فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ارزیابی پارامترهای موثر در طراحی براساس عملکرد لرزه ای قاب های بلند مرتبه فولادی با مهاربند برون محور

اختصاصی از فی لوو ارزیابی پارامترهای موثر در طراحی براساس عملکرد لرزه ای قاب های بلند مرتبه فولادی با مهاربند برون محور دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

ارزیابی پارامترهای موثر در طراحی براساس عملکرد لرزه ای قاب های بلند مرتبه فولادی با مهاربند برون محور


ارزیابی پارامترهای موثر در طراحی براساس عملکرد لرزه ای قاب های بلند مرتبه فولادی با مهاربند برون محور

• پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان: ارزیابی پارامترهای موثر در طراحی براساس عملکرد لرزه ای قاب های بلند مرتبه فولادی با مهاربند برون محور  

• دانشگاه تربیت مدرس  

• استاد راهنما: دکتر فرهاد دانشجو  

• پژوهشگر: مسعود ولی پور  

• زمستان 1382

• فرمت فایل: PDF و شامل 151 صفحه

 

چکیــــده:

یکی از روش‌های مجاز در طراحی براساس عملکرد، روش طیف ظرفیت می‌باشد که در این پایان نامه از این روش استفاده شده است. این روش که اساس آن نخستین بار توسط FREEMAN در سال 1975 بنا نهاده شده است، حداکثر پاسخ سازه را با در نظر گرفتن ظرفیت سازه و نیاز حرکت شدید زمین بر مبنای طیف‌های شتاب و تغییر مکان برآورد می‌کند. در این روش ابتدا باید هدف طراحی که عبارت است از کسب یک سطح عملکرد معین تحت یک زلزله خاص، مشخص گردد. هدف طراحی براساس موقعیت نقطه عملکرد که در واقع نشان دهنده نقطه تلاقی طیف ظرفیت سازه با طیف زلزله می‌باشد، تعیین می‌شود.

هدف از انجام این تحقیق ارزیابی پارامترهای موثر در عملکرد لرزه‌ای قاب‌های بلند مرتبه فولادی با مهاربند برون محور بر اساس بررسی تغییرات نقطه عملکرد می‌باشد. همچنین با توجه به اینکه در برنامه (DRAIN-2DX) امکان تعریف تیر پیوند به صورت یک المان برشی وجود ندارد، تهیه یک برنامه و یک روش برای افزایش قابلیت DRAIN-2DX جهت تعریف المان برشی نیز مدنظر بوده است.

جهت رسیدن به این اهداف، 35 قاب در 5 نوع شامل هفت قاب، هفت قاب 6 طبقه 5 دهانه، هفت قاب 8 طبقه 3 دهانه، هفت قاب 8 طبقه 5 دهانه، هفت قاب 10 طبقه 3 دهانه، براساس آئین نامه‌های 2800 و 519 بارگذاری و براساس آئین نامه AISC-ASD89 طراحی گردیدند. جهت مدل سازی قاب‌های EBF با مکانیزم گسیختگی برشی، تیر پیوند را توسط یک تیر الاستیک که در دو انتهای آن یک سری فنرهای انتقالی و دورانی با نمودار مصالح دو خطی در نظر گرفته شده است، مدل سازی گردیدند. فنرهای انتقالی عملاً رفتار غیرخطی جان و فنرهای پیچشی رفتار غیرخطی بال را مدل سازی می‌نمایند. جهت مدل سازی مفصل‌های خمشی و برشی از المان اتصال جابجایی یا پیچشی به شکل فنر ساده استفاده شده است. با آنالیز قاب‌ها به روش طیف ظرفیت به بررسی نقطه عملکرد قاب‌ها در اثر تغییر طول تیر پیوند، سختی تیر پیوند، تعداد دهانه و تعداد طبقات پرداخته شد. با افزایش طول تیر پیوند، عملکرد قاب از حد عملکردی به سوی عملکرد ایمنی جانی تغییر می‌کند. با افزایش سختی تیر پیوند، عملکرد قاب از حد عملکردی به سمت عملکرد کامل حرکت می‌کند. با افزایش تعداد طبقات، سرعت تغییر در عملکرد قاب با توجه به تغییر در طول تیر پیوند سریع‌تر می‌شود. با افزایش تعداد طبقات، سرعت تغییر در عملکرد قاب با توجه به تغییر در طول تیر پیوند سختی تیر پیوند سریع‌تر می‌شود. برای تیر پیوند با طول ثابت، با افزایش تعداد طبقات عملکرد قاب ضعیف‌تر می‌شود و هر چه طول تیر پیوند بزرگتر باشد نرخ کاهش عملکرد سریع‌تر می‌گردد. برای تیر پیوند با سختی ثابت، با افزایش تعداد طبقات عملکرد قاب ضعیف‌تر می‌شود، و هر چه سختی تیر پیوند بزرگتر باشد، نرخ کاهش عملکرد کندتر می‌گردد.

 

از طریق یکی از لینک‌های زیر می‌توانید اقدام به دریافت فایل نمونه کنید و جهت دریافت فایل کامل از بخش پرداخت و دانلود اقدام نمایید.

برای دریافت نمونه نمایشی شامل 20 صفحه نخست پایان نامه کلیک کنید.

برای مشاهده آنلاین و دریافت فایل نمونه کلیک کنید.

 ______________________________

** توجه: خواهشمندیم در صورت هرگونه مشکل در روند خرید و دریافت فایل از طریق بخش پشتیبانی در سایت مشکل خود را گزارش دهید. **

** توجه: در صورت مشکل در باز شدن فایل PDF ، نام فایل را به انگلیسی Rename کنید. **

** درخواست پایان نامه:

با ارسال عنوان پایان نامه درخواستی خود به ایمیل civil.sellfile.ir@gmail.com پس از قرار گرفتن پایان نامه در سایت به راحتی اقدام به خرید و دریافت پایان نامه مورد نظر خود نمایید. **


دانلود با لینک مستقیم


ارزیابی پارامترهای موثر در طراحی براساس عملکرد لرزه ای قاب های بلند مرتبه فولادی با مهاربند برون محور
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.