فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فصل سوم: ایمنی ساختمان در مقابل زلزله

اختصاصی از فی لوو فصل سوم: ایمنی ساختمان در مقابل زلزله دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فصل سوم: ایمنی ساختمان در مقابل زلزله ، ورد 13 صفحه

 

ایمن سازی یا مقاوم سازی:

چرا ما در اینجا از واژه ایمن سازی استفاده می‌کنیم؟ آیا مقاوم سازی بهتر است؟ چه تفاوتهایی دارند؟

«مقاوم سازی» به معنی بیشتر کردن مقاومت تمام و یا قسمتی از ساختمان است به این مفهوم که بتواند نیروهای بیشتری را تحمل کند و اگر به زبان خودمانی بگوییم، بتواند در برابر زلزله‌های بزرگتری فرو نریزد!

«ایمن‌سازی»به معنای این است که اقداماتی در حین ساخت و یا بعد از ساخت و در حین بهره‌برداری و استفاده از ساختمان انجام دهیم که محیط ساختمان در حین زلزله دارای ایمنی حداکثر(ایمنی جانی برای ساکنان) باشد. در ایمن‌سازی ما مستقیماً با ‌اینکه چه بلایی سر ساختمان می‌آید کاری نداریم. این ساکنین هستند که برای ما مهم هستند. ممکن است اقداماتی که انجام می‌دهیم هیچ ربطی هم به اسکلت ساختمان نداشته باشد.

چه بسیار ساختمانهای مقاومی که هیچ‌گونه ایمنی در حین زلزله برای ساکنان ندارد و چه بسیار ساختمانهایی که در عین مقاومت کم ایمنی کافی برای جان ساکنین را دارند.

نکته: پس از این به بعد آگاهانه از واژه«ایمن‌سازی»و«مقاوم‌سازی» استفاده می‌کنیم.

ایمن‌سازی:

بسیاری از مردم بر این باورند که فقط تیر و ستون و دیوار و سقف هستند که می‌توانند بهنگام زلزله و تخریب محل سکونت و کار، آسیب رسان باشند در حالی است که باید توجه داشته باشم که فرو افتادن یک کمد، کتابخانه و و نیز می‌توانند به نوبه خود خطرناک و حتی مرگ‌آور باشد شیشه‌های ساختمانها در صوت وقوع زلزله، بدلیل تغییر شکل قاب آنها می‌کشند و همچون گیوتینی بر سر افراد(چه در داخل و چه در خارج محل)فرو می ریزد ایمن‌سازی شامل طیف وسیعی از فعالیتهایی است که منجر به ایمن شدن محل می‌گردد، و این طیف وسیع از ایمن سازی اشیاء و دکوراسیون گرفته تا مقاوم سازی تیر و ستون را شامل می‌شود.

آیا ایمن‌سازی موثر است:

 


دانلود با لینک مستقیم


فصل سوم: ایمنی ساختمان در مقابل زلزله
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.