فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی لوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود نمونه آماده پایان نامه/مقاله درباره سنجش رضایتمندی دانشجویان با فرمت word-ورد 158 صفحه

اختصاصی از فی لوو دانلود نمونه آماده پایان نامه/مقاله درباره سنجش رضایتمندی دانشجویان با فرمت word-ورد 158 صفحه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود نمونه آماده پایان نامه/مقاله درباره سنجش رضایتمندی دانشجویان با فرمت word-ورد 158 صفحه


دانلود نمونه آماده پایان نامه/مقاله درباره سنجش رضایتمندی دانشجویان با فرمت word-ورد 158 صفحه

الف- مقدمه

دانشگاههای ما، به دلیل گرفتاریها و مسائل گوناگون، کمتر فرصت این را داشته اند به نظرات دانشجویان، که در حقیقت دریافت کنندگان اصلی آموزش عالی هستند، وقوف پیدا کنند و ملاحظه نمایند که آیا آموزش عالی در راه صحیح و مناسب حرکت می کند، یا آن که چنین نیست و تلاشها فاقد جهت هستند.

یک رودخانه همیشه مسیر خودش را پیدا می کند و به دریا می ریزد، ما هم باید هدف و راه خودمان را پیدا کنیم، هدف اصلی همه انسانها خوشبخت زیستن است و لازمه خوشبختی خوب دانستن است و اگر دانشگاه می رویم به دلیل بهتر یاد گرفتن و خوشبخت شدن در زندگی است.

تمام سازمانهای آموزش دنیا باید از خودشان این سئوال را داشته باشند که آیا ما می توانیم این کسانی را که به این مراکز آمده اند راضی، موفق و در نهایت خوشبخت کنیم؟ این رسالت بزرگ در دست معلمین و استادان معظم ماست، بنابراین آشنا شدن با دیدگاهها و نظرات دانشجویان نسبت به یک استاد خوب کمک می کند تا استاد از دریچه چشم و عقاید دانشجو دیده شود. همانطور که ملاحظه می شود دانشگاهها یکی از مراکز یا مجامع تبادل افکار، اطلاعات و مفاهیم در هر جامعه ای می باشد و میزان کار آیی استادان به نحوه آموزش آنها بستگی دارد، شناخت یک استاد خوب هم بستگی به شناخت ویژگیهای او دارد. معیارهای ارزشیابی فرمول از قبل تعیین شده و ثابت نیستند و در شرایط متفاوت آموزشی دستخوش تنوع و دگرگونی می شوند.

رضایت دانشجو از اساتید موجب دلگرمی و تلاش او در درس شده و همین رضایت آینده درخشان تر ی را برای او و جامعه رقم می زند، بنابراین این آگاهی از نظرات دانشجویان که از سرمایه های ثابت و همیشگی هر نهاد آموزشی اند و اندیشیدن به تجارب و گرایش آنان ضرورت مهم دیگری است که نمی توان از آن غافل بود، اطلاعات بدست آمده به میزان زیادی می تواند زمینه ای عینی و مشخص و روشن، بر حل بسیاری از مسائلی که هم اکنون اکثر دانشگاهها ما با آن مواجهند فراهم آورد و مسئولان را بر پاره ای از مشکلات و نقاط ضعف والبته نقاط قوت در آموزش عالی واقف سازد و تغییراتی در برنامه های موجود به وجود آورد

 

ب- بیان مسأله

موفقیت هر سازمانی در گرو رضایت مراجعین آن است وهمین رضایت موجب شکوفایی، رشد و پیشرفت و همچنین سازمان دهی بهتر خواهد شد. بنابراین راضی بودن و راضی ماندن یکی از مسائل مهم اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است که هر سازمان و مرکزی برای این امر مهم باید تلاش کند. یکی از این مراکز مهم و پر اهمیت مرکز آموزش عالی است که تربیت کننده نسل جوان،  پیشرو و آینده ساز مملکت است.

بنابراین، این مراکز باید تلاشی مضاعف نسبت به دیگر سازمانها و ارگانها داشته باشند. در دانشگاهها اولین مساله ای که مهم به نظر می رسد رضایت دانشجو از استاد است. بر همین اساس در بررسیهای اولیه ای که از طریق مصاحبه اکتشافی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان به عمل آمد، این نتیجه بدست آمد که دانشجویان از اساتید خود رضایت کمی دارند، در ضمن هیچگونه کار تحقیقاتی در این زمینه در این مرکز انجام نشده بود، در بررسی کارهای تحقیقی خارج از این مرکز هم شاهد نارضایتی دانشجویان از اساتید و بخشهای مختلف از جمله کادر اداری، کتابخانه، خدمات رفاهی و ...........) بودیم.

 

ج- اهمیت و ضرورت پژوهش

بر طبق دیدگاههای جدید تکنولوژی آموزشی، معلم مهمترین عامل موفقیت در اهداف آموزش است و از آنجایی که دانشجویان چشم بیدار جامعه هستند و در هر کشوری از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار می باشند و دانشگاهها یکی از مراکز یا مجامع تبادل افکار، اطلاعات و مفاهیم هستند، پرداختن به موضوع رضایت نقش چشمگیری در تحقق توسعه همه جانبه و ارتقاء بهره وری به عهده دارد. باید در این مجامع فضایی فراهم شود که با ایجاد روابط انسانی بین استاد و دانشجو، آنها را افرادی متعهد و ملزم به رعایت قوانین و مقررات و از طرفی کار آمد برای فردای جامعه پرورش داد، که در این صورت موجبات افزایش کارایی و بهره وری فراهم آمده و این امر هم از جمله اهداف عمده نظام جمهوری اسلامی ایران در جهت دستیابی به توسعه انسانی و اسلامی است و با توجه به تجربه کشور های موفق جهان به این مطلب که در مقایسه بین عوامل  موثر در رشد و توسعه اجتماعی، اقتصادی، صنعتی آنچه از عوامل دیگر مهمتر می باشد، توجه به ارزشها ی انسانی و ابعاد معنوی یک کار است و رضایت افراد در محیط کار و تحصیل میل و رغبت درونی افراد را برای انجام کار توام با کیفیت مطلوب فراهم می آورد.

اهمیت و ضرروت این تحقیق از آنجایی مشخص می شود که در دانشگاهها با قشر جوانی که آینده ساز مملکت هستند روبه رو هستیم و چون آنها  جایگاه ویژه ای  را به خود اختصاص داده اند بنابراین رضایت یا عدم رضایت آنان در سازمان آموزشی نقش بسزایی دارد. پس ضرورت آشنا شدن با دیدگاه دانشجویان نسبت به یک استاد خوب کمک می کند تا استاد از دریچه چشم دانشجو دیده شود و مسائل و مشکلات نمایان گردد و با ارائه برنامه های مناسب در تنظیم فعالیتهای تدریس، ارزیابی، تصمیمات آگاهانه ای گرفته شود.

در بررسیهای اولیه مساله بودن رضایت دانشجویان به چشم می خورد و نشانه هایی از نارضایتی در گفت و شنودها با دانشجویان مشهود بود، تحقیق علمی کمکی خواهد بود تا به طور دقیق با ابعاد این امر آشنا و بتوانیم با تکیه بر نتایج علمی در جهت بالا بردن و  تقویت سطح رضایت دانشجویان راهکارهایی اتخاذ نمائیم.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود نمونه آماده پایان نامه/مقاله درباره سنجش رضایتمندی دانشجویان با فرمت word-ورد 158 صفحه

مقاله ضرورت ایجاد هیأت منصفه در برخی محاکم کیفری

اختصاصی از فی لوو مقاله ضرورت ایجاد هیأت منصفه در برخی محاکم کیفری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله ضرورت ایجاد هیأت منصفه در برخی محاکم کیفری


مقاله ضرورت ایجاد هیأت منصفه در برخی محاکم کیفری

بقول ایهرینگ: آئین دادرسی دشمن قسم خورده خودکامگی و خواهر توامان آزاری است. اگر حقوق ماهوی تایید کننده و گاهی تعیین کننده حقوق فردی و اجتماعی است آئین دادرسی بالخصوص آئین دادرسی کیفری تضمین کننده این حقوق است تا آنجا که گفته اند: «چنانچه به کشوری ناشناخته گام نهید و مشتاق آگاهی از حقوق و آزادی های فردی و ارزش و اعتباری که جامعه برای آن قائل است باشید کافی است به قانون آئین دادرسی کیفری آن کشور مراجعه کنید.[1]

اجتماعات پس از گذراندن دوران مختلف دادرسی کیفری از گذشته تاریک و خفقان زده تا تحولات امروز تبعا محو دادگستری خصوصی و مرگ دادرسی تفتیشی فهمیدند که باید در قبال جرم و پدیده مجرمانه و مجرم و مسئولیت وی بی تفاوت نمانند. بالخصوص وقتی مجرم جنایتی مرتکب می شود اولین سوال ناظران و خردمندان جامعه این است که چرا این جنایت متحقق گردید؟ مرتکب چه شخصیتی دارد؟ چه آزار جسمی و روحی وی را بزهکار گردانید؟ آیا مجازات با اعمال شاقه مفید حال اوست؟ جنایت دیده و اطرافیان او چگونه التیام درد یابند؟ چگونه از جامعه صدمه دیده درمان درد گردد؟ چقدر اجتماع در تحقق بزه تقصیر دارد؟ دسته ای نیز از همان ابتدا بدون هیچ شکل هزم اندیشی و تعمق، مرتکب را مستحق مجازات با بدترین شکل می دانند. با علم به اینکه امر قضا و حقوق کیفری توام با پیچیدگی ها و تخصص محوری است، باز هم جامعه خود را در قبال مجرم و پدیده مجرمانه صاحب حق می داند. می خواهد با نشان دادن واکنشی نزدیک به عدالت جزای عمل مجرم را به واسطه مجازات و اقدام تامینی و تربیتی شایسته بدهد. لذا در مقام توسعه دادرسی اتهامی و مختلط و اجرای هر چه قوی تر اصل علنی بودن محاکمات و در معیت آن حضور هیات منصفه حداقل در محاکم جنایی و غالبا در محاکم مطبوعاتی و سیاسی در مشورت و نظر دادن به دادرس بدین وسیله در اعلام بیگناهی یا گناهکاری متهم سهیم می شوند.

در حقوق کیفری اسلام نیز ارباب شرع خود را از مشورت بی نیاز نمی داند کما اینکه خداوند رحمان رسولش را که صاحب خلق عظیم و حائز صفات فرزانگی و اسوه حسنه برای اجتماع گذشته و امروز و آینده است از مشورت در کلیه امور به ویژه حاکمیت که سازمان قضا و قضاوت، مصداق بارز و پر اهمیت حاکمیت شرعی و حرم امن عدالت است بی نیاز ندید؛ در ادامه حضرات معصومین (ع) این سنت را به شکل گفتار، کردار و رفتار مستقیما یا با واسطه تا زمان حلول فاجعه غیبت کبری امام عصر (ع) منتقل کردند و تا قرن هفتم هجری همزمان با انقراض خلافت تاریک عباسسیان از ابتدای حضور امویان دوران سیاه و خفقان زده دادرسی تفتیشی نمایان بود. مضافا وقوع بدعتهای فراوان و ظلم و ستمهای بی شمار حکام وقت، و اهمیت و منزلت قضاوت و قاضی و جایگاه رفیع وی در حاکمیت شرعی، علت حدوث آرایی در فقه گردید که تا امروز بحث وحدت یا تعدد قاضی و نیاز حاکم محکمه به مشاورت طلبی از ارباب فن ضمنا مخطئه بودن قاضی شیعی و مستحباتی که برای رفتار و کردار قضات وفق روایات در نظر داشتند جایگاه عمیق اصل عدم و اصل برائت و اصل علنی بودن محاکمات در شرع به ویژه به دلیل مشکلات اخلاقی وایمانی جامعه و نگرانی ذهنی و روحی قضات در زمان غیبت و توسعه بیش از پیش علوم انسانی و ترقی آگاهی مردم و عدم حضور عارفانه ولی امر (ع) تصور وجود رد پای صاحبنظرانی که با هیات منصفه عادله و آگاه موافقند را تقویت می نماید.

البته تنوع عقیده و وقوع جرایم نوین و مخالف نظم عمومی در بلاد اسلامی، قاعد «التعزیر مایراه الحاکم» به قاضی شرع اجازه می دهد که وفق موازین شرعی و اجتماعی و اخلاقی و منصفانه مجازات مناسب برای مجرم در نظر آورد از آنجا که معنای این قاعده قرار دادن تعزیر به صلاحدید حاکم شرع است، قاضی شرع نمی تواند در اعمال تعزیر صلاحدیدی دچار لغزش و خطای علمی و احتمالا استبداد قضایی گردد. لذا باید در زمان غیبت این قاعده با احتیاط و تسامح بیشتری تفسیر شود ضمن آنکه قضات ماذون فعلی اغلب اجتهادی ندارند و حاکم شرع به معنای واقعی نمی باشند. هم چنین اصل قانونی بودن جرم و مجازات با این قاعده تعارض آشکار دارد. مع الوصف به فرض وجود و حکومت این قاعده جهت ایجاد تعادل و تعامل اجتماع با دستگاه قضایی کیفری و جلوگیری از خود رایی و استبداد احتمالی برخی قضاوت لااقل در محاکم کیفری جنایی در معیت قاضی شرع هیات منصفه را که جملگی نمایندگان خردمند و هزم اندیش جامعه اند ببینیم. کما اینکه پذیرش هیات منصفه در محاکم مطبوعاتی و سیاسی حاضر در دادگاه کیفری استان که برگرفته از نظام رومی- ژرمنی است همچنین در دادگاه ویژه روحانیت جای شکر باقی است که این بدبینی احتمالی اصحاب شرع تا حد زیادی فروکش کرده. البته باید پذیرفت که قانون مجازات اسلامی بالخصوص بخش حدود که حاوی تشریفات خاص رسیدگی و دلایل ویژه جهت اثبات حدود و کیفیت و نوع خاص مجازات است به سختی حضور هیات منصفه مذکور را توجیه می کند چرا که موافقین اجرای حدود جزایی در زمان غیبت ولی امر و حتی الامکان در اثبات و اجرای حدود شرعی احتیاط می کند باری ایشان در صورت اثبات بدون هیچ کم و کاست قائل به اجرا هستند و مسامحه و سهل گیری را روا نمی شمارند. اینجاست که به هیچ وجه حاضر نیستند پس از اثبات و جمع شرایط از اجرای آن سر باز زنند طبیعتا در شکل رسیدگی تعارض آشکار هیات منصفه با حدود الهی را می بینیم ولی به فرض پذیرش نظر مخالفان اجرا در زمان غیبت امام و پذیرش قانون مجازات عمومی و صرفا مجازات های بازدارنده و تعریزی یا به طور مأنوس تقسیم بندی جرایم به خلاف جنحه و جنایت، حضور هیات منصفه را سهلتر می نماید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این مقاله به صورت  ورد (docx ) می باشد و تعداد صفحات آن 125صفحه  آماده پرینت می باشد

چیزی که این مقالات را متمایز کرده است آماده پرینت بودن مقالات می باشد تا خریدار از خرید خود راضی باشد

مقالات را با ورژن  office2010  به بالا بازکنید


 

دانلود با لینک مستقیم


مقاله ضرورت ایجاد هیأت منصفه در برخی محاکم کیفری

مقاله علل ارتکاب جرم وراههای جلوگیری ازآن

اختصاصی از فی لوو مقاله علل ارتکاب جرم وراههای جلوگیری ازآن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله علل ارتکاب جرم وراههای جلوگیری ازآن


مقاله علل ارتکاب جرم وراههای جلوگیری ازآن

هیچ مجرمی از مادر خود مجرم و تبهکار زاده نشده است، همه انسانها، فطرتی پاک خلق شده و پس از تولد در دوران اولیه زندگی، پاک و معصومند و این تا زمانی است که توسط شرایط خاص محیط خانوادگی، اجتماعی و پرورش به گناه آلوده نشوند زیرا چگونگی رفتار و شخصیت افراد بیشتر به چگونگی محیط اجتماعی و اقتصادی و تربیتی آنها بستگی دارد، بنابراین توجه به این واقعیت ضروری بنظر می رسد که جرم و جنایت یا بعبارت بهتر بیماریهای اجتماعی مانند بیمارییهای جسمی مسری هستند و اگر قبل از ایجاد انگیزه وقوع جرم بفکر اصلاح و از بین بردن علل ارتکاب جرم نیافتند ممکن است به دیگران نیز سرایت کند که عواقب سنگین و غیر قابل جبرانی در پی دارد بصورتی که: بر اثر ازدیاد جرم وجنایت قدرت کنترل در جامعه هر روز ضعیف تر و بالطبع بر مقدار مجرمین افزوده می گردد.

در تمامی اعصار و قرون جامعه انسانی مواجه با دردها و آسیب های ناشی از کجرویها انحرافات، جرام و جنایات بوده که در هر عصری شکل خاصی پیدا کرده و نوع برخورد با آن هم گوناگون بوده است. در عصر ما بدلایلی چون گسترش فقر و محرومیت، جنگ، عدم توجه به جنبه معنوی انسان، ستی و تزلزل ارکان اخلاقی، سقوط خانواده، تکامل ماشینیسم گسترش مکاتب مادی و الحادی. پوچ گرائیها و لذت طلبی ها و بالاخره عدم توان کنترل زمامداران توسعه بیشتری یافته است.

دورنمای آینده از دید بسیاری از جامعه شناسان، بسیار تیره است و به نظر آنها امیدی به اصلاح اوضاع نیست مگر اینکه تحولی ناشی از روشنگریها و ارشادات سازنده در جامعه رخ دهد وجود چنین اندیه هایی، صاحبنظران را به تلاش و تکاپو وا داشته است که در سایه بررسیهای علمی، ریشه و انگیزه های اینگونه دردها را کشف کرده و راههایی برای پیشگیری و درمان ارائه کنند.

اصل اینست که در جامعه انحرافی پدید نیاید تا نیاز به درمان و اصلاح و احیانا گسیختگیری و زندان نباشد و در حیات اجتماعی باید عملی صورت گیرد که انحراف و آسیبی پدید نیاید و در صورت پدید آمدن،‌ مزمن نگردد که در آنصورت امکان ریشه کن کردن آن بسادگی مسیر نخواهد شد. گاهی هسته اولیه انحرافی در جامعه گذارده شده و مسئولان با نظر بی اهمیتی به آن می نگرند ولی در اندک زمانی شیوع و گسترش یافته و جامعه را دچار آسیب و بحران می کند که این مسئله در رابطه با جوانان بیشتر قابل توجه است زیرا که نیروها می گردانند. چرخ اجتماعند و عوارض به آسانی در آنان رخنه کرده و گسترش می یابد.

در نظام حیات اجتماعی،‌ اسلام در هر حال پیشگیری از وقوع انحراف و جرم را مقدم بر اصلاح می داند و بر مسئولیت نظارت افراد را در رابطه با هم تاکید دارد. (امر به معروف و نهی از منکر)

بودجه هائی که در هر جامعه ای صرف نگهداری،‌نگهبانی،‌ تغذیه،‌ بهداشت،‌ پوشاک و… مجرمین در زندانها و ندامتگاه ها و مراکز بازپروری می شود اگر از ابتدا صرف آموزش و تربیت صحیح آنها شود، جامعه را از حیث وجود افراد مجرم و منحرف خالی و از افراد کارساز و نیروی انسانی مقصص بی نیاز می سازد پس می توان گفت افراد مجرم زندانها از ناآگاهترین مردم هستند که از امکان آموزش و خصوصا پرورش و تربیت صحیح محروم بوده اند.

هر مدرسه ای که گشوده شود زندانی بسته می شود.

در مورد شناخت جرم یا انحرافات و علل بوجود آورنده آن و همچنین راههای پیشگیری و یا درمان آن نظرات و دیدگاه های مختلفی از سوی صاحبنظران و کارشناسان مطرح گردیده اما بدلیل آنکه عوامل اجتماعی انحرافات،‌ترکیب و پیچیدگی های زیادی دارند نمی توان آنها را تنها از یک دیدگاه بررسی کرد بلکه می بایست بصورت عمقی مورد توجه و بررسی قرار داده و سعی کرد علل گوناگونی که باعث ارتکاب اینگونه اعمال می شوند را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و راه حلی درست برای جلوگیری از تکرار آنها ارائه نمود.

جرم و جنایت و انحرافات مانند سایر بیماریها نسبی بوده و تابع زمان و مکان است مثلا سقط جنین در برخی جوامع جرم است درصورتی که در کشوری مانند هند نه تنها جرم نبوده بلکه به آنها جایزه هم می دهند و یا ازاله بکارت پس از سن بلوغ قانونی در جوامع غربی در عصر حاضر جرم محسوب نمی شود در صورتی که یک قرن پیش در آن جوامع جرم بوده است.

اغلب انحرافات اجتماعی چون اعتیاد،‌ الکلیسم، همجنس بازی،‌ فحشاء‌ ،‌ دزدی،‌ تجاوز و … سرایت اجتماعی دارند بهمین دلیل جامعه باید بفکر شناخت علل آن بوده و راه درمان آنها را پیدا نماید و اگر علل آنها روانی باشد باز هم ناشی از وضع نابسامان جامعه بوده و همانطور که بیماران جسمی در جامعه نیاز به مراقبت و درمان دارند بیماران روانی نیز نیاز به مراقبت و درمانهای روانی و اجتماعی دارند.

اما قبل از شناسائی یا علت یابی رفتارهای انحرافی و عوامل پیشگیری آن به برخی از اصطلاحات و مفاهیم اینگونه اعمال اشاره می شود.

مفهوم هنجارهای اجتماعی یکی از مفاهیمی است که باید در جامعه مشخص و روشن باشد. هنجاری اجتماعی است که تعیین می کند انسان چه باید بگوید و از گفتن چه چیزهائی باید اجتناب کند. باید چگونه بیاندیشد و چگونه رفتار کند و چه اعمالی را انجام دهد و از انجام چه اعمالی باید اجتناب ورزد،‌ چگونگی رفتارها و روابط اجتماعی را معیین می کند و کنشهای تقریبا یکسان و لایتغیر انسانی را مشخص می کند و محدودیتهای نیز در زمینه رفتار انسانها بوجود می آورد و بطور خلاصه رفتارهای خلاف هنجارها را نابهنجاری،‌ و فرد مرتکب آن را کجرو می نامند.

مفهوم جرم و بزه و خلاف نیز از جمله مفاهیمی است که در رابطه با اعمال انحرافی مطرح و علت یابی می شود. خلاف در اصطلاح حقوقی به اعمالی گویند که مقررات و قوانین کشور آنرا منع نموده و خلافکار سزاوار تنبیه و سرزنش می باشد و حال آنکه بزهکار یا مجرم کسی است که مرتکب عملی می شود که بر طبق قانون برای آن مجازات تعیین گردیده است لیکن در اصطلاح آسیب شناسی اجتماعی و روانشانسی جنائی معمولا افراد خلافکار و مجرم را در یک ردیف نام می برند اما بیم آن می رود که خلاف، عواقب وخیمی در برداشته و احتمال بزهکاری در پیش باشد.

فرد خلافکار دچار یک نوع ناراحتی و فشار درونی است که می توان بوسیله بربیان ریشه یابی و جلوگیری نمود و بزهکار یک نوع خلاف شدیدتر است که طبق قانون، مجاز است برای آن تعیین گردیده است مانند: دزدی،‌ تخریب،‌ مجروح و زخمی کردن و آزار مردم، اعمال جنسی نامشروع و منافی عفت و عصمت،‌ قتل و امثال آنها یا بعبارت دیگر بزه سرکشی فرد است در برابر اراده اجتماع که بوسیله مقررات و قانون تعبیر گردیده است.

همانطور که اشاره شد در شناخت عوامل جرم و نوع آن و با توجه به شرایط زمانی و مکانی در جوامع مختلف متفاوت می باشد،‌ بعنوان مثال در برخی از جوامع برخی از اعمال و رفتارها جرم تلقی شده و در برخی دیگر جرم تلفی نمی شود همچنین ممکن است اعمالی در مقطع و زمانی انحراف و زمان و مقطع دیگر عادی بنظر برسد یا از لحاظ کم و کیف و نوع برخورد با آن در هر جامعه قوانین بخصوصی حاکم باشد مانند بی حجابی که زمانی از لحاظ قانون نامشروع و دارای یک دید انحرافی و زمانی دیگر مشروع به حساب آید.

عوامل متعددی در ایجاد انحرافات نقش دارند که شناسائی آنها و تحلیل و بررسی صحیح آنها ما را در راهیابی به پیشگیری یا عدم رشد آن در جامعه کمک زیادی خواهند نمود که سعی خواهیم کرد آنها را بصورت اجمال شرح دهیم. ما در این بررسی دسته بندیهای زیر را مورد توجه قرار خواهیم داد: عوامل زیستی،‌ عوامل روانی عاطفی،‌ عوامل اقتصادی،‌ عوامل سیاسی و عوامل فرهنگی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این مقاله به صورت  ورد (docx ) می باشد و تعداد صفحات آن 30صفحه  آماده پرینت می باشد

چیزی که این مقالات را متمایز کرده است آماده پرینت بودن مقالات می باشد تا خریدار از خرید خود راضی باشد

مقالات را با ورژن  office2010  به بالا بازکنید


دانلود با لینک مستقیم


مقاله علل ارتکاب جرم وراههای جلوگیری ازآن

مقاله نقش سازمان‌های غیر دولتی در حمایت و ارتقاء هنجارهای زیست محیطی در حقوق ایران

اختصاصی از فی لوو مقاله نقش سازمان‌های غیر دولتی در حمایت و ارتقاء هنجارهای زیست محیطی در حقوق ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله نقش سازمان‌های غیر دولتی در حمایت و ارتقاء هنجارهای زیست محیطی در حقوق ایران


مقاله نقش سازمان‌های غیر دولتی در حمایت و ارتقاء هنجارهای زیست محیطی در حقوق ایران

سازمان های غیردولتی، ارتباط تنگاتنگی با جامعه مدنی[1] دارند. زیرا همبستگی بسیار قوی میان توسعه ی جامعه مدنی و افزایش سازمان های غیردولتی وجود دارد.«بطور مثال، در دو دهه ی 1980و1990 با توسعه ی جامعه مدنی درکشور کره، بسیاری از NGOهای زیست محیطی[2] بوجود آمدند. آن ها قبل از آن، تنها وسیله ای برای انتشار افکار سیاسی بودند. تا این که در ابتدای دهه 1990 با ایجاد یک جنبش مدنی وگسترش وانتشار امر حفاظت وحمایت از محیط زیست توسط NGO های زیست محیطی، تعداد آن ها از 102 مورد درسال 1997به 249 مورد درسال 2004 افزایش یافت». [3] که این امر نشان از ارتباط رشد سازمان های غیردولتی با ایجاد جامعه مدنی دارد. مشارکت مردم درامرحفظ محیط زیست، می‌تواند درغالب سازمان های غیردولتی زیست محیطی شکل گیرد و از آنجا که مشارکت، کلید توسعه ی پایدار[4] است. لذا با مشارکت همگانی مردم ‌می‌توان به توسعه ی پایدارنیزدست یافت.

سازمان های غیردولتی زیست محیطی ایران در حمایت ازمحیط زیست کشورمان گام هایی نه چندان بزرگ اما پیوسته برداشته‌، و روز به روز در حرکت زیست محیطی خود، به سوی اهداف شان پیش می روند. در بیان اهمیت موضوع تحقیق، تلقی حمایت و ارتقاء هنجارهای زیست محیطی به عنوان حق برخورداری از محیط زیست سالم، که از حقوق نسل سوم حقوق بشری محسوب می‌گردد، کافی ‌بنظر می رسد. به ویژه آن که با بررسی این موضوع، می‌توان راه کارهای عملی و واقعی‌تری در زمینه ی حمایت از محیط زیست یافت. از آنجا که حفظ محیط زیست برای هر کشوری مهم و حیاتی است. لذا دستیابی به این هدف و یافتن راه های رسیدن به آن از جمله تلاش سازمان های غیردولتی زیست محیطی محسوب می گردد.هدف اصلی از نگارش پایان نامه حاضر، یافتن نقش سازمان های غیردولتی زیست محیطی ایران، در جهت حمایت و ارتقاء بخشیدن به هنجارهای زیست محیطی کشورمان می باشد. این که آنان، چه نقش هایی را در جهت فوق ایفاء می‌نمایند؟ در کدامیک از آنان، بطور فعال و در کدامیک منفعل عمل نموده‌اند؟ درعرصه داخلی و بین‌المللی چه تأثیراتی داشته‌اند؟ و آیا توانسته‌اند در حمایت و حفظ محیط زیست کشورمان تأثیرگذار باشند یا خیر؟ و همچنین به دنبال شناسایی علل و عواملی که مانع آنان در رسیدن به اهداف فوق گردیده و راه های رفع آن، می‌باشد. براین اساس، چهار سؤال اصلی مطرح می باشد: آیا سازمان های غیردولتی زیست محیطی ایران، درجهت حفظ وحمایت از محیط زیست، موًثر وصاحب نقش هستند؟ در صورتی که در جهت فوق موًثرند، چه نقش هایی را ایفاء می نمایند؟ آیا آنان توانسته اند رسالت خود را انجام دهند؟ ودرصورت عدم تحقق اهداف، نقش مطلوبی که آنان را به اهدافشان برساند، چیست؟ همچنین دو سوال فرعی نیز وجود دارد که عبارتنداز: چه عواملی باعث عدم موفقیت آنان در ایفاء نقش خود بوده است و چه راه هایی برای رسیدن به اهداف آنان می‌توان پیش‌بینی نمود؟ فرض ما در این تحقیق آن است که، سازمان های غیردولتی زیست محیطی درایران، در جهت حمایت و ارتقاء هنجارهای زیست محیطی نقش های گوناگونی را ایفاء می‌نمایند. که در زمینه بعضی از آنان اثر گذارند. لیکن در بعضی موارد به صورت منفعل عمل نموده ویا حتی درمواردی نقش بسیار کمرنگی دارند. روش نگارنده در این پژوهش، روش مطالعه اسناد و کتابخانه ای به صورت حقوقی، تاریخی، تحلیلی و توصیفی بوده است. پس از شناسایی منابع مختلف، جمع‌آوری اطلاعات و فیش برداری‌های بسیار، کار تدوین و تحلیل یافته‌ها انجام گرفته است.هرچند در خصوص سازمان های غیردولتی کتب ومقالاتی موجود می‌باشد. لکن به طور خاص، در خصوص سازمان های غیردولتی زیست محیطی ایران و نقشی که آنان در زمینه حمایت از محیط زیست ایفاء می‌نمایند. منابع چندانی در دسترس نمی باشد. لذا بنظر میرسد، این مسأله نیازمند تحقیق مستقل می‌باشد.

تعریف سازمان های غیردولتی را در قانون تجارت می توان یافت. ماده 584 قانون تجارت مقررمی‌دارد:«تشکیلات و موسساتی که برای مقاصد غیرتجاری تأسیس شده یا بشوند. از تاریخ ثبت در دفتر ثبت مخصوصی که وزارت عدلیه معین خواهد کرد شخصیت حقوقی پیدا می‌کنند».[5] وزارت دادگستری در همین راستا، در سال 1337 آئین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و موسسات غیرتجاری را تصویب نمود. به موجب ماده 1 این آیین نامه «مقصود از تشکیلات و موسسات غیرتجاری مذکور در ماده 584 قانون تجارت، کلیه ی تشکیلات و موسساتی است که برای مقاصد غیرتجارتی از قبیل امور علمی یا ادبی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می‌شود. اعم از آن که موسسین و تشکیل دهندگان، قصد انتفاع داشته یا نداشته باشند».[6]

آیین نامه اجرایی تأسیس و فعالیت سازمان های غیر دولتی مصوب 8/5/84 نیزدر بند الف ماده یک مقرر می دارد: «سازمان غیر دولتی که در این آیین نامه «سازمان» نامیده می‌شود، به تشکل هایی اطلاق می‌شود که توسط گروهی از اشخاص حقیقی یا حقوقی غیرحکومتی به صورت داوطلبانه با رعایت مقررات مربوط تأسیس شده و دارای اهداف غیرانتفاعی و غیرسیاسی می‌باشد».

سازمان حفاظت محیط زیست، براساس طرح اعلامیه ثبت تشکل های زیست‌محیطی در بانک اطلاعاتی دفتر مشارکت های مردمی، در تعریف سازمان های غیردولتی زیست‌محیطی، چنین نوشته است: «سازمان های غیردولتی زیست محیطی به تشکل های غیردولتی، غیر انتفاعی و غیرسیاسی اطلاق می‌گردد که از تجمع اشخاص حقیقی به طور داوطلبانه و به گونه‌ای سازمان دهی شده است که این اشخاص با تدوین اساسنامه‌ای مدون، از تاریخ ثبت در مراجع رسمی کشور به عنوان یک شخصیت حقوقی جهت تحقق اهداف و آرمان های مشترک در زمینه حمایت و حفاظت

از محیط زیست به فعالیت در سطح شهرها و روستاهای کشور و در صورت امکان در سطح بین‌المللی می‌پردازند».[7]

«با امعان نظر به تعاریف فوق می‌توان گفت چند عامل در کلیه ی این تعاریف مشترک می‌باشند، این عوامل عبارتند از: داشتن ماهیت خصوصی، داشتن هدف غیرتجارتی و غیرسود بری و داشتن نوعی تداوم و استمرار حیات ».[8]

«بانک جهانی، سازمان های غیردولتی را این چنین تعریف می‌کند: سازمان های خصوصی که فعالیت هایی را در مورد کاهش امراض، ارتقاء منافع و مصالح فقرا، حفظ محیط زیست، ارائه خدمات اجتماعی اساسی یا توسعه اجتماعی انجام می‌دهند».[9]

«اولین سازمان غیردولتی زیست محیطی ایران یک تشکل غیررسمی بود که حرکت خود را از سال 1349 آغاز کرد. این تشکل گروهی از مردم روستای اشکذریزد بودند که به منظور مقابله با هجوم شن‌های روان اقدام به تشکیل آن نمودند».[10] «انجمن حمایت از حیوانات» نیز یک سازمان غیردولتی دیگر بود که چند سال قبل از انقلاب تأسیس شد و پس از انقلاب منحل گردید. پس از انقلاب به دلیل رویدادهای مهمی مانند جنگ، روند ایجاد سازمان های غیر دولتی زیست محیطی در ایران متوقف شد واین وضع تا حدود سال 1370 ادامه داشت. در اوایل سال 1370 به تدریج چهار الی پنج سازمان غیردولتی زیست محیطی در کشور تشکیل شد واین روند به تدریج شتاب گرفت.

فعالیت این سازمان ها، اکثراً اطلاع رسانی و آموزش است. اخیراً نیز، بعضی از آن ها در تلاشند تا خود را در تصمیم گیری های مجلس ودولت وارد کنند. برای مثال ارائه پیشنهاد به کارشناسان برای تهیه برنامه پنج‌ساله سوم و چهارم توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، برگزاری جلسه‌های بحث و گفتگو با نمایندگان مجلس و اعضای شوراهای شهروارائه پیشنهاد برای وضع قوانین، ازجمله فعالیت های انجام شده سازمان های غیردولتی زیست محیطی است که به منظور اثر گذاردن در برنامه‌های کلان انجام می‌شود.

لازم بذکر است، براساس آخرین آمار سازمان های غیردولتی زیست محیطی که در خرداد ماه سال 1385 توسط سازمان حفاظت محیط زیست تهیه گردیده است. جمعاً 492 سازمان در سطح کشور در زمینه محیط زیست فعالیت می‌نمایند.[11] سازمان های فعال در سطح تهران وسایر استان ها، اسامی، نام مسئول، آدرس و شماره تلفن و وضعیت ثبت و مرجع ثبت آن ها جهت اطلاع، در پیوست این پایان نامه موجود می‌باشد.[12]هچنین در زمینه تعداد، اسامی، نوع فعالیت وسایراقدامات سازمان های غیردولتی زیست محیطی در ایران، اقداماتی از سوی بعضی از سازمان ها، ازجمله سازمان حفاظت محیط زیست صورت گرفته است.[13]

اهداف زیر را برای سازمان های غیردولتی زیست محیطی می‌توان برشمرد: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی درباره مسایل و موضوعات زیست محیطی محلی، منطقه‌ای، ملی و بین المللی. اشاعه شیوه‌های پایداردرتولید و مصرف ازطریق مبارزه با تخریب محیط زیست و تلاش درجهت اصلاح الگوهای ناپایدار تولید ومصرف و بهینه سازی روشها. بسیج، نهادینه کردن و سازمان دهی مشارکت های مردمی. گسترش نظارت عمومی بر پروژه‌ها و مسایل زیست محیطی. ایجاد، گسترش و تقویت هماهنگی بین بخش های دولتی و مردمی. ارتقاء سطح دانش اعضا در زمینه محیط زیست از طریق برگزاری کارگاه های آموزشی و سمینارهای علمی و آموزشی، انتشارنشریه، جزوه، فیلم، نوارهای آموزشی و خبری وانجام پروژه‌های تحقیقاتی و اجرایی درزمینه حفاظت محیط زیست.

تشکل های غیردولتی زیست محیطی را برحسب استراتژی مورد عمل به سه دسته می‌توان تقسیم نمود: اول سازمان هایی که فعالیتشان، عمدتاً درخصوص سیاست های حفاظتی و زیست محیطی که به وسیله دولت انجام می‌شود، متمرکزمی باشد. آن ها از طریق فعالیت‌هایشان سعی در تأثیرگذاری، برسیاست‌های دولتی دارند. تا در صورت ضرورت آن ها را تغییر دهند. این گروه ها مشارکت مستقیمی را به معرض نمایش می‌گذارند، دوم سازمان هایی که بیشتر فعالیت های خود را بر اطلاع رسانی و آموزش متمرکز می‌کنند. آن ها تلاش می‌کنند تا با ارتقاء آگاهی های عمومی درباره محیط زیست به تغییرنگرش‌ها، نسبت به طبیعت و محیط زیست بپردازند. آن ها به طورغیرمستقیم برفرایندهای سیاست‌گذاری تأثیر می‌گذارند وسوم گروه ها و سازمان هایی که خودشان تلاش می‌کنند ضمن داشتن آگاهی‌های زیست محیطی خود زندگی سالمی از لحاظ اکولوژیکی داشته باشند. به عبارت دیگر آن ها سعی می‌کنند تا با الگوسازی به متقاعد کردن دیگران بپردازند و از این طریق به تغییر نگرش جمعی برسند. انگیزه‌های متفاوت تأسیس، تنوع محدوده‌های جغرافیایی فعالیت از سطح روستا گرفته تا سطح جهانی، حوزه‌های مختلف فعالیت، نیروهای متنوع مشارکت کننده، گروه های مخاطب بی‌شمار و نحوه متفاوت تأمین منابع مالی و مدیریت این سازمان ها سبب شده، اتفاق نظر در مورد تعریف و بر شمردن ویژگی‌های مشترک سازمان های غیردولتی به امری دشوار تبدیل شود. اما در اکثر تعاریف موجود از تشکل های مردمی ویژگی‌های زیر به عنوان مرز افتراق سازمان های دولتی و غیردولتی ارایه شده است: الف) تشکل های مردمی با مشارکت داوطلبانه شهروندان شکل می‌گیرند، یعنی روش شکل گیری و اداره آن ها توسط گروهی از مردم و به شکل داوطلبانه است. ب) این تشکل ها غیر انتفاعی هستند، یعنی سود حاصل از فعالیت های اعضاء توزیع نشده، بلکه صرف توسعه ی بیشتر فعالیت های داوطلبانه مردمی می‌شوند. ج ) این تشکل ها غیردولتی هستند یعنی با اراده دولت‌ها تأسیس نشده و توسط دولت‌ها مدیریت نمی‌شوند. د ) تشکل های مردمی، غیرسیاسی هستند و اهداف و برنامه‌های آن ها بر محور فعالیت های سیاسی نمی‌چرخد.

تحقیق فوق به دو قسمت تقسیم شده است: قسمت اول«نقش موجود سازمان های غیردولتی در حمایت و ارتقاء هنجارهای زیست محیطی ایران» و قسمت دوم«نقش مطلوب سازمان های غیردولتی درحمایت و ارتقاء هنجارهای زیست محیطی ایران». قسمت اول در قالب سه فصل می‌باشد. درفصل اول به مبانی وحقوق حاکم بر شکل‌گیری و ثبت سازمان های غیردولتی وهمچنین موانع ایجاد وگسترش آن ها پرداخته شده است. فصل دوم به نقش موجود سازمان های غیردولتی زیست محیطی اختصاص داده شده است و در نهایت در فصل سوم به رابطه دولت و سازمان های غیردولتی زیست محیطی پرداخته شده است. قسمت دوم نیز که در قالب سه فصل می‌باشد. در فصل اول مبانی وحقوق مطلوب حاکم بر سازمان های غیردولتی زیست محیطی رادرکنوانسیون های بین المللی بررسی می نماییم. در فصل دوم نقش مطلوبی که سازمان های غیردولتی زیست محیطی در ایران می توانند ایفاء نمایند را مورد بررسی قرار خواهیم داد و در فصل سوم، نقش سازمان های غیردولتی در ارتباط با حق دادخواهی مورد بررسی قرار گرفته است. در پایان، نتیجه‌گیری درقالب بررسی مشکلات موجود وارائه چند پیشنهاد ارائه می گردد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این مقاله به صورت  ورد (docx ) می باشد و تعداد صفحات آن 202صفحه  آماده پرینت می باشد

چیزی که این مقالات را متمایز کرده است آماده پرینت بودن مقالات می باشد تا خریدار از خرید خود راضی باشد

مقالات را با ورژن  office2010  به بالا بازکنید

              



 

دانلود با لینک مستقیم


مقاله نقش سازمان‌های غیر دولتی در حمایت و ارتقاء هنجارهای زیست محیطی در حقوق ایران

طرح توجیهی و کارآفرینی تولید صفحه کلید کامپیوتر

اختصاصی از فی لوو طرح توجیهی و کارآفرینی تولید صفحه کلید کامپیوتر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

طرح توجیهی و کارآفرینی تولید صفحه کلید کامپیوتر


 طرح توجیهی و کارآفرینی تولید صفحه کلید کامپیوتر

طرح حاضر مطالعه امکان سنجی مقدماتی برای احداث کارخانه صفحه کلید کامپیوتر است. رشد روزافزون کامپیوتر محصولات و قطعات وابسته به آن را دارای بازار مناسب ساخته و سبب شده که صنایع وابسته به رایانه از اهمیت ویژه برخوردار شود . یکی از قطعات مورد نیاز برای هر رایانه صفحه کلید است که اساسی ترین راه انتقال داده به کامپیوتر می باشد. نیاز بازار ایران به این محصول همانند کامپیوتر در حال افزایش است . علاوه بر آن تنوع در کاربرد و شکل آن سبب شده که انواع مختلف کی برد در بازارهای جهان و همچنین ایران وجود داشته باشد نتایج بررس ی های مقدماتی نشان می دهد که طرح به حدود 13600 میلیون ریال سرمایه ثابت نیازمند است . اگرچه در صورت استفاده از تکنولوژی مناسب، ا مکان صادرات محصول وجود دارد اما در شرایط فعلی به دلیل وجود انواع مارک های ارزان قیمت وارداتی در بازار ایران و بالا بودن هزینه دستمزد در ایران نسبت به بعضی از کشورهای جنوب شرقی آسیا، ساخت فیزیکی کامل محصول در بازار ایران توجیه ندارد مگر آنکه از واردات بی رویه جلوگیری شده و محصول با کیفیت بسیار خوب و متنوع عرضه شود . در این صورت نه تنها طرح توجیه دارد که امکان صادرات نیز برای آن متصور است.

فهرست :

خلاصه مدیریتی

 هدف

 ضرورت و اهمیت

 معرفی محصول

  صفحه کلید کامپیوتر

  موارد مصرف و کاربرد صفحه کلید کامپیوتر

  اهمیت صنعت در جهان

  استاندارد های صفحه کلید

  کالاهای جایگزین صفحه کلید

 مطالعات مقدماتی بازار

  حجم بازار بین المللی و تولید کنندگان عمده

  بازار داخلی و رقبای آن

  واحدهای تولیدی داخلی و مارک های موجود در بازار

  صادرات و واردات محصول و شرایط آن

 بهای محصول

  جمع بندی بازار

 مشخصات فنی

  اجزاء تشکیل دهنده محصول

  انواع صفحه کلید

  تکنولوژی صفحه کلید

  مواد اولیه ع مورد نیاز و محل تامین آن

  مکان پیشنهادی برای اجرای طرح

  نیروی انسانی مورد نیاز

  حمایت های اقتصادی و بازرگانی موجود

 تحلیل مالی و اقتصادی

  ظرفیت تولید طرح و سهم از بازار

  برآورد هزینه های ثابت

  درآمدها

  تحلیل و پیش بینی عملکرد مالی


دانلود با لینک مستقیم


طرح توجیهی و کارآفرینی تولید صفحه کلید کامپیوتر