فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تبعیض نژادی

اختصاصی از فی لوو تبعیض نژادی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تبعیض نژادی


تبعیض نژادی

22 صفحه

تبعیض نژادی ؛ توهینی به جامعه آزاد


مروری بر تاریخ تبعیض نژادی در امریکا

ایالات متحده عملا در طول تاریخ خود مجبور بوده برای حل مسائل مختلف که بر سرنوشت اقلیت ها و سایر گروه های محروم تاثیر داشته ، با این نوع سوالات رودررو شود. سوالاتی از مبارزه دردناک با برده داری و بقایای آن گرفته تا گسترش ملی به صورت های دیگر تبعیض غیرنژادی ، تا کوشش هایی در جهت تعیین و تضمین یک زمینه رقابتی مساوی برای امریکایی های معصوم تا کوشش های اخیر که حقوق های مربوط به زندگی خصوصی تحت حفاظت های قانونی را در بر می گیرد.
    هنگامی که ملت امریکا دویستمین سالگرد تصویب قانون اساسی خود را در سال های 1980 جشن گرفت «سارگود مارشال » که در سال 1967 به عنوان اولین و تنها سیاهپوستی که برای خدمت در دادگاه عالی برگزیده شده بود، اظهار داشت که اعضای نژاد او دلایل کمی برای ستودن تصویب قانون اساسی اصلی می یابند. مارشال گفته بود که به جای آن سیاهپوستان باید ستایش خود را برای اصلاحیه های سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم قانون اساسی ، تحریم های جنگ داخلی و دوران سازندگی بر برده داری و تبعیض در رای دادن و سایر حوزه های زندگی ملی حفظ کنند.
    با دلیل می توان ثابت کرد که قاضی مارشال در بسیاری از موارد حق داشت . قانون اساسی اصلی 1787 مقرر کرده بود که در تامین جمعیت هر ایالت و بنابراین تعداد وکلای آن در مجلس سفرای کنگره ملی ، هر برده به عنوان سه پنجم یک نفر سرشماری شود. از آن گذشته در آستانه جنگ خونین داخلی که بر سر برده داری و مسائل آن در گرفت ، دادگاه عالی در سندفورد (1857) اعلام کرد که سیاهپوستان ، چه آزاد و چه برده ، شهروندان ایالات متحده نیستند، و به همین طریق از حقوقی که قانون اساسی برای شهروندان تضمین کرده ، برخوردار نخواهند بود.
    بعد از جنگ داخلی ، کنگره یکسری اصلاحیه هایی را بر قانون اساسی گذارد و ایالات آن را تصویب کردند که در جهت تضمین حقوق کامل شهروندی برای بردگان آزاد شده در خلال جنگ توسط «اعلامیه رهاسازی » رییس جمهور وقت لینکلن در سال 1863 بود.


دانلود با لینک مستقیم


تبعیض نژادی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.