فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه آشنایی با شبکه های بی سیم حسگر - در قالب ورد 100 صفحه

اختصاصی از فی لوو پایان نامه آشنایی با شبکه های بی سیم حسگر - در قالب ورد 100 صفحه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

چکیده :

در حدود دو دهه قبل زمانی که ایده شبکه­های حسگر بی­سیم مطرح گردید، تحقیق و پیاده­سازی، با تکنولوژی آن روز، بیشتر به یک رویا شباهت داشت.  ولی با پیشرفت سال­های اخیر دست­یابی به چنین  شبکه­هایی دور از ذهن نیست .

شبکه­های حسگر بی­سیم نسل جدیدی از شبکه می­باشد، این شبکه از تعداد زیادی گره ارزان قیمت تشکیل شده، ارتباط بین گره­ها از طریق امواج الکترومغناطیسی صورت می­پذیرد. هدف اصلی در این شبکه­ها، جمع­آوری اطلاعاتی در مورد محیط پیرامون حسگرهای می­باشد.

در حالت کلی توپولوژی شبکه نقش حیاتی در ظرفیت، قابلیت اطمینان و مصرف انرژی شبکه دارد، از این رو باید توپولوژی شبکه به دقت بررسی شده و تا آنجا که امکان پذیر است به صورت بهینه طراحی گردد.

شبکه­های حسگر بی­سیم بدلیل امکان قرار گرفتن درمحیط­های خشن بسیار حساس و آسیب­پذیر به انواع بسیاری از حملات داخل یا خارج از شبکه می­باشند. برای محافظت از WSN در برابر انواع مختلف آسیب پذیری، مکانیزم­های پیشگیرانه مانند رمزنگاری و احراز هویت را به منظور جلوگیری از نفوذ برخی انواع حملات می­توان بکار برد. این نوع مکانیزم­های پیشگیری به عنوان اولین خط دفاعی برای WSN بشمار می­آیند. برخی از حملات مانند sinkhole و wormholes را با استفاده از این نوع مکانیزم پیشگرانه نمی­توان تشخیص داد. همچنین این مکانیزم­ها صرفاً برای جلوگیری از حملات خارج از شبکه موثر هستند و پیشگیری حملات داخل شبکه را تضمین نمی­کنند.

در فصل اول ابتدا به بررسی شبکه­های بی­سیم حسگر پرداخته،سپس در فصل دوم پروتکل­های مسیریابی برای شبکه­های بی­سیم حسگر بیان می­گردند. در فصل سوم حملات و اقدامات متقابل و مسیریابی در شبکه­های بی­سیم توضیح داده می­شود.

واژه­های کلیدی: امنیت، شبکه­های حسگر بی­سیم، حملات، مسیریابی، WSN، sinkhole، wormholes.


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه آشنایی با شبکه های بی سیم حسگر - در قالب ورد 100 صفحه
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.