام می بریم به ارتباط های معنوی معنا می دهد ارتباطی که بین کنشگر و فضا وجود دارد ارتباطی روحانی است.

۴.سارا پویا در پایان نامه ی کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با عنوان" بررسی باور های مردم شناختی امام زاده عبدالله و آمنه خاتون شهر اراک " از جمله کارکردهای باورها را کاهش از خود بیگاگی و رسیدن به اصل خویش می داند. به نظر او همان طور که روایت شده می توان به حبل الله دست یازید تا از گزند آفات در امان بود. از این رو گرایش به ائمه و توکل به خدا انسان را صبور می سازد و سبب می شود که با تائید باورها به خدا دل ببند.

۵.منصور یوسفی جولندان در پایان نامه کارشناسی ارشد خود در دانشکد ه علوم اجتماعی و روان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز با راهنمایی جناب آقای دکتر عسگری خانقاه تحت عنوان "نقش زیارتگاه ها در زندگی اقوام تالش به این نتیجه رسیده است که ایجاد آرامش روحی و روانی برای انسان ویژگی خاصی را برای این بقاع متبرکه در نزد مردم رقم زده و پیوند ناگسستنی مردم با این اماکن مقدس روحیه ی دین مداری و امید واری را تقویت کرده است.

 ۶.سرور وخشوری در پایان نامه کارشناسی ارشد خود در در دانشکده علوم اجتماعی و روان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز با راهنمائی جناب آقای دکتر سپهر با نام" بررسی اعتقادات و باورهای مذهبی شهرستان اردبیل"به این نتیجه رسیده است که انسانها به علت عدم شناخت از طبیعت و چگونگی برخورد با مشکلات زندگی در ابعاد مختلف نیاز به کسب آرامش روحی  و قدرت و انرژی لازم برای مبارزه تلاش دارد و در این راستا باورها به کمک او می شتابند.

 

1-5 ضرورت  پژوهش:

در زمینه تحلیل مردم شناختی امام زاده ها که از جمله اماکن مقدس در ایران هستند پژوهش هایی اندک انجام شده و بخصوص در شهرستان خرم آباد بنده  هیچ نوع پژوهشی را نیافتم که انجام شده باشد و با توجه به نقش تعیین کننده ی باورها و آیین های مذهبی در زندگی انسانها هرگونه مطالعه در این موارد می تواند راهگشا باشد و در شناخت کلی دین به منظور" بالا بردن فهم ما از نقش دین در جامعه تحلیل اهمیت  و تاثیر دین بر تاریخ بشری و شناخت جلوه های گوناگون دین و نیروهای اجتماعی تاثیر گذار و شکل دهنده آنهابه ما کمک کند.در هر صورت آنچه هست لزوم پرداخت به این مقوله ضرورتی انکار ناشیدنی است.

 

 

1-6 پرسشهای پژوهش:

١.چه نوع آیین هایی در این اماکن برگزار می شود و چه هدفی را دنبال می کند؟

٢.چه نوع باورهای نسبت به هریک از این امام زاده ها در بین مردم این منطقه وجود دارد؟

۳ .مردم چه چیز هایی را به عنوان نذی به امام زاده ها تقدیم می کنند؟

۴.چه روایاتی در بین مردم در باره این امام زاده ها حکایت می شود؟

۵. مردم چه باورهای درباره شفا بخشی این امام زاده ها دارند؟

۶.به غیر از ضریح امام زاده چه نمادهای مقدسی در ارتباط با امام زاده وجود دارد ؟

٧. چه نمادهای مذهبی (اشیاء و اعمال)در میدان تحقیق(امام زاده های شهرستان خرم آباد)دیده می شود و این نمادها از چه معنا بخشی برخوردار می باشند؟

٨. چه تفاوت هایی را می توان از گذشته تا به حال در آیین ها و باور مردم مشاهده کرد؟

۹. آیا می توان برای این آیین ها و باورها کارکرد هایی را قائل بود؟


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه رشته علوم اجتماعی تحلیل مردم شناختی امامزاده های شهرستان خرم آباد (آیین ها و باورها و آداب و رسوم )

پایان نامه کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری -بررسی نقش و عملکرد بازار خوی

اختصاصی از فی لوو پایان نامه کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری -بررسی نقش و عملکرد بازار خوی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری -بررسی نقش و عملکرد بازار خوی


پایان نامه کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری -بررسی نقش و عملکرد بازار خوی

این فایل در قالب ورد و قابل ویرایش در 225 صفحه می باشد.

 

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد  M.A گرایش : جغرافیا و برنامه ریزی شهری

 

مقدمه

    بازار در ایران نه تنها فضایی است برای خرید و فروش و تولید و عرضه کالاهای گوناگون بلکه در طی تاریخ نقش ها و کارکردهای متعددی شامل اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی ، فراغتی ، خدماتی ، مذهبی داشته است در شهرهای سنتی ایران ، بازار یکی از اجزاء اصلی هسته مرکزی شهر را تشکیل می دهد .

امروزه نیز بازارها کانون مبادله ، تولید کالا و تجمع فعالیتهای اجتماعی هستند و از نظر جایگاه قلب شهرهای ایران بشمار می روند . به طور کلی بازارها با عملکردها و نقش های گوناگون اقتصادی ، اجتماعی ، مذهبی و ... نماد کاملی از بنیانهای مدنی محسوب می شوند که طی سده ها شکل گرفته اند .

ساختمان بازار در شهرهای کهن ستون فقرات کالبدی شهر را تشکیل می داد و سایر عناصر مهم شهری مانند مسجد ، مدرسه ، تکیه ، حمام و ... را در بافت خود قرار می داد . در واقع در بافت شهرهای ایران هیچ چیز به اندازه بازار به خوبی ساماندهی نشده است . این نظم بی واسطه فضاهای گوناگون شهر را به بهترین وجه به همدیگر پیوند می دهد . امروزه پس از ورود اتومبیل و محصولات و تولیدات کارخانه ای به شهرها و انجام برخی تغییرات و دگرگونیها ساختار فضایی شهرها و مراکز اقتصادی و اجتماعی آنها دستخوش تغییرات بنیادی شده است . با این وجود هنوز بازارهای کهن ایران کم و بیش نقشهای کهن خود را در کنار نقشهای جدید در شهرها ایفا می کنند.

تحقیق حاضر تلاشی است در راه دستیابی به شناخت کلی از شهر خوی ، خصوصاً بازار این شهر که عنصر کلیدی اقتصاد آن می باشد و از چندین فصل مستقل به شرح ذیل تشکیل شده است :

  • در فصل اول چهارچوب تحقیق شامل بیان مسئله ، ضرورت و اهمیت تحقیق ، اهداف تحقیق ، سوالات تحقیق ، فرضیات تحقیق ، پیشینه تحقیق ، قلمرو مکانی – زمانی تحقیق ، مراحل و روش تحقیق ، محدودیت و مشکلات تحقیق ذکر شده است .
  • در فصل دوم ، ادبیات و مبانی نظری تحقیق مشتمل بر تعریف واژه بازار ، تئوریها و نظریه هایی که توسط اندیشمندان در رابطه با موضوع عنوان شده ، پیشینه تاریخی پیدایش بازارها ، سیر تکامل و تحول شهر و بازار در ایران ، عناصر کالبدی بازارهای سنتی ، شکل بازار در اقلیمهای مختلف ایران ، بازارها از نظر فرم و شکل فضای معماری ، عوامل موثر در ساخت اکولوژیکی و توزیع فضایی و نحوه استقرار اصناف و فعالیتها در بازارهای سنتی و عملکردها و نقش های مختلف بازار مورد بررسی قرار گرفته است .
  • فصل سوم به مطالعه شهر خوی که قلمرو جغرافیایی تحقیق محسوب می شود پرداخته شده است و از دو بخش جداگانه جغرافیای طبیعی شهر خوی و جغرافیای انسانی شهر خوی تشکیل شده است . که در هر کدام بطور جداگانه به مسائلی همچون موقعیت جغرافیایی شهر و اطراف آن ، موقعیت ارتباطی ، مسایل کلی زمین شناسی ، نوپوگرافی شهر ، شیب زمین ساختار زمین ، آب و هوا ، بارش ، دما ، روزهای یخبندان ، فشار و باد ، تابش آفتاب ، وجه تسمیه و گذشته تاریخی شهر ، موقعیت سیاسی – اداری ، ساختار جمعیتی شهر ، تحولات جمعیتی شهر ، تغییرات تعداد و بعد خانوار ، ترکیب سنی و جنسی و درصد باسوادی در شهر ، میزان مهاجرین وارد شده به شهر ، ویژگیهای اقتصادی شهر ، ساختار اقتصادی ، اشتغال و ضریب تکفل در شهر پرداخته شده است .
  • فصل چهارم در ابتدا این فصل پس از مطالعات مختصر در مورد پیدایش شهر خوی و چگونگی توسعه شهر و روند آن در ادوار گذشته و تاثیر جاده ابریشم بر توسعه شهر و بازار خوی ، توضیحاتی در مورد اقدامات شهرسازی انجام گرفته در شهر و اثرات آن بر روی بافت قدیمی شهر و بازار خوی و عناصر و اجزاء اصلی شهر داده شده ، سپس با شناخت کلی از بازار به بررسی روند تغییرات کالبدی آن ، برخی عناصر آن ، خصوصیات معماری و مصالح ساختمانی بکار رفته در آن ، کاربری و نوع واحدهای تجاری و نحوه مالکیت آنها ، تاسیسات و تجهیزات بازار ، مسائل و مشکلات بازار نقش و عملکردهای مختلف بازار خوی پرداخته شده و در آخر توضیحاتی در مورد برخی نتایج پرسشنامه ها ارائه گردیده است .
  • فصل پنجم در فصل آخر ابتدا به بررسی و اثبات و پاسخ دو فرضیه موجود با استفاده از نتایج پرسشنامه ها پرداخته و برای هر کدام یک نتیجه گیری شده و سپس یک نتیجه گیری کلی از پایان نامه جمع آوری شده و در آخر پیشنهاداتی در جهت برطرف کردن نواقص و مشکلات بازار ارائه شده است .

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                          صفحه

مقدمه

فصل اول : چهار چوب تحقیق

1-1- بیان مسئله................................ 2

1-2- ضرورت و اهمیت تحقیق ...................... 4

1-3- اهداف تحقیق .............................. 5

1-4- سوالات تحقیق .............................. 5

1-5- فرضیات تحقیق ............................. 5

1-6- پیشینه تحقیق ( ادبیات مربوطه ) ........... 6

1-7- قلمرو مکانی زمانی تحقیق ............... 10

1-8- مراحل و روش تحقیق ....................... 10

1-9- محدودیت و مشکلات تحقیق.................... 11

 1-10- تعریف واژه بازار ...................... 11

فصل دوم : ادبیات و مبانی نظری تحقیق

2-1- تئوریها و نظریه های تحقیق................ 16

     2-1-1-نظریه اقتصادی شهر بعنوان یک بازار . 16

     2-1-2- نظریه رابرت دیکنسون ( نظریه ساخت عمومی شهرها )   17

     2-1-3- نظریه ارنست برگس ( ساخت شهر بصورت دوایر متحد المرکز ) .............................................. 18

     2-1-4- نظریه مکان مرکزی والترکر پستالر .. 19

     2-1-5- نظریه گوشاو و جووانی ............. 21

     2-1-6- نظریه زیبا سازی ( شهر سازی تعویضی ) تجربه پاریس 21

2-2- پیشینه تاریخی پیدایش بازارها ............ 24

2-3- سیر تکامل و تحول شهر و بازار در ایران ... 26

     2-3-1- دوره صفویه ( قرن 11 تا 13 هجری قمری )    26

     2-3-2- دوره قاجار ....................... 28

     2-3-3- دوره پهلوی ....................... 30

     2-3-4- از انقلاب اسلامی تا حال ............ 32

2-4- عناصر کالبدی بازارهای سنتی .............. 33

     2-4-1- حجره و دکان ...................... 36

     2-4-2- مجموعه های سر پوشیده ............. 37

     2-4-2-1- تیم ............................. 37

     2-4-2-2- تیمچه ........................... 37

    2-4-3- خان یا سرا ........................ 37

    2-4-4- راسته ............................. 39

    2-4-5- چهار سو یا چهار سوق ............... 40

2-5- عناصر تجاری و تولیدی .................... 41

     2-5-1- کارگاه ها ........................ 41

     2-5-2- قیصریه ........................... 41

2-6- عناصر با نقش انباری ..................... 42

    2-6-1- خانبار ، خان انبار ................ 42

    2-6-2- کاروانسرا یا سرا .................. 42

2-7- عناصر مذهبی ، اجتماعی ، فرهنگی و خدماتی . 44

     2-7-1- مسجد ............................. 44

     2-7-2- حمام ............................. 45

2-8- عناصر ارتباطی و حفاظتی .................. 46

     2-8-1- میدان ............................ 46

     2-8-2- گذر .............................. 47

     2-8-3- در و دروازه ...................... 48

2-9- شکل بازار در اقلیم های مختلف ایران ( ریخت شناسی اقلیمی بازار ) .............................................. 48

     2-9-1- بازارهای مناطق مرطوب و پر باران کرانه های جنوبی در پای خزر .......................................... 49

     2-9-2- بازارهای مناطق گرم و مرطوب سواحل جنوبی ایران     50

     2-9-3- بازارهای نواحی سرد و کوهستانی و مرتفع    51

     2-9-4- بازار در مناطق گرم و خشک و دشت های فلات ایران     52

2-10- بازارها از نظر فرم و شکل فضای معماری ... 56

     2-10-1- بازارهای منظم ( طراحی شده یا دارای طراحی معمارانه ) 56

     2-10-1-1- بازارهای خطی یا طولی ( یک بعدی یا تک محوری )   57

     2-10-1-2- بازارهای گسترده ( چند محوری یا دو بعدی ) 57

     2-10-2- بازارهای نا منظم ( خودرو یا طراحی نشده یا بدون طراحی معمارانه ) ................................... 57

2-11- عوامل مؤثر در ساخت اکولوژیکی و توزیع فضایی و نحوه استقرار اصناف و

 فعالیتها در بازارهای سنتی.................... 58

     2-11-1- جاذبه و کشش اصناف و راسته های تخصصی     59

     2-11-2- ویژگیها و خصوصیات هر صنف و فعالیت 60

     2-11-3- همگرایی فعالیتهای همنوع و هماهنگ و سازگاری آنها 60

     2-11-4- واگرایی فعالیتهای ناسازگار ( تفکیک و جدایی فعالیتهای ناسازگار ) ................................... 62

     2-11-5- همبستگی و گرایش های قومی ، مذهبی و نژادی    63

     2-11-6- امنیت و حفاظت .................... 64

2-12- عملکردها و نقش های مختلف بازار ......... 66

     2-12-1- نقش و عملکرد اقتصادی بازار ....... 67

     2-12-2- نقش و عملکرد اجتماعی بازار ....... 68

     2-12-3- نقش و عملکرد مذهبی فرهنگی بازار 69

     2-12-4- نقش و عملکرد سیاسی بازار ......... 71

     2-12-5- نقش و عملکرد کالبدی ارتباطی بازار     73

فصل سوم : بستر جغرافیایی تحقیق و سیر استقرار شهر خوی

3-1- جغرافیای طبیعی شهر....................... 77

     3-1-1- موقعیت جغرافیایی شهر و اطراف آن .. 77

     3-1-2- موقعیت ارتباطی شهر ............... 82

     3-1-3- مسائل کلی زمین شناسی ............. 82

     3-1-3-1- توپوگرافی شهر خوی ............... 82

     3-1-3-2- شیب زمین ........................ 83

     3-1-3-3- ساختار زمین ..................... 84

     3-1-4- آب و هوا ......................... 84

     3-1-4-1- بارش ............................ 84

     3-1-4-2- دما ............................. 87

     3-1-4-3- روزهای یخبندان .................. 88

     3-1-4-4- فشار و باد ...................... 89

     3-1-4-5- تابش آفتاب ...................... 90

3-2- جغرافیای انسانی شهر خوی ................. 91

     3-2-1- وجه تسمیه ........................ 91

     3-2-2- گذشته تاریخی ..................... 92

     3-2-3- موقعیت سیاس اداری ............... 93

     3-2-4- ساختار جمعیتی شهر خوی ............ 94

     3-2-4-1- تحولات جمعیتی شهر خوی ............ 94

     3-2-4-2- تغییرات بعد خانوار در شهر خوی ... 95

     3-2-4-3- ترکیب سنی وئ جنسی و درصد باسوادی در شهر خوی    97

     3-2-4-4- میزان مهاجرین وارد شده به شهر خوی در طی دهه 1375 1365 .............................................. 99

     3-2-5- ویژگیهای اقتصادی شهر خوی ......... 103

     3-2-5-1- ساختار اقتصادی ، اشتغال و ضریب تکفل در شهر خوی 103

فصل چهارم : مطالعه ویژگیهای ساخت و سازمان کالبدی بازار سنتی شهر خوی

4-1- پیدایش شهر و چگونگی توسعه شهر و روند آن در ادوار گذشته 108

4-2- جاده ابریشم و نقش و تاثیر آن بر شهر و بازار خوی     121

4-3- شروع اقدامات شهر سازی جدید و اثرات آن بر روی بافت قدیمی شهر خوی و

 بازار آن و عناصر و اجزاء اصلی شهر............ 126

     4-3-1- تاثیر بر روی بافت قدیمی شهر ...... 127

     4-3-2- تاثیر بر روی بافت بازار .......... 130

     4-3-3- تاثیر بر سایر فضاها و عناصر قدیمی شهر    133

4-4- شناخت کلی از بازار ...................... 136

4-5- شبکه های دسترسی به بازار ................ 141

4-6- روند تغییرات کالبدی بازار ............... 146

4-7- عناصر بازار ............................. 148

     4-7-1- مغازه ها و حجره ها ............... 148

     4-7-2- راسته ها ......................... 149

     4-7-3- حمام ها .......................... 151

     4-7-4- اماکن مذهبی ...................... 152

     4-7-5- کاروانسراها ...................... 160

4-8- بررسی جغرافیایی خصوصیات معماری و مصالح ساختمانی بکار رفته در بازار ........................................ 164

     4-8-1- وضعیت معماری و مصالح بکار رفته ... 165

     4-8-2- وضعیت سقف و پشت بام دکانها ....... 166

     4-8-3- وضعیت کف بازار.................... 167

     4-8-4- وضعیت شیب بازار .................. 168

4-9- کاربری و نوع واحدهای تجاری بازار ........ 168

4-10- نحوه مالکیت واحدهای تجاری بازار ........ 170

4-11- تاسیسات و تجهیزات بازار ................ 171

     4-11-1- آب .............................. 171

     4-11-2- برق ............................. 173

     4-11-3- گاز ............................. 173

     4-11-4- تلفن ............................ 173

     4-11-5- سیستم دفع فاضلاب ................. 174

     4-11-6- انشعابات آتش نشانی .............. 174

     4-11-7- سرویس های بهداشتی عمومی ......... 175

     4-11-8- وسایل سرمایشی و گرمایشی ......... 175

     4-11-9- امکانات رفاهی ................... 175

4-12- آسیب شناسی و بررسی مشکلات بازار خوی و راهکارهای دفع آن 176

     4-12-1- مشکلات کالبدی بازار خوی .......... 176

     4-12-1-1- رطوبت و ترک ................... 176

     4-12-1-2- سقفها ......................... 176

     4-12-1-3- کف سازی ....................... 177

     4-12-1-4- مشکلات تاسیساتی ................ 177

     4-12-1-5- مسائل و مشکلات ترافیکی ......... 178

     4-12-2- مشکلات حرکتی بازار خوی ........... 178

4-12-2-1 عدم باراندازهای مناسب در اطراف بازار. 179

     4-12-3- مشکلات اقتصادی بازار خوی ......... 179

      4-12-4- مشکلات اجتماعی بازار خوی......... 181

      4-12-5- مشکلات بصری بازار خوی ........... 182

      4-12-6- مطالعات رفع مشکلات و آسیب ها .... 182

4-13- نقش ها و عملکردهای بازار خوی ........... 184

     4-13-1- نقش و عملکرد تجاری اقتصادی بازار خوی 184

     4-13-2- نقش و عملکرد اجتماعی سیاسی بازار خوی 185

     4-13-3- نقش و عملکرد مذهبی فرهنگی بازار خوی   186

     4-13-4- نقش و عملکرد کالبد ارتباطی بازار خوی    187

4-14- نتایج پرسشنامه ها ...................... 188

فصل پنجم : پاسخ به فرضیات ، نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1- پاسخ فرضیات ............................. 210

5-1-1 -  فرضیه اول ........................... 201

نتیجه ........................................ 210

5-1-2- فرضیه دوم ............................. 210

نتیجه ........................................ 112

5-2- نتیجه گیری............................... 213

5-3- پیشنهادات ............................... 215

منابع و مآخذ ................................. 220

منابع خارجی................................... 224

عکس ها........................................ 225

ضمائم


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری -بررسی نقش و عملکرد بازار خوی

تحقیق در مورد ساختن پایگاه داده

اختصاصی از فی لوو تحقیق در مورد ساختن پایگاه داده دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد ساختن پایگاه داده


تحقیق در مورد ساختن پایگاه داده

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحات:  16


فهرست مطالب :

ساختن یک پایگاه داده
ساختن یک پایگاه داده جدید
برای ساختن یک پایگاه داده جدید
تنظیم ویژگیهای پایگاه داده
طراحی پایگاه داده
مدیریت پایگاه داده
برای افزودن یک ستون کاراکتری به جدول
افزودن ستون به یک جدول
برای افزودن یک ستون عددی به جدول
ساختن ایندکس‌ها
برای تغییردادن نام ایندکس
نگه داری ایندکس‌ها
از بین بردن ایندکس ها
برای جذف یک ایندکس
کپی و جابه جا کردن اطلاعات
استفاده از ویزارد DIS Export



درمحیط SQL Server، شما می‌توانید جداول ،نماها ودیگر اشیا مربوط به یک سری از اطلاعات درون یک پایگاه داده راذخیره کنید .بنابراین اولین قدم درپیاده سازی یک برنامه کاربردی اطلاعاتی ،ساختن پایگاه داده آن است که روش انجام این کار رادراین قسمت یاد خواهید گرفت .
برای یک پایگاه داده منطقی ،SQL Server دوفایل می‌سازد: یکی برای اشیاءویکی برای ثبت تراکنشهای انجام شده .

ساختن یک پایگاه داده جدید
برای انجام این کار می توانید روی پوشه Data bases راست کلیک کرده ودستور NEWdata base را ازمنوی زمینه انتخاب کنید .ولی ساده تر این است که ازویزارد creat data base استفاده نمایید .


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد ساختن پایگاه داده