فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله کامل در مورد برق

اختصاصی از فی لوو مقاله کامل در مورد برق دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله کامل در مورد برق


مقاله کامل در مورد برق

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 13

 

سیستم مصرف داخلی ایستگاه:

برق مصرف مورد نیازایستگاه ازطریق دوخط 3/3KV که ازنیروگاه به طرف پست می آیدبه روی دوعددترانسفورماتورقدرت 3/3KV/400V آمده وازآنجابه تابلوهایNF-S101 وS102-NFآمده وتوسط کابلهای POWER به درون اتاق فرمان به تابلویESS وNESS وصل میشود وخودتابلویESS خودشامل فیدرهایNF+NEO1وNF+NEO2 وNF+NEO3وتابلویNESSخودشامل فیدرهایNF+NEO4و NF+NEO5و  NF+NEO6میباشدکه هرکدام بازخودشامل فیدرهای مختلفی است که به مصرف کننده ها گوناگونی ازقبیل شارژرهای110 ولت و48 ولت وانواع تابلوی OP وELP وسیستم روشنایی رفته است0 وکلیدهای اصلی آن متعلق به شرکت ABB وآنهاQO1 وQO2 و QO3 میباشدکه برروی تابلوی مصرف داخلی درون اتاق فرمان نصب  گردیده اند0

   باطریها:

درایستگاه کارون3 اتاقی به نام (BATTERYROOM)وجودداردکه درآن باطریهای گوناگونی درسطح ولتاژ110 ولت و48 ولتDC وجودداردکه جهت تامین نیازرله های حفاظتی وسیستم مخابرات وPLCمیباشد0 البته هم باطری اسیدی وجودداردوهم باطری خشک که کاربردهرکدام متفاوت است ولی بهره برداری ازباطریهای خشک راحترمیباشدکه متعلق به سیستم فیبرنوری ومخابرات است0 

ازلحاظ شینه بندی پست کارون3ازنوع شینه بندی5/1کلیدی میباشداین

نوع شینه بندی را گاهی سه کلیدی نیزگویند (3switch system )نیز

می نامندزیراکه بین دوشین سه کلید بطورسری قراردارد0

دومدار(فیدر)بین سه کلید واقع میشودلذاهرفیدر5/1 کلیداختصاص    

میابد0 درحالت عادی تمام کلیدها بسته بوده وهردوشینه برقرارهستند

اگردوکلیدمجاوربه حالت بازدرآیند درآن صورت مدارقطع میگردد0

درهرزمان میتوان هرشینه رابدون اعمال خاموشی ازمدارخارج کرد0

این سیستم نسبت به سایرانواع شینه بندی به استثنای سیستم دو کلیدی

گرانتربوده وبه طور کلی ازنظرقابلیت اطمینان  ایمنی قابلیت مانور

مدارهادرسطح بسیاربالایی قرارداردوبه همین دلیل برای پستهای

نیروگاهی بزرگ مانند کارون3 وهمچنین پستهایی که بارزیادی از

فیدرهای آن عبورمی کندکاربرددارد0 توضیح اینکه ایجاد هرخطایی

روی هرفیدرباعث قطع همان فیدرشده ولی چنانچه اتصال کوتاهی روی

کلیدوسطی رخ دهد  درآن صورت دومدارموقتاازمدارخارج می شود0

مزایاومعایب سیستم 5/1کلیدی (BREAUER AND HALF)

الف- مزایای سیستم:

  • دارابودن بیشترین راندمان بهره برداری0
  • بالاترین قابلیت اطمینان رادارد0
  • وقوع اتصال کوتاه درشینه باعث خروج هیچ مدار(فیدری)نمیگردد0
  • سهولت توسعه پست درآینده0

ب-معایب یا نقاط ضعف سیستم:

  • نیازبه 5/1 کلیدبرای هرمدار(فیدر)0
  • بالا بودن هزینه احداث پست
  • مشکل بودن مانور روی هر مدار0

         کنترل وحفاظت اینترفیس وتابلوهای واسط

خطوطی که ازطریق دکلهای انتقال از پست تانیروگاه به مسافت 2 کیلومتر به کاررفته اند به غیرازکابلهای سه فاز A وB وCکابل دیگری درست دربالای سه فازبه نام کابل گارد یا شیلدوایرروی دکل است که درون خوداین سیم گاردکابل فیبرنوری قرارداردوارتباط حفاظت وکنترل بین پست تانیروگاه راانجام می دهدودقیقا بدین شرح میباشد: از طریق خوددکلی که کابل فیبرنوری درون آن قراردارد به درون سویچ یارد آمده وسپس با ظرافت وتدابیرخاصی کابل فیبرنوری رادرون جعبه یا باکس مخصوصی قرارداده وبااستفاده ازکابل قابل انعطافی آن رابا اتصال جوش کرده و به درون تابلوی HVPLC که درون اتاق فرمان قرارداردوایرینگ کرده درون این تابلو که ازاسمش پیداست:

(High Voltage Program Lajic Contorol)

یک سری کارتهای الکترونیکی وحفاظتی قراردارد که سیگنالهایی که ازنیروگاه ارسال میشود را پس ازبررسی به درون تابلوی دیگری به نام  ((V+))ارسال کرده وبعدازآن به تابلوهای(OARA12)و(OARA34)فرستاده میشود ودرون این تابلوها هرکدام دوعددرله ی دیفرانسیل به نام NOMERICAL قرارداردکه هر کدام متعلق به یک خط نیروگاهی میباشدوحفاظت آن خط رابرعهده دارداین نحوه ی حفاظت وکنترل خطوط 

اینترفیس پست کارون3 میباشد0

حفاظت پست وخطوط ( PROTECTION )

اول ازحفاظت خطوط پست شروع می کنیم رله ای که کارحفاظت خطوط رابرعهده دارد را رله دیستانس گویند این رله سالهاست که نقش مهمی درخطوط انتقال ایفا مکند0

تعریف رله دیستانس : یک رله حفاظتی است که زمان قطع آن تابع مقاومت طول سیم مباشد0

ساختمان داخلی رله شامل:

1- عضو تحریک کننده   2- عضوسنجشی رله ی دیستانس(عضوزمانی)

3- عضوجهت یاب       4-تعدادزیادی رله ی کمکی

رله ی دیستانسی که درپست کارون3 وجوددارددارای دوقسمت اولیه و

ثانویه میباشد0رله ی دیستانسی که درپست وجود دارد ازمدل

MICROMHO میباشدوکدآن SHNB102 ومتعلق به شرکت

ALSTOM فرانسه است0 البته این مشخصات فقط متعلق به قسمت

اولیه رله ی دیستانس میباشدوازچندین رله ی کمکی دیگر نیزهمکاری

می نماید که درسطرهای زیر به آن اشاره ای خوا هدشد0

MWU:   OVER  VOLTAGE  Relay.

MVTU:  OVER  VOLTAGE  RELAY.

MVAG:  UNDER  VOLTAGE  RELAY.

MCTI:  STUB  PROTECTION  RELAY.

MVAG:  TRIP  RELAY.

  قسمت ثانویه رله ی دیستانس:

این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید

 


دانلود با لینک مستقیم


مقاله کامل در مورد برق

دانلود مقاله کلنل محمدتقی خان پسیان و کودتای ۱۲۹۹

اختصاصی از فی لوو دانلود مقاله کلنل محمدتقی خان پسیان و کودتای ۱۲۹۹ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله کلنل محمدتقی خان پسیان و کودتای ۱۲۹۹


دانلود مقاله کلنل محمدتقی خان پسیان و کودتای ۱۲۹۹

 

مشخصات این فایل
عنوان: کلنل محمدتقی خان پسیان و کودتای ۱۲۹۹
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 12

این مقاله در مورد کلنل محمدتقی خان پسیان و کودتای ۱۲۹۹ می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله کلنل محمدتقی خان پسیان و کودتای ۱۲۹۹

پس از کودتای سوم اسفند 1299خ و روی کار آمدن دولت سیدضیاءالدین طباطبائی، کلنل محمدتقی خان پسیان طبق دستور رئیس دولت اقدام به دستگیری قوام‌السلطنه کرد (13 فروردین 1300خ) و او را تحت الحفظ به تهران فرستاد اما پس از مدتی سید ضیاءالدین متواری شد و قوام‌السلطنه خود به نخست‌وزیری رسید و کشمکش میان کلنل و قوام شروع شد. قوام‌السلطنه، نجدالسلطنه را به حکومت خراسان گمارد اما کلنل که از حکومت قوام‌السلطنه بیمناک شده بود به فکر طغیان افتاد و مصمم گردید که خود زمام امور خراسان را در دست بگیرد. بدین نیت هنوز چند روزی از کفالت نجدالسلطنه نگذشته بود که بدون بهانه .....(ادامه دارد)

رضاخان و کودتای 1299
کودتای سوم اسفند 1299 را می‌توان نقطه عطفی در روابط سیاسی ایران و انگلیس دانست چرا که با انقلاب اکتبر 1917، سلسله قاجار از حمایت روسیه محروم شد و هنگام آن رسیده بود که رقیب دیرینه او، انگلیس بدون نیاز به تقسیم منابع با رقیب به تدریج حضور گسترده خود را در ایران بیش از پیش تثبیت نماید. هدف از کودتای 1299 برندازی احمدشاه نبود بلکه کودتا به مثابه اولین کیش برای مات کردن آخرین شاه قاجار به شمار می‌رفت. ژنرال آیرونساید به رضاخان تأکید می‌کند که : « اقدام قهرآمیزی برای سرنگون کردن شاه خودکامه صورت ندهد و به دیگران هم اجازه و امکان چنان اقدامی .....(ادامه دارد)

نهضت جنگل و کودتای 1299
مسیر پر پیچ و خم تحولات ایران از نهضت مشروطیت تا کودتای 1299، نهضت جنگل از جمله پدیده‌هایی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. انگیزه‌ها و اهداف نهضت، ترکیب رهبران نهضت و رفتارشناسی آنان، فرایند تحولات نهضت، سرنوشت و سرانجام آن، هر کدام مسائل مهمی هستند که مطالعه و آسیب‌شناسی آنها می‌تواند تجربه‌های ارزشمندی را در اختیار خواننده قرار دهد. پرداختن به این مقوله‌ها بیرون از هدف این نوشته است. در این مقال تنها به تأثیر یا عدم تأثیر نهضت جنگل در.....(ادامه دارد)

به هر حال کودتای 1299 به وقوع پیوست، اما این پرسش مهم باقی می‌ماند که آیا واقعاً نهضت جنگل و به ویژه شاخه بلشویکی آن می‌توانست تهران را تصرف کند؟ برای پاسخ به این پرسش دو نکته را باید مورد توجه قرار داد. یکی سیاست روسیه شوروی در قبال ایران، و دیگری، میزان توانایی و امکانات نهضت جنگل. درباره سیاست روسیه شوروی نباید از دیده به دور داشت که اگرچه در میان برخی از سیاستمداران و نظامیان آن دولت، تمایل به سلطه بر ایران و ایجاد یک دولت دست‌نشانده در ایران وجود داشت، اما اسناد و منابع تاریخی موجود روشن می‌سازند که در آن برهه، دیدگاه رسمی و رویکرد مسلط در سیاستگزاریهای شوروی بر عدم مداخله در امور ایران استوار بود. حضور .....(ادامه دارد)


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کلنل محمدتقی خان پسیان و کودتای ۱۲۹۹

دانلود فایل سرت Cert سامسونگ I9305 جهت ترمیم شبکه و سریال

اختصاصی از فی لوو دانلود فایل سرت Cert سامسونگ I9305 جهت ترمیم شبکه و سریال دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

موضوع :

دانلود فایل سرت Cert سامسونگ I9305 جهت ترمیم شبکه و سریال

تعدا فایل سرت موجود در این بسته :5

تست شده و سالم 

میتوانید فایل سرت این مدل گوشی را از طریق لینک مستقیم دانلود نمایید

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود فایل سرت Cert سامسونگ I9305 جهت ترمیم شبکه و سریال

مقاله در مورد انواع نیروگاهای تولید برق در ایران

اختصاصی از فی لوو مقاله در مورد انواع نیروگاهای تولید برق در ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله در مورد انواع نیروگاهای تولید برق در ایران


مقاله در مورد انواع نیروگاهای تولید برق در ایران

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 19

 

چکیده

یکی از ایده های جدید تولید انرژی، انتقال انرژی خورشیدی از سطح ماه بصورت بی سیم است. اصول اولیه این طرح توسط دکتر دیوید کریسول  محقق دانشگاه هوستون تگزاس و ارائه شده است. بر اساس این طرح، ابتدا مجموعه ای بسیار وسیع از سلولهای خورشیدی بر سطح ماه (که همیشه به طرف زمین است) قرار داده میشوند تا نور خورشید را به انرژی الکتریکی تبدیل کنند. سپس انرژی الکتریکی حاصله به یک فرستنده مایکروویو ارسال میشود تا به امواج رادیویی در فرکانس 2.5 گیگاهرتز تبدیل شده و از آنجا بوسیله آنتنهای با پهنای بیم [1] beam بسیار باریک بطرف زمین ارسال گردد. در سطح زمین این امواج الکترومغناطیسی پر قدرت بوسیله آرایه های بسیار بزرگ  از آنتن های مایکروویو دریافت شده و دوباره به انرژی الکتریکی تبدِل میشوند. همچنین بخشی از این امواج توسط ماهواره های مخصوصی که در اطراف کره زمین قرار خواهند گرفت به نقاط دیگر کره زمین که در دید مستقیم ماه نمی باشند منعکس میشوند.

مقدمه

در میان پر کاربرد ترین و مهمترین نیروگاهای متداول در جهان و ایران می توان از نیروگاهای حرارتی نام برد. این نوع نیروگاهها مبدل هایی هستند که انرژی نهفته در سوخت های جامد مایع گاز و یا سوخت های هسته ای را به انرژی برق تبدیل می کنند . نیروگاههای حرارتی طیف وسیعی از نیروگاهها  را دربر می گیرند که از آن جمله می توان به نیرو گاههای بخاری گازی چرخه ترکیبی دیزلی و هسته ای اشاره نمود . نوع بسیار متداول نیرو گاه های حرارتی نیروگاه بخاری می باشد.[2] در این نوع نیروگاه با مشتعل شدن سوخت های فسیلی آب سیکل تبدیل به بخار می شود. سپس انرژی  بخاری تولید  سبب چرخش توربین و در نهایت تولید انرژی برق می گردد .تفاوت اساسی نیروگاههای  گازی با بخار در آن است  که سیال سیکل توربین گازی  هوای محیط می باشد که در آنها به منظور افزایش بازده کل حرارتی و بازیافت بخشی از انرژی باقی مانده در گازهای خروجی از توربین های گازی این گازها را به یک دیگ بخار بازیاب هدایت می کنند. بخار حاصل از این طریق توربین بخاری را به گردش در می آورد .

از مهمترین نیروگاههای حرارتی می توان به نیروگاه های حرارتی می توان به نیروگا های هسته ای اشاره نمود. در این نوع نیرو گاه ها معمولاً با استفاده از انرژی  نهفته  در سوخت های هسته ای (اورانیوم غنی شده –پلوتونیوم....)  بخار با انرژی نهفته بسیار زیادی تولید

تاریخچه برق

صنعت برق در ایران از سال 1283 هجری شمسی با بهره برداری ازیک مولد 300 کیلو واتی که توسط یکی از تجار ایرانی به نام حاج امین تهیه ودر خیابان چراق برق تهران (امیر کبیر فعلی) نصب گردیده بود اغاز میشود این موسسه تحت نام دایره روشنایی تهران زیر نظر بلدیه (شهرداری) اداره می شد.

در سال 1316 مؤسسه برق تهران که بعدا به اداره کل برق تهران تغییر نام یافت زیر نظر شهرداری بهره برداری از نیروگاه 6000 کیلو ولتی اشکودا را بر عهده گرفت سپس در سال 1327 بهره برداری از یک نیروگاه 8000 کیلو واتی اغاز گردید.درسال 1328 بنگاه مستقل برق تهران که بعدا در سال 1331 به بنگاه برق تهران تغییر نام یافت تحت نظر وزارت کشور فعالیتهای مربوط به تامین برق را بر عهده گرفت.

در سال 1332 دو واحد دیزلی 2000 کیلو واتی ودر اردیبهشت 1335 یک دیزل 1900 کیلوواتی ودر اسفند همان سال یک دیزل 1000 کیلوواتی مورد بهره برداری قرار گرفت ودر مرداد 1338 نیروگاهی با چهار واحد توربین بخار هر یک به قدرت 12500 کیلو وات مشغول به کار گردید به طوری که در پایان سال مذکور مجموع ظرفیتهای مولدهای نصب شده در تهران به 78300 کیلو وات رسید.

به علاوه از سال 1328 به بعد شرکتهای مختلفی که عهده دار سرویس برق به مشترکین بودند در گوشه کنار تهران مشغول به فعالیت شدند که مجموع ظرفیتهای نصب شده توسط انان به حدود 40000 کیلووات بالغ میگردد. در سال 1341 به منظور تشکیل شرکتهای برق ناحیه ای جهت تولید و توزیع برق به سازمانی به نام سازمان برق ایران ایجاد گردید که پس از تشکیل وزارت اب و برق در سال سال 1343 سازمان مذکور ابتدا به صورت سازمان وابسته و سپس در سال 1344 به صورت معاونت واحد برق در وزارت مذکور ادغام گردید.

وزارت اب و برق از سال 1353 بر اساس لایحه قانونی که از تصویب مجلس وقت گذشت به وزارت نیرو تغییر نام یافت.

بر اساس اخرین تقسیم بندی تشکیلات وزارت نیرو از سه بخش عمده به شرح زیر تشکیل میگردد:

الف: حوزه ستادی  ب: سازمانهای اجرائی  ج: شرکتهای سرویس دهنده  

انواع نیروگاهای تولید برق در ایران

در میان پر کاربرد ترین و مهمترین نیروگاهای متداول در جهان و ایران می توان از نیروگاهای حرارتی نام برد. این نوع نیروگاهها مبدل هایی هستند که انرژی نهفته در سوخت های جامد مایع گاز و یا سوخت های هسته ای را به انرژی برق تبدیل می کنند . نیروگاههای حرارتی طیف وسیعی از نیروگاهها  را دربر می گیرند که از آن جمله می توان به نیرو گاههای بخاری گازی چرخه ترکیبی دیزلی و هسته ای اشاره نمود . نوع بسیار متداول نیرو گاه های حرارتی نیروگاه بخاری می باشد. در این نوع نیروگاه با مشتعل شدن سوخت های فسیلی آب سیکل تبدیل به بخار می شود. سپس انرژی  بخاری تولید  سبب چرخش توربین و در نهایت تولید انرژی برق می گردد .تفاوت اساسی نیروگاههای  گازی با بخار در آن است  که سیال سیکل توربین گازی  هوای محیط می باشد که در آنها به منظور افزایش بازده کل حرارتی و بازیافت بخشی از انرژی باقی مانده در گازهای خروجی از توربین های گازی این گازها را به یک دیگ بخار بازیاب هدایت می کنند. بخار حاصل از این طریق توربین بخاری را به گردش در می آورد .[3]

از مهمترین نیروگاههای حرارتی می توان به نیروگاه های حرارتی می توان به نیروگا های هسته ای اشاره نمود. در این نوع نیرو گاه ها معمولاً با استفاده از انرژی  نهفته  در سوخت های هسته ای (اورانیوم غنی شده –پلوتونیوم....)  بخار با انرژی نهفته بسیار زیادی تولید می شود.با استفاده از انرژی  بخار تولید شده توربین بخاری به چرخش درمی آید  و در نهایت انرژی الکتریکی تولید می شود.

در نیروگاه های برق آبی عامل و سیال واسطه  جریان آب و یا انرژی پتانسیل آب پشت سدها و آب بندها است. نیروگاه های جریان رودخانه ای  و نیرو گاه های برق آبی از این نوع نیروگاه ها هستند . از انرژی موجود  در جریان آب رودخانه ها   می توان در چرخاندن  پره های  یک توربین آبی  برای تولید انرژی مکانیکی (و پس از آن تولید الکتریکی توسط ژنراتورها)بهره جست . همچنین با ایجاد  سدها و ذخیره سازی آب رودخانه ها در پشت در پشت این سدها می توان از انرژی  پتانسیل نهفته در آب پشت سد (برای به چرخش در آوردن توربین ها) نیز استفاده نمود.

در حال حاضر نیروگاههای  حرارتی بیشترین سهم را در تولید و تامین انرژی برق مورد نیاز صنعت برق  بر عهده دارند . البته کشورهایی وجود دارند که سهم تولید انرژی نیروگاه های برق آبی آنها قابل توجه ویا حتی بیشتر از تولید نیروگاه های حرارتی است که در این میان می توان از کشورهای نروژ پرتغال سوئیس اطریش آلبانی کانادا سوئد لوکزامبورک برزیل و برخی دیگر  از کشورهای آمریکا جنوبی نام برد.[4]

علاوه برنیروگاه های بخاری هسته ای گازی چرخه ترکیبی و آبی که کاربرد بیشتری دارند می توان از انواع زیر نیز نام برد:

1-نیرو گاه دیزلی:[5]

نیروگاه دیزلی

از آنجا که شبکه برق رسانی در نواحی صعب العبور جغرافیایی با مشکلات عدیده ای روبرو است ، لذا نیروگاه های دیزلی محلی جایگزین مناسبی برای تامین برق این نواحی به شمار می رود. این نیروگاههای کوچک که که ظرفیت آن ها گاه از 5 مگاولت آمپر نیز تجاوز می کند ، جایگاه ویژه ای در کشور ایران - به دلیل وجود دو فلات پهناور کویری و البته نقاط کوهستانی بسیار - پیدا کرده اند . از مناطق جزیره ای ایران - جنوب ایران - که گذر کنیم ، شهرهای بزرگی در استان فارس و خراسان برق مورد نیاز خود را از طریق نیروگاه های دیزلی تامین می کنند . گذشته از این ، اکثر کارخانجات بزرگ دنیا دارای یک نیروگاه داخلی هستند .

یک نیروگاه دیزلی ، عبارت است از ( معمولا )چند دیزل ژنراتور که به صورت موازی ( سنکرون ) با هم کار کرده و برق نیروگاه را تامین می کنند.

یک دیزل ژنراتور ، عبارت است از یک موتور دیزلی و یک ژنراتور که بعد ازکوپله شدن و نصب ادوات کنترل ، شکل دیزل ژنراتور ( Generating-Set ) را پیدا است .

این یک دیزل ژنراتور است ؛ یک ژنراتور کوچک .

تمامی مسائلی که در مورد نیروگاه مطرح است ( از حفاظت های لازم ، بازدیدهای دوره ای ، سنکرون شدن دو ژنراتور ، کنترل آن و ... ) ، در این نوع از نیروگاه ها نیز صدق می کند .

برای قدرتی های عزیز بسیار شیرین است که با نحوه ی کار این نیروگاه ها بیشتر آشنا شوند . بنده می روم سمت اصلی ترین بخش آن : کنترل .

کنترل یک دیزل ژنراتور عبارت است از برقراری پایداری لازم و کافی توان ظاهری آن( ظرفیت ) پس از راه اندازی .

جهت کنترل ژنراتور ، دقیقا مانند کنترل یک ژنراتور بزرگ ، کنترلرهای خاصی وجود دارد که بسته به کاربردی (application)که دیزل ژنراتور خواهد داشت ، انتخاب می شود . این کنترلرها ، به گونه ای عمل می کنند که پس از انجام یک سری تنظیمات در زمان راه اندازی و نیز بر حسب ادوات کنترل و اندازه گیری متصل به کنترلر به نوعی به طور خودکار به کنترل دیزل می پرازند. و این نوع دیگری از " اتوماسیون صنعتی " است. اتوماسیون دیزل ژنراتور .

این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید

دانلود با لینک مستقیم


مقاله در مورد انواع نیروگاهای تولید برق در ایران

پروژه راه سازی

اختصاصی از فی لوو پروژه راه سازی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه راه سازی


پروژه راه سازی

فرمت فایل: word(قابل ویرایش)تعداد صفحات32

مقدمه :

در زمانهای گذشته برای تعیین مسیر از یک رشته روابط کلی استفاده می شده است و عواملی مانند نزدیکترین راه بین آبادانی و شهرها و راههای مال رو ملاک تعیین مسیر نهایی قرار میگرفت . ولی امروز به علت فراوانی وسایط نقلیه ،‏ نه تنها عوامل ایمنی در پیچ و شیب و سرعت و راحتی عبور از راهها ملاک قرار می گیرد بلکه عوامل دیگری از قبیل تاثیر راه در صنایع و کشاورزی منطقه ‏، تجارت و افزایش قیمت زمین های مسکونی باید مورد توجه قرار گیرد .
راههای اولیه بشر از ناهمواریهای زمین پیروی میکرد .اولین پدیده بشر در گسترش راهسازی و در زمینه ترابری،ساخت چرخ بود . پس از چرخ بشر درشکه ، گاری و کجاوه را ساخت . برای این ابزار جابجایی ، راه ها به صورت سنگفرش ساخته شد .
همزمان با گسترش صنایع خودروسازی ، جاده سنگفرش پاسخگوی نیاز آنروز نبود . مهندسین آسفالت را روی جاده ها ریختند که بهترین سطح تماس با لاستیک چرخ خودرو بود و تا به امروز جایگزینی دیگر یافته نشده است .

 

 

فصل اول:
طراحی پلان مسیر
پس از بررسی نقشه توپوگرافی منطقه، با داشتن نقطه ابتدا و انتهای مسیر بایستی بین این دو نقطه مسیری را طراحی نموده که برای طراحی این مسیر باید چندین پارامتر را در نظر گرفت از جمله: کوتاهی مسیر، عبور از نقاطی خاص، مینیمم کردن حجم خاکبرداری و خاکریزی، عبور مسیر از منطقه آفتابی و…

طراحی مسیر اصلی:
در طرح مسیر اصلی، با بررسی نقشه توپوگرافی و نقاط ابتدا و انتهای مسیر (تعیین شده توسط استاد)، در این پروژه مناسب ترین مسیر به عنوان مسیر اصلی انتخاب گردید. پس از تعیین مسیر با توجه به عرض‌های داده شده یعنی عرض هر خط 3.65 متر، عرض رفوژ میانی 7.3متر و عرض شانه‌ها هر کدام 3 متر و همین طور چهار خط رفت و برگشت، مسیر را بر روی نقشه پیاده می‌کنیم. به منظور طراحی این راه، که بخشی از آن در قوس افقی قرار دارد، باید شعاع گردش قوس در حد مجاز آیین‌نامه باشد. طبق آیین‌نامه طرح هندسی راه حداقل شعاع قوس از رابطه زیر تعیین می‌شود:
V =100 ; f = 0.1 ; e = -2%

که در این پروژه شعاع قوس افقی 1191.86 در نظر گرفته شده است.
که در این رابطه:
V : سرعت طرح بر حسب کیلومتر بر ساعت
e : شیب عرضی که 2 درصد در نظر گرفته می‌شود.
f : ضریب اصطکاک جانبی سطح جاده با لاستیک اتومبیل که بستگی زیادی به سرعت و وضعیت لاستیک وسیله نقلیه و سطح روسازی برحسب این که خشک، خیس، صاف، زبر و یا اینکه یخ‌زده باشد، دارد مقادیر Vc و f از جداول زیر بدست می آید:

سرعت طراحی V برحسب کیلومتر بر ساعت 40 60 80 100 120
سرعت Vc برحسب کیلومتر بر ساعت 75 85 95 110 130

سرعت طراحی V برحسب کیلومتر بر ساعت 40 60 80 100 120
ضریب اصطکاک جانبی f 0.25 0.16 0.13 0.11 0.10

طراحی مسیر فرعی:
برای طرح مسیر فرعی با توجه به اینکه محدودیتی تعیین نشده است، در این پروژه مسیر فرعی را به صورت مسیری مستقیم در قسمتی از مسیر اصلی و عمود بر آن طرح می‌کنیم. سپس با توجه به عرض‌های داده شده و وجود دو خط رفت و برگشت و بدون رفوژ میانی، مسیر را بر روی نقشه پیاده می‌کنیم.

طراحی لوپ (گردراهه):
در محل تقاطع مسیر اصلی و فرعی که تقاطعی غیرهمسطح از نوع برگ شبدری است به منظور تامین حرکت‌های گردش به چپ راههایی طرح می‌شود که به گردراهه (لوپ) معروف هستند. به منظور طراحی این راه، که تماماً در قوس افقی قرار دارد، باید شعاع گردش قوس در حد مجاز آیین‌نامه باشد.
طبق آیین‌نامه طرح هندسی راه حداقل شعاع قوس از رابطه زیر تعیین می‌شود:
V = 60 ; f = 0.14 ; e =5%

که در این رابطه:
V : سرعت طرح بر حسب کیلومتر بر ساعت
e : شیب عرضی (دور) که حداکثر 5 درصد در نظر گرفته می‌شود
f : ضریب اصطکاک جانبی سطح جاده با لاستیک اتومبیل که از جدول فوق بدست آمده است.
با توجه به حداقل شعاع بدست آمده ما برای طرح لوپ (گردراهه) از شعاع 202.49m استفاده کردیم که با زاویه 6:60 نسبت به مسیرفرعی خارج و با همین زاویه به مسیر اصلی وارد می‌شود.


دانلود با لینک مستقیم


پروژه راه سازی