فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله ورزش و تأثیر آن بر دستگاههای بدن

اختصاصی از فی لوو مقاله ورزش و تأثیر آن بر دستگاههای بدن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله ورزش و تأثیر آن بر دستگاههای بدن


مقاله ورزش و تأثیر آن بر دستگاههای بدن

در سال 1973 برای نشان دادن اثر ورزش در بیماری قلبی ، تحقیق روی 16882 نفر مرد کارمند ، بین سنین 45 تا 64 سال صورت گرفت. افراد مورد مطالعه، گزارشی از فعالیت های اوقات بیکاری از جمله ورزش تهیه کردند. در سالهای بعد روشن شد آنان که کمتر ورزش می کردند ، بیشتر به حمله قلبی مبتلا می شدند. ورزشهای سبک مانند پاک کردن اتومبیل ، انجام کارهای خانه و کوتاه کردن چمنها به مقدار کم مؤثرند. ورزشهای مؤثر عبارت بودند از فعالیت های شدیدی نظیر دویدن ، دوچرخه سواری ، بازی فوتبال که حدأقل در هر مرتبه 30 دقیقه ادامه داشتند.

در نتیجه ورزش، جریان خون سریع می شود و از رسوب کردن چربی در جدار سرخرگها جلوگیری به عمل می آید. همچنین ممکن است ورزش سرخرگها را عریض تر و انشعابات آنها را زیادتر کند.

شواهد موجود نشان می دهد که ورزش شدید در دوران بلوغ بر توانایی قلب می افزاید.

ورزش یا فعالیت بدنی به مدت تقریبی 1 ساعت ، که ضربان قلب را تا 140 بار در دقیقه افزایش دهد، به بزرگ شدن بطنها کمک می کند. ورزش شدید و فعالیت بدنی سنگین ، که ضربان نبض را تا 180 بار در دقیقه برساند ، سبب ضخیم شدن عضله قلب شده و توانایی خون رسانی آن را بالا می برد.

ورزش جریان خون را در ماهیچه ها افزایش می دهد و به دفع مواد زاید کمک می کند. در موقع ورزش ، ماهیچه های بدن منقبض می شوند و روی سیاهرگ ها و رگ های لنفی فشار می آورند و به برگشت خون و لنف به قلب کمک می کنند. نفس عمیق در موقع ورزش برای ششها مفید است. با ورزش کردن ، اشتهای به غذا زیاد می شود و بدین ترتیب به گوارش غذا کمک می شود. سپس با توجه به آمار و شواهد موجود بهترین و مطمئن ترین راه برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری های گوناگون در دنیای ماشینی امروز پرداختن به ورزش است

 

 

 

 

 

 

 

این مقاله به صورت  ورد (docx ) می باشد و تعداد صفحات آن 37صفحه  آماده پرینت می باشد

چیزی که این مقالات را متمایز کرده است آماده پرینت بودن مقالات می باشد تا خریدار از خرید خود راضی باشد

مقالات را با ورژن  office2010  به بالا بازکنید


دانلود با لینک مستقیم


مقاله ورزش و تأثیر آن بر دستگاههای بدن
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.