فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

موتورهای جستجوگر اینترنت

اختصاصی از فی لوو موتورهای جستجوگر اینترنت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

موتورهای جستجوگر اینترنت


موتورهای جستجوگر اینترنت

41 اسلاید

Øچکیده:
Ø
Øمقاله حاضر کنکاش درباره موتورهای جستجو گر اینترنت.موتورهای جستجو طبقه بندی و دسترسی به اطلاعات را ساده میسازند.
Øاینترنت خصوصا وب منبع عظیمیاز اطلاعات است که روز به روز بر حجم آن افزوده شود. در حال حاضر میلیونها صفحه که اطلاعات فراوانی از موضوعات مختلف را در بر دارند بر روی سرویس دهنده های مختلف جا خوش کرده اند و این در حالی است که هر روز نیز بر حجم این اطلاعات افزوده میشود.
Øجنبه مثبت وب این است که اطلاعات فراوانی را در موضوعاتی بسیار گسترده, ارایه میدهد اما جنبه منفی آن این است که اگر کاربری دنبال موضوعی خاص باشد, کدام صفحه را بخواند؟ از میان میلیونها صفحه موجود, کدام صفحه و یا صفحات نیاز او را برآورده میکند؟
Øدر چنین مواقعی کاربران سراغ موتورهای جستجوگر میروند. آمارهای رسمینشان میدهد که افراد بسیاری سفر در دنیای وب را با موتورهای جستجو گر آغاز میکنند.
Øموتور جستجو گر سایتی است که با گرفتن عبارتی مختصر, کاربر را با لیستی از سایتها روبه رو میکند که به موضوع مورد علاقه او مرتبط است. موتور جستجو گر سایتی است که برای کمک به کاربران در یافتن اطلاعات موجود در سایر سایتها طراحی شده است. بسیاری از آنها ابتدا تنها پروژه های دانشگاهی بوده اند نظیر:
ØGoogle, Inktomi, Yahoo
Øوقتی یک کاربر عبارتی را جستجو میکند, موتور جستجو گر لیستی از سایتها را نشان میدهد که تعداد آنها از چند مورد تا میلیونها صفحه متغیر است. سایتهایی که موتور جستجو گر به عنوان نتایج جستجویش نشان میدهد بر حسب میزان ارتباط با موضوع جستجو شده به ترتیب نزولی لیست میشوند.
Øبه عبارت دیگر سایتی که به عنوان اولین نتیجه جستجو معرفی میشود, مرتبط ترین سایت به عبارت جستجو شده از دید آن موتور جستجوگر بوده است.
Øهر چه بر محبوبیت وب افزوده میگردد نیاز به بایگانی کردن اطلاعات آن نیز بیشتر میشود. موتور نیاز به سرعت در اختیار کاربران قرار میدهد.
Øبدون موتور جستجو گر, وب تنها به بخش کوچکی از موفقیت امروزی خود دست مییافت, زیرا موتور جستجو گر وب را به رسانه ای قابل استفاده برای همه کس کرده است چرا که از هیچ کس توقع نمیرود که آدرسهای بسیاری از سایتهای مختلف را به یاد آورده آنچه که تمام موتورهای جستجو گر انجام میدهند. (با درجات متفاوتی از موفقیت), فراهم آوردن یک وسیله جستجوی ساده است.
Ø

دانلود با لینک مستقیم


موتورهای جستجوگر اینترنت
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.