
عنوان مقاله :مقایسه الگوریتم های ژنتیک و PEST برای واسنجی خودکار روش رطوبت خاک در مدل WEAP
محل انتشار:نهمین کنگره ملی مهندسی عمران مشهد
تعداد صفحات: 8
نوع فایل : pdf
مقایسه الگوریتم های ژنتیک و PEST برای واسنجی خودکار روش رطوبت خاک در مدل WEAP
عنوان مقاله :مقایسه الگوریتم های ژنتیک و PEST برای واسنجی خودکار روش رطوبت خاک در مدل WEAP
محل انتشار:نهمین کنگره ملی مهندسی عمران مشهد
تعداد صفحات: 8
نوع فایل : pdf
*زنگ آفرینش : سروده ی قیصر امین پورشاعر معاصر. متولد 1338 در گتوند خوزستان. در گذشته در پاییز سال 1386
آثار : در کوچه ی آفتاب ، تنفس صبح ، مثل چشمه مثل رود ، به قول پرستو ، آینه های ناگهان
گلستان : کتابی نوشته ی سعدی شیرازی ، مشرف الدین مصلح بن عبدالله ، شاعر قرن هفتم ، در سال 655 بوستان را به نظم در آورد و در سال 656 گلستان را تألیف کرد c
"مناسب برای معلمان، دانش آموزان و اولیاء"
برای دانلود کل پاورپوینت از لینک زیر استفاده کنید:
مشخصات این فایل
عنوان:بزه کاری بزرگسالان و بزه کاری اطفال
فرمت فایل: word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 18
این مقاله درمورد بزه کاری بزرگسالان و بزه کاری اطفال می باشد.
خانواده به عنوان یک نظام پیچیده:
"هارلوک"، خانواده را به صورت یک سیستم پیچیده تعریف می کند.
ابتدا زن و شوهر با تشکیل خانواده این سیستم را بنیان می نهند و سپس با ورود هر کودک و یا هر فرد دیگری (مثل پدربزرگ و مادربزرگ) این سیستم پیچیده تر می شود. در واقع با اضافه شدن هر عضو جدیدی به افراد خانواده, بر میزان روابط تعاملی افزوده می شود. روابط کودک و والدین و سایر اعضای خانواده، چون شبکه و نظامی در هم پیچیده است که افراد آن در کنش متقابل با یکدیگرند.جرم شناسان، محیط اجتماعی را بر اساس تأثیر اراده در انتخاب آن و یا فقدان اراده و عوامل دیگر به گونههائی تقسیم کردهاند. خانواده در آن تقسیمات، نخستین محیط اجتناب ناپذیر یا حتمی است که اراده کودک در آن تأثیر نداشته است. خانواده محیطی است که طفل به ناچار در آنجا چشم به دنیا گشوده و در آنجا رشد خود را آغاز کرده است.
خانواده در اصطلاح جرم شناسان :
در این دوران، کودک موجودی است کاملا وابسته به خانواده و بسیار نرم که هنوز شخصیت او تکوین نیافته و آماده شکل پذیری است و به گفته سعدی شاعر پارسی گو، چوب تر را چنانکه خواهی پیچ» لوح ضمیر کودک چون آئینه شفاف است که هر گونه نقش نیک و بد در خود میپذیرد، میتوان او را راست یا کج، شجاع و یا ترسو، پرهیزگار یا تبهکاربارآورد.
نقش پدر در خانواده :
پدر نه فقط در تأمین امکانات اقتصادی و اجتماعی خانواده، نقش اساسی ایفا می کند، بلکه وجود او در تعلیم و تربیت کودکان نیز اهمیت والایی دارد. تاکید حضرت سجاد(ع) بر تربیت شایسته فرزند نشان دهنده چنین اهمیتی است. آن امام بزرگوار خطاب به پسر خود می فرماید: «حق فرزندت بر تو آن است که بدانی او از توست، و رفتار نیک و بدش در این دنیا با تو پیوند دارد» .تحقیقات اخیر نیز نشان داده است که تماس با پدر در سالهای اولیه زندگی، در روابط آیندۀ پسران با همسالانشان تأثیر فراوان دارد به این علت، غیبت و یا فقدان پدر در کودکی آثار بدی بر روی فرزندان دارد. این پسران در مقایسه با همسالان خود که در خانوادههایی که پدر حضور دارند، هستند حالات مردانه کمتری ابراز می کنند و در عملکرد تحصیلی نا موفق ترند .
از سوی دیگر دخترانی که از پدر دور هستند از لحاظ خصوصیات شخصیتی و رفتاری با دخترانی که درکنار پدر و مادر زندگی میکنند چندان تفاوتی ندارند. با وجود این مهارتهای ذهنی و شناختی هر دو جنس تحت تأثیر چنین شرایطی قرار دارد. در واقع حضور نظارت پدر در رشد مهارتهای شناختی پسران و دختران هر دو مؤثر است؛ همچنانکه فقدان او در کاهش و نقصان این مهارتها در هر دو جنس بی تاثیر نخواهد بود.
نقش مادر:
پس از تولد مادر نخستین فرد خانواده است که با کودک تماس مستقیم دارد. در واقع زندگی کودک با ارتباط زیستی میان او و مادرش آغاز می شود. این ارتباط نه فقط در رفع نیازهای کودک مؤثر است، بلکه بر حالات روانی و عاطفی وی نیز تأثیر می گذارد. اصولا رشد طبیعی و روانی کودک در درجه نخست به وجود مادر وابسته است.
مطالعات روان پزشکان درباره ناراحتیها و اختلالات عاطفی کودک نشان می دهد که بیشترین اختلالات ناشی از محرومیت مادر است. کندی در سخن گفتن، پایین آمدن بهره هوشی, کاهش میزان جنب و جوش، پرخاشگری، اختلال حواس و عدم آمادگی برای ایفای نقش پدر یا مادری را می توان از آثار محرومیت از مادر به حساب آورد.
خواهر یا برادر :
خواهر و برادر بعد از والدین در شخصیت و رفتارهای اجتماعی یکدیگر بیشترین تأثیر را دارند به گفته «لمب » (1982) برادران و خواهران معیارهایی را تعیین می کنند و از آنها تقلید می کنند که از طریق آنها می توانند کنش متقابل اجتماعی را تمرین کرده، همراه سن تغییر می کند در دوران بلوغ از برخی رقابتها و سوگیرهای نخستین و آشکار کاسته می شود.
در روایات اسلامی در مواردی خواهران و برادران عامل زداینده غم و اندوه یکدیگر دانسته شده و در مواردی، هنگام اندوه و بلا، یاور و پشتیبان و به هنگام خوشی و آسایش، زینت یکدیگر معرفی شدهاند. پیامبر گرامی اسلام دو برادر را به دو دست تشبیه می کنند که موقع شستشو هر کدام دیگری را یاری میرساند و ملاقات آنها خیر برای دیگری،است.
تکلیف ومسئولیت والدین در تربیت :
فرزند عزیزترین فرد برای پدر و مادر است و طبیعی است آنها دوست بدارند که این عزت و سربلندی همچنان محفوظ بماند و در زندگی آینده او تداوم یابد.در این راستاست که والدین کودک هم از لحاظ عقلی و هم از نظر اخلاقی موظف به تربیت او میشوند.
بخشش و تفضل والدین به کودک روا نیست تنها در حد مال و ثروت و غذا باشد و هم بخشش آن نیست که از هم اکنون به شکرانه ولادتش پدر و مادری زمینی را به اسم او قباله کنند و برای آینده او از نظر مال و ثروت بیندیشند زیرا که این همه در قبال تربیت هیچ است.
حضرت علی (ع) می فرماید: هیچ پدری نسبت به فرزندش بخشش و تفضلی بهتر از ادب نیک نبخشیده است. بر این اساس کودکان را نباید به حال و طبیعت خود واگذار کرد. رسول خدا(ص) فرمودند: خدا رحمت کند کسی را که در خوبی به فرزندش کمک کند. پرسیدند چگونه؟ فرمود: در حد توان او بپذیرد، برای او کار فوق طاقت نخواهد به گناه و عصیان وادارش نسازد، به او دروغ نگوید و به وی ستم نکند.
الگوهای تربیتی :
"بامریند" خانواده را به سه نوع کلی دسته بندی کرده است:
1- والدین سهل گیر
2- والدین سختگیر
3- والدین مقتدر
خانواده،سهل.گیر:
از ویژگیهای خانواده سهلگیر بی توجهی به آموزش رفتارهای اجتماعی است در اینگونه خانوادهها به طور کلی قوانین بسیار محدودی وجود دارد و هر کس هر کاری بخواهد می تواند انجام دهد.
گر چه کودکان خانوادههای سهلگیر دارای استقلال فکری و عملی هستند، به سبب هرج و مرج، نوعی تزلزل روحی در اینگونه خانوادهها به چشم می خورد، هر کس به منافع خود توجه دارد نه به منافع عمومی خانواده، بنابراین سهلگیری را که شامل بی بند و باری، بی توجهی، محبت بی جا و لوس کردن و ... است نوعی انحراف تربیتی است و در آینده فرزند آثار روانی منفی (ناسازگاری اجتماعی، بی قیدی و ...) به جا خواهدگذاشت.
تعریف بزهکاری
تعریف بزه در رویکرد های مختلف
پیشگیری
شیوههای پیشگیری
پیشگیری و خانواده
تعریف خانواده
خانواده به عنوان یک نظام پیچیده
الگوهای تربیتی
تعداد صفحات : 45 صفحه -
قالب بندی : word
پیش در آمد :
دی شیخ با چراغ همی گشت کرد شهر گز دیو و دد ملو لم وانسانم آرزوست
طبق روایت های مختلف از آدم (ع) تا خاتم (ص )یکصد و بیست و چهار هزار پیغمبر و ائمه و اولیا همه وهمه آمده اند تا انسان را که (صاحب اختیار وجبر ) است هدایت کنند و او را به سرمنزل مقصود و خوشبختی برسانند . ولی از بدو تولد اولین فرزندان آدم ، هابیل و قابیل می بینیم که انسان برای ارضای نیازهای خود چه اعمالی را انجام نمیدهد تا به لذت های آنی خود برسد. همانطوریکه هابیل برای حس برتری جویی و خود خواهی و هوا و هوس خود برادرش هابیل را می کشد و این اولین خونی است که بر روی زمین ریخته می شود . اما پیامبران و ائمه و اولیا آمده اند . تا انسان را که ( اشرف مخلوقات ) است به مکارم اخلاقی برسانند وبه همین دلیل بیشتر روی تهذیب نفس انسانها کار کرده اند اما باید توجه داشت که در درون انسان دو نیروی متضاد اهریمنی وخدایی به طور فطری قرار داده شده است که همیشه این دو نیرو با هم در جدال و کشمکش هستند و این انسان است که باید به تقویت نیروی درونی خود بپردازد تانیروی اهریمنی را وادار به عقب نشینی کند بدین گونه میدان دید و وسعت عملیاتی نیروی خدایی بیشتر میگردد وچنانچه این پیشرفت و روند ادامه داشته باشد ، نیروی اهریمنی بصورت زندانیای در می آید که در غل و زنجیر نیروی خدایی اسیر میگردد ولی به محض اینکه انسان از جاده راستی و درستی منحرف گردد ، نیروی اهریمنی قوی گشته و غل و زنجیر را از هم گسسته و به مرکز فرماندهی نیروی خدایی یعنی عقل نزدیک می گردد و آن را مورد حمله و تهاجم قرار می دهد و آنقدر این حمله را ادامه می دهد تا انسان را مسخر خود کند تا از اینجا به بعد است که دیگر انسان هر روز و هر روز به گمراهی و کجروی بیشتر تمایل پیدا می کند و از نیروی خدایی خود فاصله گرفته و خویشتن خود را گم می کند و سرانجام بدی بر تمام وجود او حاکم گشته و او را درکام خود فرو می برد . تا به ورطه هلاکت و نیستی سوق دهد و به همین دلیل است که پیامبران و ائمه و اولیا را می فرستد که دراین راههای پرخوف وخطر ، دست گیر رهروان راه حقیقت و یا دیگر سالکان وادی طریقت باشند تا انسانها را با چراغ هدایت و روشنگر و بیدار کننده خود به راه درست و مستقیم بکشانند .
چه اگر این فرستادگان و برگزیدگان ودوستان خدا نبودند ، جهان یکباره به دست بشر نابود و معدوم می شد و آثاری از انسان و انسانیت باقی نمی ماند . باید این برگزیدگان باشند ، تاپیروان و سالکان وادی معرفت را به سرمنزل مقصود هدایت برسانند چنانچه گفته اند :
طی این مرحله بی همرهی خضر مکن ظلمات است بترس از خطر گمراهی
و آدمی بعد از پیامبران و ائمه نیاز به اولیاء ، راهبر ، ولی، هادی و مرشد دارد .
مثل انسان و اینها مانند سفر دریایی و کشتی است . چون اینها دریای عرفان و بحر بی پایان دانش و بینش و حکمت ومعرفت معنوی را طی کرده اند و به قله رفیع وادی بیکران طریقت وسیر وسلوک روحانی و مرتبه کمال و سعادت انسانی رسیده اند وانسانها برای این سفر در دریای معرفت و شناخت نیاز به کشتی دارند و سفر دریا بدون کشتی امکان پذیر نیست ،اما این کشتی همان راهبر یا شیخ وهادی ومرشد می باشد . و این پیر یا مرشد است که باعث بی خطر شدن سفر در دریای پر تلاطم و طوفانزای زندگی انسان می شود و با صبر و متانت و وقار خود لنگر کشتی را به ساحل نجات می اندازد و انسان را به سلامت در ساحل خوشبختی پیاده می کند .
انسانها هم باید معتقد باشند که برحسب «قاعده لطف» خداوندی در هر عصر و زمان باید افرادی ممتاز از اولیاء و برگزیدگان وجود داشته باشند تا این برگزیدگان بر حسب وظیفه کشتی نجات انسانها باشند و مایه ومیزان شناخت اهل هدایت از ارباب ضلالت بشوند و امر بر انسانها مشتبه نشود ، که خود را فراموش کنند و از جاده راستی و درستی منحرف گردند .
همانطوری که فرعون و همه فرعونیان تاریخ در وهم افتاده و ادعای خدایی کرده و میکنند و هر گونه ظلم و ستم را به ملت های خود روا داشته و می دارند و اما فرعون به عنوان نماد و مظهر پلیدی و زشتی در تاریخ ثبت گردیده است و می بینیم که چه ظلم ها وستم ها که برقوم بنی اسرائیل کرد و هیچگونه ترس و پروایی نداشت و هر چه بیشتر می کشت حس خونخواری و خونریزی او بیشتر می گشت وخداوند هم سالیان سال او را به مال وجاه و قدرت مورد آزمایش قرار داد،ولی فرعون هر چه بیشتر غرق در فساد و گمراهی شد . تا اینکه به دستور خداوند موسایی برای از بین بردن تمامی قدرت و عظمت او قیام نمود و دیدیم که چگونه او را به خواری وذلت انداخت و سرانجام او و یارانش ومزدورانش را در رود نیل غرق کرد .
مشخصات این فایل
عنوان: شبکههای شخصی مبتنی بر بلوتوث
فرمت فایل: word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 26
این مقاله درمورد شبکههای شخصی مبتنی بر بلوتوث می باشد.
3.3.3 تصحیح خطا
برای تصحیح خطا 3 روش وجود دارد. مورد اول و دوم برای صوت و مورد سوم برای دیتا کاربرد دارند.
1. 1/3 FEC
در این روش، هر بیت سه بار فرستاده می شود.
2. 2/3 FEC
پنج بیت پریتی به هر بلاک ده بیتی اضافه میشود.
3. ARQ (Automatic Report request)
طرح ARQ سبب می گردد تا زمانی که یک اعلام وصول به نشانه ارسال موفقیت آمیز دریافت گردد، ارسال مجدد پاکت ها صورت بگیرد. یک کد CRC به هر پاکت اضافه می گردد و گیرنده بر مبنای آن تصمیم می گیرد که آیا پاکتی که رسیده اشتباه است یا نه.
3.4 Host Controller Interface(HCI)
بعضی از سیستمها، Baseband و link manager را روی Bluetooth device و لایه های بالاتر را روی host processor اجرا می شود.
HCI به عنوان یک Interface بین اینها عمل می کند. یعنی لایهای بین بخش software و hardware است.
یک نگاه دوباره به پشته پروتکلی بلوتوث می اندازیم
3.5 Logical Link Control and Adaption (L2CAP)
این لایه 3 عملیات مهم زیر را بر عهده دارد:
– بسته هایی با طول حداکثر 64 کیلو بایت را از لایه های بالایی پذیرفته وآنها را جهت انتقال به فریمهای کوچکتر میشکند در سمت مقابل این فریمها مجددا به بسته اصلی بازسازی خواهند شد.
– این لایه عمل جمع اوری و توزیع بسته هایی که از چندین مبدا آمده را بر عهده دارد وقتی یک بسته بازسازی می شود این لایه تعیین خواهد کرد که باید به کدام پروتکل در لایه بالاتر تحویل شود.
– این لایه عملیات تامین کیفیت خدمات را بر عهده دارد چه در هنگام ایجاد لینک و چه در خلال عملکرد طبیعی همچنین در زمان ایجاد لینک بر سر اندازه حداکثر و مجاز طول داده توافق صورت می گیرد.
پروتکل L2CAP فقط با اتصال ACL Link سروکار دارد.
3.6 Service Discovery Protocol
در این لایه هدف کشف سرویس و تعیین مشخصات آن است.
نکته قابل توجه در این بخش این است که SDP برای دسترسی به سرویسها روش یا متد تعریف نمیکند ، بلکه فقط سرویسهای موجود در محدودة خود موجود را کشف میکند. و برای دسترسی به این سرویسها باید از پروتکلهایی که توسط device حاوی Bluetooth تعریف میشوند استفاده کرد.
این پروتکل نیز همانند اکثر پروتکلها از سیستم درخواست / پاسخ پیروی میکند. هر دستگاه حاوی Bluetooth فقط یک SDP server را میتواند پشتیبانی کند.
قابل ذکر است که این پروتکل یک پروتکل پویاست ، بطوریکه سرویس جدید ایجاد شده در اطراف خود را در مدت زمان کوتاهی تشخیص میدهد.
3.7 RFCOMM
• (RS232 Serial Cable Emulation Profile)
• یک پروتکل انتقال است که تبادل به صورت سریال را شبیهسازی میکند و بر اساس استاندارد ETSI بنا نهاده شده است.
• به کمک این پروتکل application هایی مثل Dialup networking و fax و مرور اینترنت امکانپذیر میگردد.
4 PROFILEs
• بیشتر پروتکلهای شبکه فقط کانالی را بین چند مولفه مخابراتی سازماندهی و ایجاد می کنند و اجازه می دهند طراحان برنامه های کاربردی به پیاده سازی هر آنچه که مورد نیاز است بپردازند. به عنوان مثال 802.11 مشخص نکرده که کاربران باید صرفا از کامپیوتر کیفی خود برای خواندن ایمیل یا جستجو در وب یا هر چیز دیگری بهره بگیرند . بر عکس در تشریح بلوتوث نسخه V1.1 از 13 کاربرد مختلف که باید از آنها پشتیبانی شود نام برده شده و برای هر یک پشته پروتکل متفاوتی ارایه گردیده است.
• پروفایلها نقش و یا قابلیت اجرای کاربردها را در دستگاههایی که از لایههای مختلف پروتکل در مجموعه Bluetooth استفاده میکنند، تعیین میکنند.
• با پروفایلهای مختلف از Protocol stackاستفاده های مختلفی بعمل می آید. مثلاً دستگاهPager میتواند یک سیگنال را به دستگاههای گیرنده مثل PDA ، Broadcast نماید اما نیازی به دریافت پیامهای Bluetoothندارد، بنابراین ازبخشی ازپروتکل که جهت پشتیبانی “رسید پیام“ طراحی شده استفاده نخواهد کرد.
پروفایل عمومی دسترسی: حقیقتا یک برنامه کاربردی نیست بلکه بیشتر یک زیربناست که بر اساس آن برنامه های کاربردی حقیقی ساخته می شوند وظیفه اصلی آن ارایه تمهیداتی است که بتوان بین گره اصلی و گره های پیرو یک کانال مطمین بر قرار و آن را حفظ کرد.
پروفایل تشخیص خدمات: آن هم تقریبا عمومی و کلی است توسط دستگاهها برای آگاهی از خدماتی که دیگر دستگاهها ارایه می دهند استفاده می شود. تمام دستگاههای مبتنی بر بلوتوث موظف به پیاده سازی این دو پروفایل هستند.بقیه پروفیل ها اختیاریند.
پروفایل درگاه سریال: یک پروتکل انتقال است که بقیه پروفایلها از آن بهره می گیرند.این پروفایل یک در گاه سریال را شبیه سازی می کند و بطور خاص برای کار بردهای قدیمی که به خط سریال نیاز دارند و سودمند است.
پروفایل عمومی مبادله شیء: یک ارتباط مبتنی بر مشتری/سرویس دهنده برای انتقال دادهها تعریف کرده است. اگرچه همیشه مشتری آغاز کننده عملیات است ولیکن یک گره پیرو میتواند هم سرویس دهنده و هم مشتری باشد همانند پروفایل درگاه سریال این پرفایل نیز زیربنای دیگر پروفایلها است.
گروه سه تایی پروفایلهای بعدی به منظور کاربردهای شبکهای تعریف شدهاند.
پروفایل دسترسی به LAN : اجازه می دهد که یک دستگاه مبتنی بر بلوتوث به یک شبکه ثابت متصل شود. این پروفایل رقیب مستقیم 802.11 است.
پروفابل شبکه مبتنی بر شماره گیری (dial up ): انگیزه اصلی کل این پروژه بوده است. این پروفایل اجازه می دهد که یک کامپیوتر کیفی بتواند به یک تلفن همراه که دارای مودم داخلی بیسیم است متصل شود.
پروفایل Fax: شبیه به پروفایل شماره گیری است با این تفاوت که اجازه می دهد ماشینهای دورنگار بیسیم از طریق یک دستگاه تلفن همراه و بدون نیاز به سیم اقدام به ارسال یا در یافت دورنگار کنند.
سه پروفایل بعدی در خصوص تلفن کاربرد دارند.
پروفایل تلفن بیسیم راهی برای اتصال بک تلفن بیسیم به یک ایستگاه ثابت است.در حال حاضر تلفنهای بیسیم خانگی را نمی توان نمیتوان به عنوان تلفن همراه به کار گرفت ولی در آینده شاید بتوان.
پروفایل inter com: این امکان را فراهم می کند تا دو تلفن شبیه به واکی تاکی بهم متصل گردند.
نهایتا پروفایل گوشی-Headset : امکان ارتباط بیسیم گوشی وایستگاه ثابت مثل هندزفری را فراهم میکند.
سه پرفایل باقی مانده برای مبادله اشیا بین دو ابزار تعریف شده است. اشیا می توانند فایلهای داده تصویر و یا کارتهای تجاری باشند.
چکیده
تکنولوژی انتقال:
1 ویژگیها و مزیتها
1.1.1 پیامهای ارتباطی
1.1.2 تصحیح خطا
1.1.3 تلفنهای سه در یک :
1.1.4 سنکرون کننده اتوماتیک :
2 تکنولوژیهای مشابه :
3 نصب صحیح بلوتوث